Ta bort det och fyll på i koppen. Tror membranets funktion är att fånga upp fukten?!Forsberg skrev:2125390Som sagt; Vad är membranet i bromsvätskebehållaren till för? Går det att fylla på med vätska "i" membranet eller måste man lyfta på det och fylla direkt i koppen?
FUBAR skrev:2125394Ta bort det och fyll på i koppen. Tror membranets funktion är att fånga upp fukten?!
Boris JR skrev:2125410Nja... Det är ett skvalpskydd för att minimera risken att det suger luft vid lut. sen brukar det dessutom jobba som packning. Ta absolut inte bort det....
Boris JR skrev:2125410Ta absolut inte bort det....
Triggerhappy skrev:2125397Membranet är till för att förhindra att bromsvätskan skall skvalpa omkring och skumma sig.
Behöver du fylla på så tag av membranet och "Buckla" tillbaks det...fyll på till MAX sträcket. På med membranet och sen locket.
Häpp
svampe skrev:2125422Fyll inte bara på, utan kolla beläggen och byt om de är slitna. När nivån sjunker är det för att kolvarna i oken åker ut pga beläggen börjar ta slut och det krävs mer vätska i oken. Fyller du på och sen byter belägg så måste du tömma på lite vätska pga övertryck.
Annars har du ett läckande system och du bör laga omgående.
Ok, då har man lärt sig nått nytt, men man ska väl plocka bort membranet vid vätskebyte? Det har iaf jag alltid gjort.Boris JR skrev:2125410Nja... Det är ett skvalpskydd för att minimera risken att det suger luft vid lut. sen brukar det dessutom jobba som packning. Ta absolut inte bort det....
Ok, är det bara att köpa ett nytt membran då eller? Min frambroms känns svampig som fan nu efter jag bytte.andersbrink skrev:2125540Tittar man riktigt noga på hur det är designat så finns det ett litet luftintag för ovansidan för gummimembranet men som är lufttätat mot bromsvätskan. Har man problem med svampig broms rätt kort efter det att man har bytt bromsvätska kan membranet läcka och fukt, dvs vatten, blanda sig med bromsvätskan.
Bra att lägga upp bild, men det är inte ovanligt att membranet ser lite "knycklat" ut, har aldrig upplevt att det påverkar någotHej! Lånar tråden lite!
Bytte precis bromsvätska i hojen, och när jag skruvade locket och tog ut gummimebranet fick jag se att det va lite deformerat. Såg lite smält ut..
Hur kommer detta sig? Har det blivit jäkligt varmt i koppen eller är det själva vätskan som deformerat gummit?
Kör bara bana med hojen ska tilläggas!
Helt normalt. Så länge man kan få ihop det någorlunda för installation och det är tätt så är det ingen fara.Här är en bild.. jag tycker den ser lite "kokt" ut
Jasså, där ser man.. men varför blir det så då?Helt normalt. Så länge man kan få ihop det någorlunda för installation och det är tätt så är det ingen fara.
Mitt är betydligt värre.
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |
|
Eldriven sporthoj från Yamaha
Inlämnade patentansökningar... |
|
Strängnäs Bike Show i sista stund
Strängnäs Bike Show är en a... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |