Therudeboy
Guest
Vad är det som är så onyttigt med pizza? förutom den feta osten då.
Therudeboy skrev:Vad är det som är så onyttigt med pizza? förutom den feta osten då.
Man blir mätt! Det är mycket energi och gott om protein. Man äter sallad till och det är oftast en hel del grönsaker även på själva pizzan. Helt ok tycker jagd1ce skrev:Om du kunde berätta vad som är det nyttiga och som gör det till en komplett måltid?![]()
watson skrev:Och så qoutade du mej så det nästan ser ut som om det är JAG som håller på med sån skit!![]()
watson skrev:Jag håller med dej fullständigt!! (Kanske inte formulerade mej lika tydligt som du bara...)![]()
berggren_martin skrev:Blev sibylla idag. Ett klart alternativ till McJunk iaf.
-Lowrider- skrev:va fan så mycket äter jag på en hel vecka![]()
Chrille skrev:Husmanskost anses vara den enskilt största orsaken till att värmländska män har större viktproblem än rikssnittet. Husmanskosten med "sås o potäter" är inte väl lämpad för den moderna svenskens behov på samma sätt som den var förr när värmlänningen fick fälla minst en gran för bara för att hitta utedasset.
berggren_martin skrev:Det var inget fel större på skolmaten vad jag vill minnas. Men tjejerna klagade och år varsitt äpple + en stor påse godis... Inte undra på att de blev så trötta och griniga mot slutet av dagarna![]()
Är du elev eller lärare förresten?
jaja man måste ju ha drivpaket också.... dyrt med sidvagnscross...oscar skrev:Har man ¨gratis¨ drivmedel till bilen så har du väl till däck redan där!?![]()
Bikerbitch skrev:Matlåda så ofta det går. Har endast 25:- i matersättning. Räcker inte till en BigMac och co nere på Donken Sveavägen![]()
Här har vi en som tränar iafMavve skrev:Jasså? Du lyxar visst till det
idag blev det wasafrukost med becelpålägg, filmjölk med müsli(den utan socker), juice, mjölk och proteindrink till det. Makaroner och lite kött till efterrätt. middag: Broccolistuvning med ½kilo potatis och skinka till det. 1kilo sallad vid sidan om beståendes av rivna morötter, tomat och honungsmelon. Proteindrink o grovbröd utan pålägg till efterrätt. kvällsmat orka jag inte hålla på med så det blev bara 7 mackor med nån mjukost.
Sitter nu med 4 kokta ägg o 5 mackor med makrill, proteindrink och en banan
O det var bantardagen![]()
Jo visst kunde skolmaten ga varit bättre, men rent näringsmässigt är det inget större del på den.AleX skrev:Ha ha
Jag e elev..
Men jag jobbar på restaurang och det som serveras i skolan hade varit slängt för länge sen om det varit på jobb..![]()
abstruse skrev:Ser du inte att det står "nyttig husmanskost" eller är du bara pratsjuk nu igen?![]()
Chrille skrev:Är det nyttigt så är det väl inte mycket husmanskost kvar va? Då är det väl mer "resten" som gäller...
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!