Vill inte!Alu? haha snarare gjutsink. Skruva isär mätarhuset på en vrod så ska du få känna på vikt.
Jag vill ha jörgens sporre alla dar i veckan!
Vill inte!Alu? haha snarare gjutsink. Skruva isär mätarhuset på en vrod så ska du få känna på vikt.
Hade du räknat med att en uppdaterad glidare med rötter i 1920-talet skulle kunna kännas lika säker att framföra som en 1198:a
Nej för tusan
View attachment 430561
Baxa ut en 400+kilos ultraglide en gång, tänkte hämta farsan på sjukan med den, men gubbajäveln hade inte laddat batteriet, så jag fick snällt baxa tillbaks den. Hade träningsvärk i röven i en vecka...Om det är jobbigt att med full riddarutrustning baxa ut en hoj ur ett garage, fatta då hur jobbigt det måste vara att ta sig upp på en hEst!
Jag blir lite fundersam över alla som pratar om hur mycket vrid det är i HD...
Hur mycket är det? En snabbtitt säger att VRod har 113 Nm, vilket jag inte tycker är så värst mycket.
Men, nog skulle jag kunna tänka mig en glidare i garaget.
Det är faktiskt ganska härligt att köra harley, man får bara tänka på att dom är designade för att mata tusentals raka highwaymil genom staterna. Kurvor finns typ inte. Därför funkar 2 meter långa gafflar, 350 bakdäck och stelhäck rätt ok där!Enligt HD själva levererar deras luftkylda 1690cc motor 132 Nm från fabrik. Men då är den ganska så strypt på grund av avgas och bullerkrav. Det räcker med att byta ut avgassystemet och luftfiltret till något som andas bättre och mappa om för att det ska göra stor skillnad.
Sen så är det inte bara maxeffekten och maxvridet som är intressant utan hur hela effektkurvan ser ut. En HD maskin börjar i regel mata på bra med vrid vid riktigt låga varvtal. Det är dock inget som är specifikt just för en HD utan det gäller även andra större V-Twins.
Så HD är bra för att koka ägg?
Ursprungsfrågan verkar ju alla bara runda. Är den jobbig/svår att svara på?
Och ja, japansk custom är ännu svårare att motivera...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |