En solig dag i mitten av mars med nästan 10 plusgrader är väl knappast något att skylta med. Kört hela vintern jag vid torr mark
Bara på torr mark?
En solig dag i mitten av mars med nästan 10 plusgrader är väl knappast något att skylta med. Kört hela vintern jag vid torr mark
Som Dr.Bike sa när han levde: "Det är rätt patetiskt att se förtryckta tjänstemän klä ut sig på helgen, för att folk tro att de äter småbarn till frukost, så fort chefen inte ser honom."
Det citatet kommer jag alltid att komma ihåg honom för.
Varför skall man ha HD:
- Lätt att modifiera. Bra för hojbyggare. Högst respektabel verksamhet i mina ögon.
- Image. Grupptillhörighetsmarkör. Om man drivs av sånt så har jag inget att säga om det.
En ägargrupp som jag ha svårt att betrakta som riktiga bikers, är de som stoppar in en HD i garaget bara för att de har för mycket pengar. Att se en stekare säga "Öh, jag har en HD i garaget" känns lika äkta som att se på Wrestling.
Som Dr.Bike sa när han levde: "Det är rätt patetiskt att se förtryckta tjänstemän klä ut sig på helgen, för att folk tro att de äter småbarn till frukost, så fort chefen inte ser honom."
Det citatet kommer jag alltid att komma ihåg honom för.
Alla i valfritt kyrkligt samfund och församling är inte de heller komfortabla med att dryfta spörsmål som går utanför de gängse ramarna.Sporthoj.com är ett trevligt forum med många personer somkan diskutera en fråga utan att känna sig kränkta eller hotade. Som synes ovan gäller detta dock inte alla ��
Vad är grejen med hoj egentligen?
Passion är svaret.
Varför fokusera på hur kass ändras väl är istället för att njuta av sitt eget?
Den enda HD jag har ägt är XR1200.
Askul nakenhoj med ett grymt vrid och hyffsade vägegenskaper.
Målet har aldrig varit att vara snabbast, jag älskar hökar av olika slag men har inget sig efter sporthoj eller äventyrshoj.
Sluta jiddra, börja köra.
Björn Wallde [Nattsudd m.m.] hörde jag på radio [har jag för mig] en gång ondgöra sig över konsekvenserna av HD:s då förnyade popularitet. Sannolikt ngn gång strax efter 883 EVO-sportstern kommit.
Hur som helst...något i stil med följande, fritt ur minnet:
~"Här åker man. Det är sent, snart mörkt. Kallt som sjutton, och vilken sekund som helst så går väl regnet igenom ända in på kroppen. Händerna är stumma och fingrarna känns knappt alls...
Allt det här gå på något sätt att stå ut med...jag är ju snart hemma.
Men att bli omkörd av familjen i Volvon som tittar konstigt på en...och känna på sig att, de tänker att, där åker en sån där jäkla trendnisse...det är för jävligt..."
Om det stämmer och han verkligen menade det så är han ju en klockren mes som går på vad han gissar att andra kan tycka. Nu är han väl stå upp komiker så¨det var säkert bara ett försök att vara rolig.
Jag skulle säga att den genomsnittliga sporthojsåkaren och harleyåkaren har mer gemensamt än man kan tro.
Var möter du dem? Ja inte fan är det på en kurvig väg en vacker söndagsmorgon utan de kör i klasar långsamt, sprider ljudföroreningar och skränar vid närmaste fik/torg. Några snackar högt om kromade örnar andra om titaninlägg i de oskrapade knäpuckarna.
De köper hela kittet! Omatchade stövlar eller förra årets skinnställ är precis lika otänkbart som att inte matcha fransarna på jackan med de på styrändarna.
SH/Harley är livet! En total oförståelse för att det finns andra hojtyper som kan vara tilltalande.
osv osv.....
Jag har ingen aning om hur gammal du är...
Björn Wallde har om jag inte missminner kört hoj och HD sedan 60-talet eller något sånt...
Han och många andra var genuit oroliga över att bli av med sin grej.
Jag har kompisar som från att varit mariginaliserade helt plötsligt och det ovilligt befann sig i framkanten på en begynnande trend, fylld av helgrebeller, kändisar och pseudokändisar som alla helt plötsligt skulle söka efter frihet och frigörelse på två hjul. Jag vet de som gick in och köpte hela kitet färdigkoordinerat med dubbelt extra allt hos en viss handlare då det begav sig...
Helt plötsligt så var nästan hela grejen som det heter på pk-svenska numera approprierad!
Jag vet inte, eftersom jag inte känner Björn Wallde, men jag fick intrycket av att han hellre och mycket gärna inte ens skulle känt det nödvändigt att filosofera i sådana banor. Men när HD gick från att vara något i utkanten till en het trend så...ändrades något.
Ja, faktiskt. Fattar väl lite långsamt antar jag...Krävdes det ett 20-tal glidare innan du gav upp och fattade att det inte var något som passar dig ?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|