Inte bara det! Jag har även elektrisk självstart!
Det låter fyndigt och humoristiskt och Dr Bike kan inte svara längre.
Men vad är det som är patetiskt?
Att ha ett liv utanför jobbet eller att ha ett jobb?
Om man inte lyckats komma till en punkt att man kan göra precis vad man vill när man vill och inte behöver tänka så mycket på pengar, så är det väl en rimlig trade off att man har ett jobb för att försörja sig osv. Men på fritiden så gör man vad man vill.
Inte bara det! Jag har även elektrisk självstart!
Det kan mycket väl bli så, jag drar ny el i vinterInnebär det att den numera startar när den själv vill?
Det kan mycket väl bli så, jag drar ny el i vinter
Lucas, mannen som vidareutvecklade kortslutningen.Se till att ta hjälp av någon med insikt i engelsk elektricitet så kommer det att gå bra!
En kamrat hade problem med ett startrelä som redan efter 30 år slutat att fingera.
Lucas, Made in England, stod det på relät. Fixa något liknande så fungerar det i minst 30 år!
Lucas, mannen som vidareutvecklade kortslutningen.
Jag skulle säga att den genomsnittliga sporthojsåkaren och harleyåkaren har mer gemensamt än man kan tro.
Var möter du dem? Ja inte fan är det på en kurvig väg en vacker söndagsmorgon utan de kör i klasar långsamt, sprider ljudföroreningar och skränar vid närmaste fik/torg. Några snackar högt om kromade örnar andra om titaninlägg i de oskrapade knäpuckarna.
De köper hela kittet! Omatchade stövlar eller förra årets skinnställ är precis lika otänkbart som att inte matcha fransarna på jackan med de på styrändarna.
SH/Harley är livet! En total oförståelse för att det finns andra hojtyper som kan vara tilltalande.
osv osv.....
Det kan mycket väl bli så, jag drar ny el i vinter
Patetiskt är att inte alltid vara det man kan vara.
Patetiskt är att likt Janus ha flera ansikten.
Patetiskt är att uppföra sig som i filmen "Wild Hogs"
å så vidare ad nauseam...
Tråkigt nog så är de flesta av oss mer eller mindre patetiska, somliga dock väldigt mycket mer än andra.
Hela grejen med HD-trenden var just att det handlade och kanske fortfarande handlar om just exakt och precis vad andra tycker. Det är knappast trendigt annars. Signalhandlingar, precis som en klocka för +50 papp på armen säger omgivningen en hel del så vill nog gärna de fransbeprydda stilanalyserade HD-åkarna säga sin omgivning något. Och när det uppstår en tydlig dissonans mellan det önskade och det faktiska budskapet så blir det lätt patetiskt.
Men jag ser ingen större skillnad mellan HD-snubbarna och Sporthojsåkarna faktiskt, oftast lika hard core i varsitt hörn av hojvärlden.
Var möter du dem? Ja inte fan är det på en kurvig väg en vacker söndagsmorgon utan de kör i klasar långsamt, sprider ljudföroreningar och skränar vid närmaste fik/torg. Några snackar högt om kromade örnar andra om titaninlägg i de oskrapade knäpuckarna.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|