Vad åker ni för bilar? (bildtråd)

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Håller med! Vad jobbar alla med? Själv pluggar jag, så jag har varken hoj eller bil (längre, har haft både bil, volvo 740gle, och hoj).

Är speciellt nyfiken på vad trådskaparen jobbar med. Det är ju inga billiga bilar han glider runt i, och han är yngre än vad jag är (skitunge!)
Lillbrorsan har iof en M5 -01, men den är ju billigare än någon av dessa bilar, och jag vad han jobbar med och ungefär hur mycket han tjänar.

Jaja... nu ska jag inte vara sur o bitter, jag är ju snart klar med skolan så jag får väl lägga upp några bilder här jag också om något år när jag inte lever på lånade pengar.

Jo men förmodligen är många av dem belånade upp över öronen också. Kan lika väl skriva vilken bil äger banken åt er.....

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Jo men förmodligen är många av dem belånade upp över öronen också. Kan lika väl skriva vilken bil äger banken åt er.....

Vad spelar det för roll? Ska man spara 200000 och köpa en bil för så dröjder det väldigt många år. Varför ska man inte få låna pengar? Är det samma sak att låna pengar till ett hus eller ska man spara ihop 3 miljoner kontant?

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Rattar en något vässad BMW 318is -90 nu på vintern. Kul vinterbil med 50/50 viktfördelning och diffbroms :)

Maxxi

Gick med
23 Apr 2004
Hoj
Aprilia & Minikina
Vad spelar det för roll? Ska man spara 200000 och köpa en bil för så dröjder det väldigt många år. Varför ska man inte få låna pengar? Är det samma sak att låna pengar till ett hus eller ska man spara ihop 3 miljoner kontant?
Nej givetvis inte, men han undrade hur alla hade råd att köra fina bilar. Jo givetvis för att många har lån på bilen. Inget fel med det, men dock en förklaring på hans fråga. Det är ju möjligt för de flesta att köpa en dyr bil med lån, dock lever ju många som kyrkråttor sen också och lägger i princip alla sina pengar på bilen och lånet. Ska dock påpekas att detta givetvis inte gäller för alla. Det handlar ju om prioriteringar...

Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12

Åh som jag håller med.
Jag blir något irriterad på kompisar, arbetskamrater etc som anser att det är både korkat och "fusk" :)va ) att ta lån. Eller den här som ni säkert ha hört, "jag skulle aldrig ta ett lån för en leksak"...
Jag tycker tvärtom. Tänk om fler människor skulle inse hur bra/kul man kan ha det med hjälp av lite lån. Visst man behöver inte låna upp över öronen åt sig så att man hamnar i lyxfällan, men man kan ju lägga det på en human nivå.

Varför åka skitbil och skrutthoj när man är i sin bästa ålder när man kan ta ett litet lån och ha fräscha, roliga, bra grejer?
Näe, istället anser de flesta att det är bättre att snåla, sitta hemma och på nåt vis försöka spara sina slantar för att köpa något om si och så många år.
I slutändan slår jag vad om att de flesta ändå super upp sina pengar och missar väldigt många chanser till att ha roligt om de hade tagit ett lån för längesen.

Daytona Peter

hojlös :-(
Gick med
4 May 2003
Hoj
Triumph Daytona T595 *såld*
Nej givetvis inte, men han undrade hur alla hade råd att köra fina bilar. Jo givetvis för att många har lån på bilen. Inget fel med det, men dock en förklaring på hans fråga. Det är ju möjligt för de flesta att köpa en dyr bil med lån, dock lever ju många som kyrkråttor sen också och lägger i princip alla sina pengar på bilen och lånet. Ska dock påpekas att detta givetvis inte gäller för alla. Det handlar ju om prioriteringar...

Tackar! Du förstod precis vad jag menade.

Jag kommer antagligen också att ta lån för att köpa en bil senare när det blir aktuellt. Det jag syftar på är ju faktum att de är studentar och har råd med dessa fordon/leksaker, de är ju både dyra i inköp och att äga.

Men just nu lever jag i min lilla värld där heltidsstudier är heltidsstudier och man inte har så mycket tid att jobba extra på (bordsett hösten så har jag/vi tillbringat i snitt 6 dagar i veckan i skolan för att hinna med allt). Som Maxxi skrev, det gäller att prioritera, så när jag ägde Daytonan (och ja, det var jag som ägde den) fick jag prioritera bort annat, inga märkeskläder, inga dyra prylar, alltid matlåda mm. Men allt detta kommer det att bli ändring på i höst! :tummenupp

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
89´ans audi 80 2,0e
men håller på att bygga min drömbil. En audi S1

Bifogat

• images.jpg
    images.jpg
    4.3 KB · Visningar: 149
Last edited:

samhainie

Guest
åker en härligt solidröd opel kadett 1.6 (mycket drag i bitarna) -88a med check engine on...=)
vill inte lägga upp nån bild, det skulle bli så mycket avundsjuka då....tyvärr... ;)

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
Själv åker man med stil i den här kärran

DSCN0122.jpg

En diamantsvart 316i -91, med utbytt motor till en nyare 1,8-liters m43.

Har ett par skönhetsfläckar som en intryckt höger bakdörr, skrapade bakre skärmkanter, sprucken vindruta och ett jävligt irriterande centrallås.

Rosten är dock begränsad till höger framskärmskant, och ett litet hål vid reservhjulsbaljan.

Det bästa med den är att jag fick den så billigt. Gav 4900:- för bilen med en kass motor. Med inköp inräknad har jag lagt ut max 13000:- inklusive motorköpet.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA