Vad behövs i ett hojgarage?

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Avundsjuk, gott om plats, och rent o snyggt. Man får ju skämmas...
Ditt garage är lyxigare än min bostad. :näsblod

Och större. :näsblod
Haha, skulle tro att en stor anl till att det ännu är så rent och fräscht är att jag flyttade in i ett tomt, nybyggt skal. Om trettio år har gamla färgburkar, oljedräll på golvet och rent allmänt såna där bra-att-ha-senare-grejor börjat smyga sig in. Som i alla andra garage.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Jag hör refrängen i huvudet:

Rulltrappan rullar
Vi torteras av musik som söver
Rulltrappan rullar dom får oss att vilja ha en massa skit vi inte behöver
Rulltrappan rullar krossa kapitalet
Vi behöver inga prylar vi behöver inte skvalet
Men en boning i sej själv måste man ha
Och en boning i mej själv är allt jag vill ha

Jodå, jag röstar blått. Jo jag har jobbat på säljbolag. Ja med reklamfilm. Kontorslandskap. Spelade denna högt medan jag jobbade. För säljkår, marknadsavdelning, analys, backoffice och vd.
Fick varken applåder eller kommentarer.

Det finns mycket skit man inte behöver.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Ingen visste när tråden startades.
Rätt svar var alltså skohylla och lånetofflor.

Det är bara att gratulera till en fin lokal och en finfin hojsamling! 👍

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Last edited:

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Hehe. @laidback, du har ju tillochmed hojar på loftet? Det där måste vara den optimala inredningen av en byggnad, oavsett vad man jämför med.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Hehe. @laidback, du har ju tillochmed hojar på loftet? Det där måste vara den optimala inredningen av en byggnad, oavsett vad man jämför med.
Exakt, hojar på loftet! :hihi
Ja, jag är helnöjd med hur allt blev tillslut. Där nere går det i princip bara att ha två rader, men på ena sidan stjäl trappan någon hojplats. Och hade jag valt bort fikabordet där uppe hade kanske fyra hojar till fått plats.

En sak jag skulle vilja ändra på är dock färgen på golv och väggar från blekgrå till mörkt grå/grafit. Det hade fått de röd-vita hojarna att komma fram på ett bättre sått. Tyvärr alldeles för invecklat att ändra på nu - var gör man av trettio hojar under två (?) dar? Plus torktid.

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Yamaha
Exakt, hojar på loftet! :hihi
Ja, jag är helnöjd med hur allt blev tillslut. Där nere går det i princip bara att ha två rader, men på ena sidan stjäl trappan någon hojplats. Och hade jag valt bort fikabordet där uppe hade kanske fyra hojar till fått plats.

En sak jag skulle vilja ändra på är dock färgen på golv och väggar från blekgrå till mörkt grå/grafit. Det hade fått de röd-vita hojarna att komma fram på ett bättre sått. Tyvärr alldeles för invecklat att ändra på nu - var gör man av trettio hojar under två (?) dar? Plus torktid.
Svårt, men inte omöjligt.

Kan du hyra in ca hälften hos nån granne eller likn. några dagar?

När jag målade om mitt garage så knökade jag in allt i garaget på halva ytan (alla timmar som spenderats på att spela tetris kom väl till pass) sedan målades den sidan som var tom. I ditt fall är det kanske bättre att försöka hitta tillfällig förvaring några dagar för ca hälften som sagt. När det torkat klart flyttade jag över allt till den färdiga sidan, och gjorde sedan klart resterande.Tar längre tid, men blir lika bra i slutändan. Och du slipper flytta ut allt på en gång. Går såklart lika bra att dela upp det i fjärdedelar eller till och med mindre. Enda som händer är att det tar längre tid ju fler delar man gör.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Svårt, men inte omöjligt.

Kan du hyra in ca hälften hos nån granne eller likn. några dagar?

När jag målade om mitt garage så knökade jag in allt i garaget på halva ytan (alla timmar som spenderats på att spela tetris kom väl till pass) sedan målades den sidan som var tom. I ditt fall är det kanske bättre att försöka hitta tillfällig förvaring några dagar för ca hälften som sagt. När det torkat klart flyttade jag över allt till den färdiga sidan, och gjorde sedan klart resterande.Tar längre tid, men blir lika bra i slutändan. Och du slipper flytta ut allt på en gång. Går såklart lika bra att dela upp det i fjärdedelar eller till och med mindre. Enda som händer är att det tar längre tid ju fler delar man gör.
Precis, det är en sån manöver jag måste få till. Vet att några av grannarna har husbilar i sina garage och en del av dem är pensionärer och åker på långa Europa-runt semestrar.
Det är nån av dem jag måste fjäska för så jag får låna deras garage. Jag är bra på sånt, att ställa mig in och låta ormtungan väsa... 😉

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Jag hör refrängen i huvudet:

Rulltrappan rullar
Vi torteras av musik som söver
Rulltrappan rullar dom får oss att vilja ha en massa skit vi inte behöver
Rulltrappan rullar krossa kapitalet
Vi behöver inga prylar vi behöver inte skvalet
Men en boning i sej själv måste man ha
Och en boning i mej själv är allt jag vill ha

Jodå, jag röstar blått. Jo jag har jobbat på säljbolag. Ja med reklamfilm. Kontorslandskap. Spelade denna högt medan jag jobbade. För säljkår, marknadsavdelning, analys, backoffice och vd.
Fick varken applåder eller kommentarer.

Det finns mycket skit man inte behöver.
Blått här med men lyssnar på all musik, bara den är bra. Ola Magnell är bra på riktigt.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO