Ja det finns många gamla radfyror som skulle köra skiten ur Hildo vid ett rödljusrejs och mycket möjligt även din BMW. Har bara hojen låg etta och lång sving och bra effekt på låga varv så är mycket vunnet.
Om man tittar rent generellt på HD så är det knappast några prestandasiffror som imponerar på standardhojar oavsett pris. Det är väl kanske därför jag och andra blir så barnsligt förstjusta när manegen är krattad till fördel HD som i rejset mot YamaSukkin. Maskinella prestanda värda namnet finns bara inom ett fartregister som man knappt skulle accpetera ens på en standardbil från 70-talet.
Men att köra och äga en HD handlar inte om det utan om att det ska vara skönt att åka i lagliga farter och lite mer men inte att köre IOM-tempo på snabba vägar eller på bana. Sedan finns ju många sporthojspiloter som kommer att åka på storstryk av en standard HD på 70-vägar men det är förstås de som inte kan utnyttja en sporthoj och lika gärna kunde ha lagt pengarna på en trimmad Crescent Compact utan att det skulle gå saktare.
Om man tittar rent generellt på HD så är det knappast några prestandasiffror som imponerar på standardhojar oavsett pris. Det är väl kanske därför jag och andra blir så barnsligt förstjusta när manegen är krattad till fördel HD som i rejset mot YamaSukkin. Maskinella prestanda värda namnet finns bara inom ett fartregister som man knappt skulle accpetera ens på en standardbil från 70-talet.
Men att köra och äga en HD handlar inte om det utan om att det ska vara skönt att åka i lagliga farter och lite mer men inte att köre IOM-tempo på snabba vägar eller på bana. Sedan finns ju många sporthojspiloter som kommer att åka på storstryk av en standard HD på 70-vägar men det är förstås de som inte kan utnyttja en sporthoj och lika gärna kunde ha lagt pengarna på en trimmad Crescent Compact utan att det skulle gå saktare.