2084681 Jag håller med om att skit samma om den är importerad. Men!
Generellt så gäller uppfattningen att en importerad hoj ska ha ett lägre pris, vi, försäkringsbolagen, butiker... ja alla tycker så när man ska köpa en.
Dvs, det kommer bli MER problem att sälja en importerad än en svensksåld.
Många bygger om sina hojar till fighters bara för att det är jävligt grymt om man nu vill ha det så. Men, många gör det också för att dom har krashat rejält. Finns kanonfina originakåpor kvar? Inte? Då gissar jag på att den är krashad.
Detta behöver itne heller innebära nått problem men stämpeln sitter fortfarande kvar på hojen och håller ni inte med... det är roligare att köpa en kanonfin hoj som inte är krashad, som har kanonfina originalkåpor.
Så, för att inte göra sig själv en stor o-tjänst så skulle iallafall inte jag köpa en sån hoj för en krona över 40.000kr. Det gäller att komma så nära gränsen som möjligt där hojen inte sjunker mycket mer i pris.
Kolla på ducce..
80.000 för en tio år gammal hoj är knappt ovanligt