Tror många handlare har svårt o hantera den nya situationen med all näthandel samtidigt som säsongen bara varar halva året om man inte ligger Norrland och säljer snöskoter på vintern. Det är bara gilla läget för många handlare. Dom flesta handlare är för små för att själva orka direktimportera tillbehör och kläder samt pressa fram bra priser hos grossister.
Det är bara att titta på övrig sporthandel och elektronikhandel. I den branschen finns det mestadels stora företag t.ex elgiganten, xxl, stadium m.fl.
Det är lite det här med säsongen jag funderat på.
Vore det inte simpelt för exempelvis en bilhandlare att sälja hojar också? Stora bilhandlare har ju oftast verkstad dessutom och meka bil kontra meka mc måste väl vara i stort sett exakt samma sak verktygsmässigt.
Om vi tar en stor bilhandlare i Jönköping (en av de största hallarna i Sverige tror jag). Skulle de banta bort 2 bilar i sin hall skulle de säkerligen kunna rulla in 20-30 hojar där. 1-2 säljare speciellt för hojar men övriga kan hjälpa till med mindre, ospecifika, frågor eller till exempel sköta pappersarbetet vid köp och liknande.
De har redan en fullt utrustad verkstad (om inte flera verkstäder tom) så det enda de behöver är mekkunniga.
Och tänk er själva en medelålders man som kommer in för att kika på en ny tråkig familjebil. Skicka honom till MC avdelningen istället så tvingas han ju skaffa en.
När sen frugan skällt ut honom kommer han tillbaka och köper bilen också. Win-win så att säga
Eller måste en MC-handlare sälja BARA motorcyklar? Förutom Gerts i Ängelholm då som säljer trampcyklar också
Nä vänta ni bara. Snart öppnar YipYip´s MC och Snöskyfflar, och jag ska minsann göra vinst året runt.