Vad äter ni till lunch?

Therudeboy

Guest
Vad är det som är så onyttigt med pizza? förutom den feta osten då.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Blev sibylla idag. Ett klart alternativ till McJunk iaf.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Therudeboy skrev:
Vad är det som är så onyttigt med pizza? förutom den feta osten då.

Om du kunde berätta vad som är det nyttiga och som gör det till en komplett måltid? :)

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Matlåda! Cyklingfilé och råris... står man sig länge på! :)
Helt utan jox givetvis....

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
d1ce skrev:
Om du kunde berätta vad som är det nyttiga och som gör det till en komplett måltid? :)
Man blir mätt! Det är mycket energi och gott om protein. Man äter sallad till och det är oftast en hel del grönsaker även på själva pizzan. Helt ok tycker jag :)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
watson skrev:
Och så qoutade du mej så det nästan ser ut som om det är JAG som håller på med sån skit! :4skrika

Nyehehe! I'm bad to the bone, baby! :tungan

watson skrev:
Jag håller med dej fullständigt!! (Kanske inte formulerade mej lika tydligt som du bara...) :brinnerup

Jag anade det, men kunde inte tygla mig då jag fick lust att hamra lite på tangentbordet. ;)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
berggren_martin skrev:
Blev sibylla idag. Ett klart alternativ till McJunk iaf.

Jasså? Du lyxar visst till det :)

idag blev det wasafrukost med becelpålägg, filmjölk med müsli(den utan socker), juice, mjölk och proteindrink till det. Makaroner och lite kött till efterrätt. middag: Broccolistuvning med ½kilo potatis och skinka till det. 1kilo sallad vid sidan om beståendes av rivna morötter, tomat och honungsmelon. Proteindrink o grovbröd utan pålägg till efterrätt. kvällsmat orka jag inte hålla på med så det blev bara 7 mackor med nån mjukost.
Sitter nu med 4 kokta ägg o 5 mackor med makrill, proteindrink och en banan :)

O det var bantardagen ;)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
-Lowrider- skrev:
va fan så mycket äter jag på en hel vecka :skrämd

Äsch, det där lilla mellanmålet är bara för att jag inte simmar eller tränar taekwondo om torsdagarna.

Imorgon är det betydligt kämpigare.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Matlåda! Oftast med pasta och kött.

Inte lätt att springa till någon returang med 18min lunchrast.

Hemma blir det lite "roligare" mat. Försöker variera men köttet går inte undvika. Pizza och Kebab går ner en del på helgerna med.

Sen får vi gratis pizza/kebab om vi jobbar över vilket jag gör varannan vecka, då tar man ju för sig :)

Till frukost blir det nästan alltid macka, jag spyr av gröt och tycker flingor är allmänt äckligt. Leverpastej och Saltgurka finns det inget som går upp emot :D

Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Husmanskost anses vara den enskilt största orsaken till att värmländska män har större viktproblem än rikssnittet. Husmanskosten med "sås o potäter" är inte väl lämpad för den moderna svenskens behov på samma sätt som den var förr när värmlänningen fick fälla minst en gran för bara för att hitta utedasset.

Ser du inte att det står "nyttig husmanskost" eller är du bara pratsjuk nu igen? ;)

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Ha ha
Jag e elev..
Men jag jobbar på restaurang och det som serveras i skolan hade varit slängt för länge sen om det varit på jobb.. :3freak

berggren_martin skrev:
Det var inget fel större på skolmaten vad jag vill minnas. Men tjejerna klagade och år varsitt äpple + en stor påse godis... Inte undra på att de blev så trötta och griniga mot slutet av dagarna :va

Är du elev eller lärare förresten?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Bikerbitch skrev:
Matlåda så ofta det går. Har endast 25:- i matersättning. Räcker inte till en BigMac och co nere på Donken Sveavägen ;)

Matersättning?

Själv äter jag oftast hemma eller nåt lätt ute, sen kommer Zeb hem på eftermiddagen och vi lagar middag tillsammans. Bra att dela lägenhet med nån, det är tråkigt att laga mat själv.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Mavve skrev:
Jasså? Du lyxar visst till det :)

idag blev det wasafrukost med becelpålägg, filmjölk med müsli(den utan socker), juice, mjölk och proteindrink till det. Makaroner och lite kött till efterrätt. middag: Broccolistuvning med ½kilo potatis och skinka till det. 1kilo sallad vid sidan om beståendes av rivna morötter, tomat och honungsmelon. Proteindrink o grovbröd utan pålägg till efterrätt. kvällsmat orka jag inte hålla på med så det blev bara 7 mackor med nån mjukost.
Sitter nu med 4 kokta ägg o 5 mackor med makrill, proteindrink och en banan :)

O det var bantardagen ;)
Här har vi en som tränar iaf :)

Om man ändå hade ork att hålla på så där.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
AleX skrev:
Ha ha
Jag e elev..
Men jag jobbar på restaurang och det som serveras i skolan hade varit slängt för länge sen om det varit på jobb.. :3freak
Jo visst kunde skolmaten ga varit bättre, men rent näringsmässigt är det inget större del på den.

Det är trist att inga skolor tillagar sin egen mat längre. Centralköken kostar ändå en hel del att hyra in, så det skulle inte bli så mycket dyrare om de anställde bättre personal och köpte in finare råvaror på respektive skola istället.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
abstruse skrev:
Ser du inte att det står "nyttig husmanskost" eller är du bara pratsjuk nu igen? ;)

Är det nyttigt så är det väl inte mycket husmanskost kvar va? Då är det väl mer "resten" som gäller...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Chrille skrev:
Är det nyttigt så är det väl inte mycket husmanskost kvar va? Då är det väl mer "resten" som gäller...

Tja, du får nog blicka lite längre än din fars meny låter det som. :tungan

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...