Ken Keniff skrev:2351535Lånar tråden lite för en fundering....
Jag går ju fortfarande och väntar på att gå upp i rätten för en grov vårdslöshet i trafik och jag läste en artikel som gjorde mig lite förbryllad på det här med bedömning av vårdslöshet kontra grov vårdslöshet .....
Jag drog i backen en tidig lördagsmorgon , skadade ingen annan än mig själv , vittnen sa till polisen att jag åkt på slangen , jag sa till polisen att gasen fastnade på fullt under acceleration och det gick omkull.....
Läser om en kille som blir utslängd från krogen där på hamngatan mitt emot berzelipark , han hämtar bilen och drar in i kön för han ska klippa vakterna , några får mindre skador , killen smiter och blir sedan stoppad , och han är påverkad........Han fick en vårdslöshet i trafik , hur kan hans brott vara mildare än min förseelse? ........Blir inte klok på detta ......
tuppjuck skrev:2351459Så du slösar på mina skattepengar? Sjyrre. Då blir det lägre skatt i framtiden ja...
zike skrev:2351715Okej, skumt för dig. Alla andra sparar pengar på det, då vi slipper en dyr rättegång.
Två år preskriberingstid för åtal av vanlig vårdslöshet.
Fem år preskriberingstid för åtal av grov vårdslöshet.
zike skrev:2351715Okej, skumt för dig. Alla andra sparar pengar på det, då vi slipper en dyr rättegång.
Två år preskriberingstid för åtal av vanlig vårdslöshet.
Fem år preskriberingstid för åtal av grov vårdslöshet.
TengaiPetrus skrev:2351903Jo, just det. Delgivningsman är ju lika gratis som handläggartjänsterna på tingsrätten. Kostar inte något alls.
Que?Super Blackbird skrev:2351547Hört talas om "Spikning"? De trötnar aldrig!!!!
tuppjuck skrev:2351945Hur sparar vi pengar på att du ska "testa systemet"?
zike skrev:2352278Du skrev tidigare att du förlorade pengar i och med att han testade systemet, vilket inte är sant. Det skulle gå åt en hel del mer skattepengar vid en rättegång. Förutsatt nu att han förhalar det hela tills preskribering, vilket han snart gjort.
Låt killen få göra som han vill?
Headbanger skrev:2352284Inte för att jag bryr mig om vad vad han gör, men är det inte så att man åker på att betala kostnaden för rättegången när man döms? Vilket han garanterat skulle göra. Bara en fråga.
zike skrev:2352278Du skrev tidigare att du förlorade pengar i och med att han testade systemet, vilket inte är sant. Det skulle gå åt en hel del mer skattepengar vid en rättegång. Förutsatt nu att han förhalar det hela tills preskribering, vilket han snart gjort.
Låt killen få göra som han vill?
Nä jag skojade bara, 2 år tror jag det är. Kan nog bli ganska svårt att förhala en dom i två år.
haha! härligt jobbat
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |