doolycheck
Gudomlig sporthojare
Dr Boris sa det rätt väl i det här inlägget
Han skrev en del annat också...men just det här är väl kvintessensen av de posörer som alltid finns.
Japp! jag lusläste inte tråden innan jag svarade.
Dr Boris sa det rätt väl i det här inlägget
Han skrev en del annat också...men just det här är väl kvintessensen av de posörer som alltid finns.
Jag blir lite fundersam över alla som pratar om hur mycket vrid det är i HD...
Hur mycket är det? En snabbtitt säger att VRod har 113 Nm, vilket jag inte tycker är så värst mycket.
Men, nog skulle jag kunna tänka mig en glidare i garaget.
Jag blir lite fundersam över alla som pratar om hur mycket vrid det är i HD...
Hur mycket är det? En snabbtitt säger att VRod har 113 Nm, vilket jag inte tycker är så värst mycket.
Men, nog skulle jag kunna tänka mig en glidare i garaget.
Jag blir lite fundersam över alla som pratar om hur mycket vrid det är i HD...
En V-Rod är ingen HD, det är en Stureplans-folka.
En HD är luftkyld och strokad.
Basta!
Men nu svarade du ju inte på frågan.
Hur mycket vrid har en sån? Roddarna är väl de lite mer effektstinna från fabrik såvitt jag förstått det? (Inte för att jag kan speciellt mycket om harleys)
Vrod effektstinnaste HD = 115 hk ur 1200cc vattenkyld motor. 116Nm vid 7000 rpm i vrid.
BMW R1200RS för att ta ett exempel på annan tvåcylindrig vattenkyld hoj:
125 hk och 125 Nm vid 6500 rpm. Utan att anses som monstervrid eller effektstinn. Men å andra sidan gäller ju inte formeln heller. KTM skall vi bara inte prata om.
Nej, nog är det annat än motor det handlar om och det kan väl vara trevligt nog?
Jag blir lite fundersam över alla som pratar om hur mycket vrid det är i HD...
Hur mycket är det? En snabbtitt säger att VRod har 113 Nm, vilket jag inte tycker är så värst mycket.
Men, nog skulle jag kunna tänka mig en glidare i garaget.
Ja alla är vi nördar på något!Det finns ju mängder av sådana grupperingar i mc-kretsar, Ducati-klubben t.ex där det är viktigare att diskutera mer om italien, mat och livsstil än vad det är att diskutera Ducati. Eller kanske BMW-klubben där det är en dödssynd att köra annat än originaltillbehör om något ska ändras?
Vi är nog alla lika goda kålsupare när det gäller våra nörderier
Du ska ju prova alla olika typer av hojjar o köpa den DU gillar mest.Kapar tråden lite, eftersom här verkar finnas många som har koll på HD!
Om jag ska hyra en för en dag - det blir lite kurviga vägar, hyfsat mycket nästan rak landsväg och lite stadstrafik - vilken av de här borde jag välja för att få den där riktiga HD-känslan? Är själv inne på Street Glide, men det finns kanske någon annan som är bättre?
* Street Glide
* Electra Glide
* Road King
* Heritage Softail Classic
* Fat Boy
* Sportster 883
* Sportster 1200
Skriv gärna också en kort motivering varför jag inte ska välja HD över huvud taget, utan en Suzuki GSX-R1000 istället.
Just att HD inte verkar färdig från fabrik? 100 olika kamaxlar till Sportster?
Träffade på en snubbe som hade 120hkr i sin HD. Den gick som fan men hade kostat
honom nästa som att köpa två hojar
Sedan åker det omkring en massa wannabes på HD men det kan vi ta i en annan tråd
Du ska ju prova alla olika typer av hojjar o köpa den DU gillar mest.
Jag skulle valt en av de läckra Sportster, de är vansinnigt fräcka!! Om du ska ha HD.
Men tänk om du gillar en grussmiskmaskin bäst? Testa så vet du!
Själv går jag igång på högvarviga och reaktionssnabba motorer med ylande ljud, så V2 går bort.
Köpa den jag gillar bäst? Det har jag ju redan gjort! Den har allt jag vill ha, så är inte ute efter att köpa nytt.
Vad gäller hyra HD för en dag så blir det lite dyrt att hyra dem allihopa, bara för att prova dem. Men har funderat lite på Sportstern, även om det lite grand lutar åt Street Glide.
Om du ska åka kurviga vägar och inte vill åka BigTwin så är det nog bra att välja ngn med Dyna-chassie, dvs de modeller som har vanlig svingarm. De brukar ha bäst väghållning. Street Glide är just en Dyna.
Övriga BigTwin-modeller har sk softtail-ram. (Ser ut som stelhäck)
Om du ska åka kurviga vägar och inte vill åka BigTwin så är det nog bra att välja ngn med Dyna-chassie, dvs de modeller som har vanlig svingarm. De brukar ha bäst väghållning. Street Glide är just en Dyna.
Övriga BigTwin-modeller har sk softtail-ram. (Ser ut som stelhäck)
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |