vad är minsta mönsterdjup på ett mc däck

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Kul med flippad tråd. Hade varit ännu kuligare om man får svar på frågan om uttonade eller "fejdade" mönsterspår. :7peta

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Kanske är fel tråd att fråga i men det handlar ju ändå om däck här. Tog min premiärtur på min Hornet i helgen, faktiskt min premiärtur någonsin eftersom jag inte tagit kort än :tungan
Efter 7 mil upptäckte jag i alla fall att jag lyckats kör in en skruv i däcket!:mad:
Det läcker ingenting, så antingen är skruven väldigt kort eller så tätar skruven. Jag har inte vågat ta bort skruven för att kolla än då risken för punka är överhängande.
Min fråga är om man ska ta sig till en däcksfirma som pluggar igen det eventuella hålet efter skruven?

En däckfirma kan laga hålet åt dej, dock faller åsikterna isär då en del inte tror att det håller.... Det ska givetvis vara lagat med lagning avsedd för MC-däck.

/A

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
uttonade eller "fejdade" mönsterspår

jo jag har precis köpt nytt däck och det var redan olagligt från start :D

för som vissa säger så är det ju uttonade eller fejdade mönsterspår som blir mindre och mindre,

men vad jag trodde skulle man gå efter de kontroll sträcket som finns på vissa ställen på däcket, har ingen bild att visa just nu

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Men nu får ni väl för fan skärpa er och hålla er till ämnet!!

Trådskaparen undrar vad som gäller, och svaret är 1 mm. Ni som svävar iväg och inte svarar på hans fråga - skäms på er och back to topic!!

;)

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
ojojojdå det här var visst känsligt! nejdu jag är varken odödlig(så vitt jag vet)eller har erfarenhet inom det mesta.
men vad jag vet så har mc förare med nytaget kk högre skaderisk än mc förare med erfarenhet...
angående det där med att se ner på andra, du fick ju bara smaka på din egen medicin :tungan

Du flyger på mig med ditt inlägg och tycker jag agerar känsligt när jag svarar dig. Nä du mer än så behövs det innan man trampar på mina tår.
Du verkar ju ha glömt hur du fått dina kör erfarenheter, sitta här och kasta skit på nybörjare. Lek Allan för nån annan om du vill leka så duktig, för här kommer du ingen vart.

Jasså i vilken tråd har jag sett ner på andra så du vart så känslig och kastar skit på mig?

Edit: 0,001m:tungan är det som gäller.

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Du flyger på mig med ditt inlägg och tycker jag agerar känsligt när jag svarar dig. Nä du mer än så behövs det innan man trampar på mina tår.
Du verkar ju ha glömt hur du fått dina kör erfarenheter, sitta här och kasta skit på nybörjare. Lek Allan för nån annan om du vill leka så duktig, för här kommer du ingen vart.

Jasså i vilken tråd har jag sett ner på andra så du vart så känslig och kastar skit på mig?

Edit: 0,01m är det som gäller.

0,001m

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Ja nu har vi konstaterat att det är 1mm. MEN, om det är mindre, kan man borra upp lite mönster då...kanske med en metallborr? :va

Ja, det går bra, men man får akta så man inte slinter och repar höljet runt om.

:rolleyes:

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Ja, det går bra, men man får akta så man inte slinter och repar höljet runt om.

:rolleyes:

Annars går det bra att lägga på mer gummi med en däckspåläggarmaskin, glöm inte att ställa in rätt mönster på den bara,
Finns många snygga mönster att ladda ner på nätet :yoparty

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Men nu får ni väl för fan skärpa er och hålla er till ämnet!!

Trådskaparen undrar vad som gäller, och svaret är 1 mm. Ni som svävar iväg och inte svarar på hans fråga - skäms på er och back to topic!!

;)

Du tycker alltså inte att ursprungsfrågan är utredd ännu...

Det är 1mm :tummenupp

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...