Vad är felet på min annons

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
Problemet är att hojen ser ut att ägas av någon som har lysrör under sin neonfärgade, "stora spoilerkitet" försedda V40..

Plocka av allt skit du monterat, återställ till orginalskick, putsa som en idiot.. Att motorn är professionellt trimmad är naturligtvis trevligt, om köparen får ett positivt helhetsintryck..

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
precis el sänka priset till vad orginal kostar o lägga på nåra tusen kanske :)

kanske byta tillbaks till orginal lampa :va

Precis, orginal lampa och man tittar med andra ögon. Jag skulle definitivt vara spekulant om jag var ute efter en naken-hoj.
Vad exakt är gjort med spisen?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Som riverrafter säger är bilder A och O! Snyggt tagen bild får hojen att se MYCKET snyggare ut. Dina bilder får den potentiella köparen att tänka "Hmm, nja, så snygg är den inte" Medans ett par seriösa bilder får den potentiella köparen att tänka "SHIT! Den där ska folk få se mig på! Och tänk va grannens R1 kommer bli stekt av en gubbhoj!"

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Bara att vänta på en köpare som vill ha just den hojen o till råga på allt skulle ha viljat trimma den. Uppgradera gärna annonsen då o då. Behöver du bli av med den fort får du nog tyvärr sänka priset eller kanske plocka av tillbehör för att bli av med den fortare.

Som att turbokonvertera en sporthoj för 70.000 extra. Vissa skulle inte lägga till en krona för en konverterad båge då dom kanske tycker att den redan har tillräckligt med hästar, skaderisk på motor, problem med besiktning etc.
Medans en som redan funderat på att skaffa turbo skulle kasta sig över den som en amerikansk biskop på en ung pojke. (ursäkta uttrycket =P )

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
äldre Yamaha
Litegrann skulle jag nog själv "tonat ner" annonsen lite.
Jag är skeptiskt till att det ligger kvitton för 85 000 på hojen, som det står i annonsen att du lagt ut. Känns som det är tagit i i överkant på alla kostnadsbeskrivningar.

Sen är ju ett annat problem att den måste besiktas mycket snart(innan juli gått ut), och frågan man kanske ställer sig som köpare är om den säljs för att det är FET-omöjligt att i nuvarande skick få igenom den. Nybesiktigad är den helt klart mer intressant, skulle jag tro. Sen att den bara är körd mindre än 300 mil på två år trots att det är lagt 85 000 på hojen känns lite underligt.

På ett sätt kanske man undrar hur sanningsenlig du är, för du har ju själv på detta forum angett kostnaden till 34.500 för bygget på maskinsidan. Hur blir det helt plötsligt långt över 60 000:- när den sen ska säljas?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3041738#post3041738

Last edited:

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
något som alltid får mig att tappa intresse är när folk radar om sakers priser! jag har ingen aning vad de sakerna du satt på kostar. känns mest som skryt:) men de är ju hur min lilla hjärna funkar.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Äru dum på riktigt eller bara låtsas du?
Får du det inte sålt är priset för högt.

Så svårt är väll det inte att förstå det, eller?

Sen vad tror du skulle hända om alla som vill sälja en hojj gjorde trådar som dig....?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Hörrö trådstartaren, inte riktigt den "buzz" som du hoppats på kring hojen va:)

Kan du inte berätta lite hur du ser på alla kommentarer, eller ville du BARA försöka sprida annonsen lite till?

Lonsdale

Yamaha Racing
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
Yamaha XSR700 X-T, Yamaha Tenere 700, Yamaha WR450F, Yamaha FZ6-RR
Detta känns som en "öhh:va Vad är det för fel på min annons..." gratis reklam. Tycker att dessa trådar ska bli flyttade till köp/sälj!

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Om ingen köper din hoj är den antagligen för dyr?

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Kan du inte berätta lite hur du ser på alla kommentarer, eller ville du BARA försöka sprida annonsen lite till?

Solklart att han enbart vill göra reklam för sin hojj eftersom ingen vill betala det priset.

Tur att inte lika många tänker som han, för annars hade varannan tråd varit "vad är det för fel på min annons *buhuhuhuhu ja gör lite reklam i smyg*"

Ps. hoppas du aldrig får den såld/den går sönder.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Tråden är inne på sida två och trådskaparen har inte skrivit en enda kommentar.. Känns som att han bara ville göra reklam.. Men säger som alla andra.. Ingen köpare = fel pris :fakta

XJR Danne

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
XJR 1300 -05
Sätt tillbaks original framlampan och baklampan iaf, den där R1 -98 baklampan ser vind och sned ut tyvärr.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...