Jaha Rockmorsan, hur gick det, har du haft kul, har du lärt dig nåt, har du bokat nästa kurs än??
Nu är jag inte Rockmorsan, men här har du ett rätt långt svar: http://www.sporthoj.com/blogg/?inlaggid=5842
Jaha Rockmorsan, hur gick det, har du haft kul, har du lärt dig nåt, har du bokat nästa kurs än??
Nu är jag inte Rockmorsan, men här har du ett rätt långt svar: http://www.sporthoj.com/blogg/?inlaggid=5842
Det gick bra, förrutom att jag blev varse om att bakdäcket satt helt löst.
övade bort lite hjärnspöken som att bli omkörd också.
Inte bokat steg 2 än men det kommer under året.
Jag tror minsann att jag såg båda två i lördags häckandes i min box Både Rockmamman och Ulvhamnen.
Jag var den lilla killen i 2'ans box med alla bord och stolar med fina orangefärgade västen det stod Mikael på
haha man blev ju skapligt biten av bandagsdemonen! Mantorp på fredag, Gelleråsen på bikeweek, kommer nog snart boka 3-4 aug med smc och så ytterligare 2 dagar med S1000RR folket (actionpics?) i augusti. Detta från att aldrig kört sporthoj på bana innan steg 1 med smc i april
Jag vart uppflyttad från grön grupp innan jag ens kommit dit pga jag svarade rätt på någon fråga vid anmälning eller liknande Med facit i hand kunde jag kört i ännu en snabbare grupp. Inte för att jag var ute och bombade helvete helt okontrollerat, nej nej, jag körde i ett lagom tempo där jag kände att jag hade kontroll och kunde öva på det som skulle övas på. Men när vi tex skulle öva gaskontroll i kurvor så fick jag antingen släppa av eller köra om framförvarande hela tiden för att kunna få det flyt jag ville genom kurvorna. Sen när man ligger bakom en person för att sedan varva denna person några varv senare gick det helt enkelt lite väl långsamt...Så det där med att bli flyttad till annan grupp går smidigt under dagen? Jag har bokat min första smc kurs nu och jag valde lugn grupp då jag aldrig varit på någon och har INGEN aning om tempot i de olika grupperna. Hade ju varit tråkigt om man begränsas pga att det går för långsamt? Men som sagt jag är helt grön på smc kurser så jag nojjar väl i onödan
haha man blev ju skapligt biten av bandagsdemonen! Mantorp på fredag, Gelleråsen på bikeweek, kommer nog snart boka 3-4 aug med smc och så ytterligare 2 dagar med S1000RR folket (actionpics?) i augusti. Detta från att aldrig kört sporthoj på bana innan steg 1 med smc i april
Såg dig... japp... Nästa gång bokar jag depåbox... himla smidigt ju, speciellt när regnet kommer och verkligen öser ner över en och man ska försöka få på sig ett regnställ när man redan är blöt.Jag tror minsann att jag såg båda två i lördags häckandes i min box Både Rockmamman och Ulvhamnen.
Jag var den lilla killen i 2'ans box med alla bord och stolar med fina orangefärgade västen det stod Mikael på
Kan inte det datumet men funderar på Gelleråsen 8 september för steg 2, sen blir nästa till våren.Häng med till Sviestad 22/7! Finns platser kvar...
Det var tur du la till den sista meningen... jag fattade ingenting... jag körde ju i lugn grupp och fick inte ihop detCiterar mig själv lite här:
Jag vart uppflyttad från grön grupp innan jag ens kommit dit pga jag svarade rätt på någon fråga vid anmälning eller liknande Med facit i hand kunde jag kört i ännu en snabbare grupp. Inte för att jag var ute och bombade helvete helt okontrollerat, nej nej, jag körde i ett lagom tempo där jag kände att jag hade kontroll och kunde öva på det som skulle övas på. Men när vi tex skulle öva gaskontroll i kurvor så fick jag antingen släppa av eller köra om framförvarande hela tiden för att kunna få det flyt jag ville genom kurvorna. Sen när man ligger bakom en person för att sedan varva denna person några varv senare gick det helt enkelt lite väl långsamt...
Vi var fyra stycken som åkte ner och en hamnade i grön grupp (lugn) och det var fyra(!) stycken som klotade i den gruppen under dagen. Missade ett helt körpass + hann köra ~3 varv ett pass. Min kompis som hamnade i lugn grupp sa att det var kaoz stundtals, folk som körde helt bananas spår, folk som körde literhojar som körde snigelfart i kurvpartier för att spetta fullt på rakorna etc....
Well även om detta inlägg lät bittert så är jag nöjd med dagen och min instruktör som var väldigt duktig på att ge feedback osv. Har nu bokat AP bandagar på kullen 18-19 juli så jag kan öva ännu mer på det jag fått med mig från smc kursen. Skall även köra mer smc nästa år tänkte jag.
Körde på knutstorp, alltså inte samma som TS.
Kan som sagt var inte det datumet, ska ner och köra på Nürburgring strax efter och pengarna räcker inte till. Siktar på 8/9 på Gelleråsen ist.Ballt, då ses vi nog på bikeweek!
Rockmorsan - *host* https://www2.svmc.se/school/anmalan/460 *host* Du lär ju.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|