Vad började du karriären med?

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Skulle vara kul att höra vad ni började eran hojkarriär på för cykel (utanför banan).
Jag köpte en thunderace 1000 som första hoj renoverade den och klotade rejält med den. :huvet

Då det var bilistens fel var det bara inkassera pengar och köpa ny :tummenupp . Denna gången blev det en R1a. Är det rätt att starta med klass 7 eller ska man ha en lättare först? Man blir ju less på hojar med mindre effekt är det inte lika bra att satas ordentligt?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Själv började jag med en billig gammal CB900 Bol'Dor fr -82. Det fick duga när man var fattig student.

Nu har jag en Duc SS i.e. 750 som jag är nöjd med än så länge. När hojen börjar sätta begränsingen för hur fort man kan köra så ska jag byta upp mig till en klass 7.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Började min karriär på en tungstyrd, välljudande, maffig Suzuki GS500 från 1977.

Efter det svansade jag runt med en Honda CB400N. Denna var utav årgång 1982.

Lumpen innfattade den roligaste hojen jag någonsin kört, Husqvarna 258M. Årsmodell 1981.

Nu var det dags för "sporthoj". Yamaha FZR600 av finaste snitt från 1992. Såldes med en liten klump i somras. Bytte till Kawasaki ZX-6R från 1995. Jag ökar i sakta mak. Snart kommer väl en hoj från 2000-talet. Vilken grej :)
 

Benke

Hojåkare?!
Gick med
2 Nov 2003
Ort
Förslöv
Hoj
Får nöja mig med trampcykel
Yamaha TT600e Supermotard -95a, hösten -03
Stulen, får försäkringspengarna inom några dagar, sen
blir det shopping! :D
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Yamaha XZ550 -82 tung som ett hangarfartyg och ful som #¤%&.
Blev tyvär påkörd av en ICA-lastbil och med det skrotad...
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
1991 började jag med en Yamaha PW80.

Första landsvägsreggade var RD125.
 

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Hjo
Hoj
BMW S1000RR 2017
Man kan väl säga att det här är min första hoj. Hade en Susuki GSX 550E -83 som aldrig fungerade så den körde man inte många meter med... Körde med den till GR1 dagen och hem... sen efter det rullade den inte många meter.

När det gäller vad som är rätt lr fel som första hoj så tycker jag att man ska köpa den hoj man vill ha, men har råd att ha. Visst kan jag tycka nu att om jag hade haft en sån här hoj när jag var 20 så hade jag inte levt men det är bara ren spekulation från min sida, man kör som man gör oavsett hoj....

//Nobody
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
En CB 500 four-73 som jag köpte för 5000:-. Varvräknare var helt onödigt, det var ett nytt skrammel för varje ökat hundratal på varvet.
Sålde tillbaka den för 10000:- efter fyra år.
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
En Kawasaki...

GPZ 900. Tycker den är helt ok. Lagom hoj att börja med, lagom stor, lagom med pulver. En GPZ 900 från de sista årmodellerna, den som är svart med guldfälgar är ju bara så snygg :). Den kanske inte är så snabb/lättstyrd som dagens 600 men funkade bra i början av mc-karriären. Sen att jag bytte den mot en spillans ny CBR 600 från 98 är ju en annan historia.
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Året va....1995! Då skaffade jag mig en dt125lc -83 som jag då hade för att övningsköra med och använda när jag tagit kortet.. :tummenupp
Fick kortet -96 och började köra själv, underbart tyckte man! :banana
Körde kanske ett år med den och sålde den....gick ett par år och köpte mig en xr600r -90 som jag tänkte ha lite roligt med. Men så blev inte fallet (jobb). Efter det så sökte jag upp till Stockholm för att jobba som mcbud på Box Mcbudet, och flyttade upp ngn vecka senare. Körde 1½ år och fick säga upp mig på budet och flytta ner till lilla Karlskrona (pga lägenhet) :( ....så nu sitter man här och kollar lägenheter och jobb i sthlm. MC, har på g också, en Yamaha FZR1000 -87 som jag tänkte bygga om till S-fighter..... :tummenupp
....detta är min karriär på hojen....och är jävligt beroende av det också :)
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Oj var en liten minimotorcyckel på 50 cc... En såndär med skottkärrshjul typ.
Honda var det.. och jag var hmm typ 4 år.
Sedan blev det en 80 cc cross.. sen en 125 cc cross... och en 250....
Som 13 åring började man ju åka pusch dakota.. trimmad...
när jag var 15 så köpte jag min första RD125 och tog körkort för den när jag blev 16....
 

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gagnef
Hoj
Yamaha wr250X -08
En Suzuki GP 125-81 eller 82a (kommer inte ihåg)
Det var ca 15 år sedan
Var ruskigt kul :tummenupp
 

PorrAnders

Inte som andra barn.....
Gick med
28 Jul 2004
Ort
08
Hoj
Flera
div mopeder o lätta hojar i min ungdom.... återfann MC-intesset förra året med en Ducati 748... sen GSXR-SS600 för bana... nu CBR600RR
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top