Vad är felet på min annons

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Sen vad beträffar kunder till vår butik som du så gärna tog upp i din kommentar så måste jag göra dig besviken då dom av ngn oförklarlig anledning ökar vecka efter vecka... :tummenupp

Och det har inte med våren att göra menar du:rolleyes:

Hörde samma sak av en båtförsäljare i veckan:)

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Det är väl ändå värdet på sakerna på räknas. Om han har gett mindre så gör väl inte det att sakerna blir mindre värda. Om jag får köpa en Ferrari för 100 kr så skulle jag inte sälja den för 100 kr.

Och vad är värdet då? Det högsta möjliga priset man lyckas hitta efter att ha googlat i trekvart? Eller det pris det faktiskt går att köpa prylarna för?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Det är bara ett sätt att glida på sanningen.
Står det en summa i annonsen så är det ju det du har lagt ut.
Varför ange vad det borde ha kostat osv?

Min suzuki från 85 har jag bytt startmotor på.
Det skulle ha kostat närmare 6-7.000 om jag lämnat in det på en märkesverkstad...

Skriver jag en summa så är det något man lagt ut, inte vad det borde ha kostat, eller kunnat kostat.

Din och min uppfattning om ärlighet skiljer sig, uppenbarligen.
Den som är ovarsam med sanning i det lilla kan man inte lita på i stora frågor heller.

Nu är du så sugen på häxjakt att du själv glider lite....finns ju fler exempel som inte gynnar ditt tankesätt, tex jag köper en hoj för en summa och säljer för dubbla, enligt dig så är det oärligt:confused:

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Nej, men om man påstår att man gett ett pris för ombyggnad, då skall man ha betalat detsamma.

om du betalat 100 för en ferrari så skriver du knappast det i annonsen?
Men du anger väl inte heller att den har kostat 3 miljoner för dig?

Eller så kan man vara specifik och säga att motsvarande ombyggnad kostar 60 000 på xxxxxx.

I affärer tycker jag själv att man ska vara ärlig. Det är den ståndpunkten jag själv har. Ingen behöver dela den åsikten.

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Nej, men om man påstår att man gett ett pris för ombyggnad, då skall man ha betalat detsamma.

om du betalat 100 för en ferrari så skriver du knappast det i annonsen?
Men du anger väl inte heller att den har kostat 3 miljoner för dig?

Eller så kan man vara specifik och säga att motsvarande ombyggnad kostar 60 000 på xxxxxx.

Svammel, vad är skillnaden?

En ombyggnad av ett proffs som han kanske betalde med att bygga en altan år trimmaren, vad ska då skriva i annonsen?

-Joo, det är inte värt ngt alls knappt, jag betalde ju inget.

Du brukar vara mer konsekvent och genomtänkt än så..

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Skillnaden är att varje tilltänkt köpare fattar att han inte har betalat 60 000 som han har påstått hos mp-racing. Detta skulle ge mig intrycket om att allt inte är som det är sagt.

Detta kan man förstå när man läser annonsen, därav tror jag att många blir skeptiska. I tråden jag länkar till så handlar diskussionen om vad det som är gjort med denna hojen kostar att utföra för vem som än vill göra det själv. Därför är det inte korrekt att ange kostnaden 60 000. snarare 35, men om vi avrundar ordentligt 40 000. Ingen har snackat om bytesjobb eller något sådant. Bara vad motorarbetet kostar, i verkligheten för vem som än äger en xjr1300.

krångla inte till det med byteshandel, för något sådant har ju inte diskuterats.
I tråden som han har skrivit i så frågar en annan; vad kostar det om man skulle vilja göra detta? svaret 35 000. (säljarens eget svar)
Hur kan det sen bli 60 000?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Snygg hoj...

...men precis som någon sa innan är det lite "pärlor för svin" varning med den typen av moddar på just XJR 1300...den som är villig att betala 85k tittar på något annat.

XJR_Jönsson

xjr 1300 cr 250
Gick med
13 Mar 2005
Hoj
Modifijerad Xjr
Skillnaden är att varje tilltänkt köpare fattar att han inte har betalat 60 000 som han har påstått hos mp-racing. Detta skulle ge mig intrycket om att allt inte är som det är sagt.

