Nått skit har man ju lärt sig under sina år på juristlinjen, hehe
Det var ju en fortkörning på 27 km/h, dvs han blev antagligen tagen (kan iofs varit kamera). Alltså hade mest pengar sparats om han erkände på plats.
Och statens pengar är våra från början hur man än vrider och vänder på det. Att det svartjobbas för 210 miljarder i det här landet (på nyheterna igår) säger en del. Hur jävla mycket skolor och sjukvård (tex för hojåkare!) skulle det inte kunna betala tror du? Som en jämförelse alltså.
Jag tror att folk i allmänhet har känslan av att "staten" är "någon annan organisation" och därmed är det "några andras pengar", men det är i själva verket skatteintäkterna från medborgarna dvs du, jag, företag etc.
Men nu är det lite väl OT så jag lägger ned.
helt rätt! grattis.
du har ingen lust att dra ett kort referrat hur det gick till? hur gick det med böter och sånt?
Skönt att se att utbildningen gör nytta, klart att du ska få göra som du vill nu när du lärt dig att utnyttja systemet.. varför skulle du behöva ta ansvar för vad du gör?
Det gör ju aldrig någon annan... eller...?
Ja nog tusan är det förbluffande att det ska vara så jäklarns lätt att undkomma.Trist att sytemet ska vara så tandlöst men det verkar ju göra många glada så det är säkert bra även om jag är tveksam.
Skönt att se att utbildningen gör nytta, klart att du ska få göra som du vill nu när du lärt dig att utnyttja systemet.. varför skulle du behöva ta ansvar för vad du gör?
Det gör ju aldrig någon annan... eller...?
Följande har hänt:
i juli 2005 fastnade jag i en laserkontroll, körde 27 kmh för fort på 90 väg. Jag vägrade att skriva under att jag kört så fort och således skickade åklagaren ut ett strafföreläggande....
Detta godtog jag inte och åtal väcktes. För att kunna ha rättegång måste man bli delgiven om att åtal har väckts...
Japp, det är rättSå utan rättegång slapp du böterna också? Imponerade rättsystem vi har isåfall.
Men helt rätt i mina ögon ändå, kör hårt!
Måste ju endå fråga om det var värt att i två års tid gå med en klump i magen om hur ärendet slutar, när som helst kunde en Matrixliknande Mr. Andersson klappa dig på ryggen och så var du fast.
Vilka repressalier hade det blivit då, hade du fått högre böter för t.ex. avvikande typ maskning?
Ställde dom sig inte skeptiska till att addressaten var fel men du var endå skriven på adressen, finns det inte risk att brotten eskalerar då du uppenbart gett fel information angående breven?
Du verkar rätt löjlig. Hålla på och krångla så. Det hade väl bara vart att erkänna och betala. Du förstör mer för oss andra bara.
Haha!3058839
Och folk gratulerar honom som om han hade vunnit någon jävla tävling. SH är fan bäst.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|