andersbrink
hasenfrasen
En av mina GSF1200 kostade 11,000. 120 häster på slangen. Anno 1980 väghållning med svajig stålram. Tre tusen mil senare har den kostat 500 spänn i reservdelar (framgaffeltätningar). Olja och filter byts kanske, nångång...
Jo, det får man ju bedöma om man tycker det är värt för atthålla liv i nån garanti. Kan det såklart vara.Beror på hur ny hoj det är och om man bryr sig om garantin väl? Många märken kräver väl årsservice för att garantin skall gälla.
Det var inte jättekul att betala 2500:- för 700-milaservice på sonens KTM 125:a som innebar att de bytte olja och berättade att kedjan var dåligt smord ( de skrev det på servicerapporten vänligt nog, dock smorde de fan inte kedjan )
Stora servicen på min tuono kostar 18000 om alla ventiler behöver justeras i en mindre stad en bit utanflr stockholm. Vad den kostar på probike vill jag inte veta.
Min Tenere 700 kostade 2190kr i 100-milaservice.
Det är väl förmodligen vad framtida servicar kommer att kosta, i 5år, om man vill ha kvar garantin.
Kör man mindre än 1000 mil/år, så åker man ändå på en årsservice.
Känns väl lite sådär, det är ju faktiskt bara oljebyte som görs.
Bromsvätska verkar ingen verkstad byta (såg ut som kaffe på min "fullservade" R6:a), och vem plockar loss svingen, och smörjer dess lager efter 4000mil?
Även om det står i manualen för underhåll så tvivlar jag på att någon verkstad ens funderar på att göra det, den servicen skulle ju springa iväg i pris.
Min gamla tenere var dock billig att serva, mycket enkelt, jag höll mig till "andersbrink"s prisnivå, och då skulle jag vilja påstå att några starköl ingick
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|