Vad äter ni till lunch?

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Lunch, middag och frukost ute i 9 fall av 10. Min spis hemma är i nyskick trots att jag har bott där i 4 år. Micron har jag inte ens kopplat in i eluttaget.

Jag är en usel människa!!!!!
:7peta

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ok Jin Chun skrev:
Efter att ha jobbat på diverse lunchrestauranger har jag matlåda.

Beror det på att du har sett hur det går till bakom kulisserna så att säga? ;)

Pewo- Kinakäk bräcker det mesta. Tips på bra restaurang? Annars har jag en klockren i förorten

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Bikerbitch skrev:
Beror det på att du har sett hur det går till bakom kulisserna så att säga? ;)

ungefär så. Men det finns toppställen också. Alla är inte dåliga. Men fast det ser bra ut på ytan behöver det inte vara bra bakom, jag är lite försiktig bara. Jag har rena nojan på vissa saker. t.ex. tvättar dem händerna efter att de varit på toa, (svårt att se :) ) ute och rökt (lättare att se) mm.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Min lunch är o sitta och slicka klistermärken o brev... MUMS! Fast de här Sporthoj.com dekalerna måste ut nu :)

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Pawwe skrev:
Diet pulver från fairing.se :huvet
Inte det godaste, men man minskar i vikt ;-)

FJOLLA!

Det enda som ger LÅNGVARIG viktminskning är att röra sig mer och äta mindre.... och fortsätta så resten av livet!
Strävar man bara till beach 04 så funkar nog dietpulverskit, men vem fn orkar hålla på med sånt?! Blir folk illamående när de tittar på dej så får du väll hänvisa till närmaste toalett! :gnissla

/FW

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Chrille skrev:
Restaurang. Billigast ...

...eftersom pappa äger restaurangen. Och vägrar gubbfan ta betalt så tvingar jag honom inte.

Tror du inte att vi själva kunde lista ut att han har en restaurang så som du ser ut!? :hihi

Själv käkar jag alltid ute. Nya favvostället är The Woki Pan på Bergsgatan i Malmö! :Bugar

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
matlåda på plan tre, fyra eller fem på institutionen för omvårdnad. eller matlåda i personalrummet på willys. eller matlåda hemma.

i undantagsfall blir det riktig lunch med mamma på mammas jobbs personalrestaurang.

:gnissla

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
SKOLMAT!
matlåda om jag jobbar.. för det finns inte en restaurang inom 5mil i 90% av arbetsplatserna!

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
Therudeboy skrev:
En sån kille hade jag på förra jobbet, han vatt sjuk hela tiden typ pga det.

Senast jag var sjuk (för ngt år sedan) så jobbade jag ändå. Mår alldeles prima.

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda
Är man student så är man värd att äta lunch ute varje dag. Det blir Indiskt Thailändskt eller Kinamat. Idag blev det en två timmar lång Thai-buffé. Mmmmm.....

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jag har matlåda som normalt innehåller samma som jag åt till middag dagen innan, tur att man inte är så kinkig på variation :hihi Oftast äter jag ute på måndagar eftersom jag sällan är hemma och gör middag på söndagar. Ska man ha råd att åka hoj så lär man snåla lite :7peta

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Sibylla, pizzerior eller donkan/max. Extremt sällan det blir matlåda.

kawafreak

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
kxf450 2008
Matlåda för det mesta... lyckas jag med att alltid ha matlåda så har jag ju för fasen däck till en hel säsong....

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
kawafreak skrev:
Matlåda för det mesta... lyckas jag med att alltid ha matlåda så har jag ju för fasen däck till en hel säsong....

Har man ¨gratis¨ drivmedel till bilen så har du väl till däck redan där!? :)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
watson skrev:
Det enda som ger LÅNGVARIG viktminskning är att röra sig mer och äta mindre.... och fortsätta så resten av livet!
Strävar man bara till beach 04 så funkar nog dietpulverskit, men vem fn orkar hålla på med sånt?!

Man ska röra sig, men inte "äta mindre" eller pyssla med pulver och annat bjäfs. Ät ordentligt, dvs "rätt mängd" så du blir mätt, men ät nyttig husmanskost istället för pizza & kebab och dylikt.

Att säga till någon som kanske lever på skräpmat sju dagar i veckan att äta mindre, innebär ju att du säger till vederbörande att äta barnpizza istället för "normalpizza". Man ska äta så man blir mätt, men däremot tänka på vad man stoppar i sig. Punkt slut.

Jag har så otroligt svårt att förstå varför folk inte fattar att deras kropp är en produkt av vad de äter samt hur mycket/lite de rör på sig. Man behöver inte vara doktorand eller prospekt på nobelpriset för att inse detta.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
abstruse skrev:
... Ät ordentligt, dvs "rätt mängd" så du blir mätt, men ät nyttig husmanskost istället för pizza & kebab och dylikt.
.... .

Husmanskost anses vara den enskilt största orsaken till att värmländska män har större viktproblem än rikssnittet. Husmanskosten med "sås o potäter" är inte väl lämpad för den moderna svenskens behov på samma sätt som den var förr när värmlänningen fick fälla minst en gran för bara för att hitta utedasset.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
abstruse skrev:
Man ska röra sig, men inte "äta mindre" eller pyssla med pulver och annat bjäfs. Ät ordentligt, dvs "rätt mängd" så du blir mätt, men ät nyttig husmanskost istället för pizza & kebab och dylikt.

Att säga till någon som kanske lever på skräpmat sju dagar i veckan att äta mindre, innebär ju att du säger till vederbörande att äta barnpizza istället för "normalpizza". Man ska äta så man blir mätt, men däremot tänka på vad man stoppar i sig. Punkt slut.

Jag har så otroligt svårt att förstå varför folk inte fattar att deras kropp är en produkt av vad de äter samt hur mycket/lite de rör på sig. Man behöver inte vara doktorand eller prospekt på nobelpriset för att inse detta.

Och så qoutade du mej så det nästan ser ut som om det är JAG som håller på med sån skit! :4skrika
Jag håller med dej fullständigt!! (Kanske inte formulerade mej lika tydligt som du bara...) :brinnerup

/FW

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...