Detta kan man förstå när man läser annonsen, därav tror jag att många blir skeptiska. I tråden jag länkar till så handlar diskussionen om vad det som är gjort med denna hojen kostar att utföra för vem som än vill göra det själv. Därför är det inte korrekt att ange kostnaden 60 000. snarare 35, men om vi avrundar ordentligt 40 000. Ingen har snackat om bytesjobb eller något sådant. Bara vad motorarbetet kostar, i verkligheten för vem som än äger en xjr1300.

krångla inte till det med byteshandel, för något sådant har ju inte diskuterats.
I tråden som han har skrivit i så frågar en annan; vad kostar det om man skulle vilja göra detta? svaret 35 000. (säljarens eget svar)
Hur kan det sen bli 60 000?
Jag betalade 25 för jobbet, jag köpte själv förgasare och avgassystem 9 men detta var ju inte ordinarie pris!
Det är samma som nu när jag byggt hus å folk frågar vad det kostar att bygga ett sånt. Skall jag säga vad jag har laggt eller vad en kund skall betala?

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Det är bara ett sätt att glida på sanningen.
Står det en summa i annonsen så är det ju det du har lagt ut.
Varför ange vad det borde ha kostat osv?

Min suzuki från 85 har jag bytt startmotor på.
Det skulle ha kostat närmare 6-7.000 om jag lämnat in det på en märkesverkstad...

Skriver jag en summa så är det något man lagt ut, inte vad det borde ha kostat, eller kunnat kostat.

Din och min uppfattning om ärlighet skiljer sig, uppenbarligen.
Den som är ovarsam med sanning i det lilla kan man inte lita på i stora frågor heller.

Håller inte riktigt med dig till 100%
Säg att en polare har gett dig kolfiber detaljer och magnesiumfälgar till bågen. När du sen säljer den o radar upp extra tillbehören tar du då inte med de delarna du fått, samt nypris på dessa :va

XJR Danne

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
XJR 1300 -05
Jag betalade 25 för jobbet, jag köpte själv förgasare och avgassystem 9 men detta var ju inte ordinarie pris!
Det är samma som nu när jag byggt hus å folk frågar vad det kostar att bygga ett sånt. Skall jag säga vad jag har laggt eller vad en kund skall betala?

Men poängen och tumregeln är nog tyvärr att man aldrig får tillbaks pengar på trim.. återställ den så gott det går i originalskick, kosmetiskt också, sänk priset till kring 60000 så har du den säkert såld till sommaren. Trimmet kan du sälja på sidan av och få igen lite pengar den vägen. Förgasarna kan du sälja för 4 lakan t.ex. Avgas lika mycket. Portad topp samma, om du har original kvar. Bara där har du 10-12. Borde vara lättsålt på ngt forum. Jag kan köpa förgasarna och toppen av dig om en månad t.ex. om du överväger att göra så.

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Ta ett väldigt djuuuuuupt andetag, försäkerhets skull så tar du ett djuuuuuupt andetag till för att sedan läsa inlägg "55" med allt vad det innebär... :rolleyes:

Därefter så tar du med ett par djuuuuuupa andetag till och tänker efter vad ordet ironi betyder så lovar jag att det kommer att klarna även för dig... :pannkyss

Ha en trevlig sommar!! :tummenupp

Jag är säker på att de flesta här knappast förknippar dig med varken humor eller ironi. Ta ett djupt andetag och läs det en gång till. Du är en högst märklig människa..........

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Jag personligen skulle inte köpa en hoj som skiljer så mycket från original utförandet.

Jag kan sträcka mig till att avgassytemet inte är original, men vill att originalet medföljer.

Förresten, var finns originaldelarna? sålt dem?

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Moddade nakenhojar är iskalla på begagnatmarknaden.
Man kan lägga ned hur mycket som helst på dem och inte få igen nåt!
Så jag har lagt alla originalpryttlar på vinden.:tungan
Det är rätt mycket där nu...

Alltså... återställ till original och sälj pryttlar separat via något märkesforum!
Tyckte annars att det var en rätt ball hoj... men som någon sa. Om man vill ha något liknande vill man säkert "bygga" den själv också... så skulle iallafall jag ha tänkt.

Hoppas du får den såld till någon som förstår att uppskatta den!

Last edited:
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...