Ta bort det och fyll på i koppen. Tror membranets funktion är att fånga upp fukten?!Forsberg skrev:2125390Som sagt; Vad är membranet i bromsvätskebehållaren till för? Går det att fylla på med vätska "i" membranet eller måste man lyfta på det och fylla direkt i koppen?
FUBAR skrev:2125394Ta bort det och fyll på i koppen. Tror membranets funktion är att fånga upp fukten?!
Boris JR skrev:2125410Nja... Det är ett skvalpskydd för att minimera risken att det suger luft vid lut. sen brukar det dessutom jobba som packning. Ta absolut inte bort det....
Boris JR skrev:2125410Ta absolut inte bort det....
Triggerhappy skrev:2125397Membranet är till för att förhindra att bromsvätskan skall skvalpa omkring och skumma sig.
Behöver du fylla på så tag av membranet och "Buckla" tillbaks det...fyll på till MAX sträcket. På med membranet och sen locket.
Häpp
svampe skrev:2125422Fyll inte bara på, utan kolla beläggen och byt om de är slitna. När nivån sjunker är det för att kolvarna i oken åker ut pga beläggen börjar ta slut och det krävs mer vätska i oken. Fyller du på och sen byter belägg så måste du tömma på lite vätska pga övertryck.
Annars har du ett läckande system och du bör laga omgående.
Ok, då har man lärt sig nått nytt, men man ska väl plocka bort membranet vid vätskebyte? Det har iaf jag alltid gjort.Boris JR skrev:2125410Nja... Det är ett skvalpskydd för att minimera risken att det suger luft vid lut. sen brukar det dessutom jobba som packning. Ta absolut inte bort det....
Ok, är det bara att köpa ett nytt membran då eller? Min frambroms känns svampig som fan nu efter jag bytte.andersbrink skrev:2125540Tittar man riktigt noga på hur det är designat så finns det ett litet luftintag för ovansidan för gummimembranet men som är lufttätat mot bromsvätskan. Har man problem med svampig broms rätt kort efter det att man har bytt bromsvätska kan membranet läcka och fukt, dvs vatten, blanda sig med bromsvätskan.
Bra att lägga upp bild, men det är inte ovanligt att membranet ser lite "knycklat" ut, har aldrig upplevt att det påverkar någotHej! Lånar tråden lite!
Bytte precis bromsvätska i hojen, och när jag skruvade locket och tog ut gummimebranet fick jag se att det va lite deformerat. Såg lite smält ut..
Hur kommer detta sig? Har det blivit jäkligt varmt i koppen eller är det själva vätskan som deformerat gummit?
Kör bara bana med hojen ska tilläggas!
Helt normalt. Så länge man kan få ihop det någorlunda för installation och det är tätt så är det ingen fara.Här är en bild.. jag tycker den ser lite "kokt" ut
Jasså, där ser man.. men varför blir det så då?Helt normalt. Så länge man kan få ihop det någorlunda för installation och det är tätt så är det ingen fara.
Mitt är betydligt värre.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |