Har det verkligen blivit sämre kvalitet? Det har blivit grövre godstjocklek på både bacho och kamasa men jag tror det är en följd av att folk använder vanliga hylsor där de eg borde använda krafthylsor.
Sen begär dom nytt på garantin trots att det egentligen var deras eget fel.
Men verktygstillverkarna tvingas öka godstjockleken för att det ska bli idiotsäkert.
Hmmmm, även jag upplever nog förminskad kvalitet på Kamasa.
Det är ju inte hylsorna som går sönder, men handtag lossnar, någon skruvmejsel har tappat spetsen, och direktionssväljaren på nya spärrskaften sitter lösare = byter håll mitt i allt om man har en lång gänga. Kamasa muttersvarven är oerhört glapp, men den är gammal så den var inte bra förr heller (har varit skit sedan ny)
Klart att det är ok användbart, men nog ett snäpp ner från 25-30 år sedan.
Bahco har jag också upplevt väldigt varierande kvalitet på, men huvudsakligen verkar det vara sådant som Bahco inte tillverkar, men köper in från Kina med sitt varumärke på, har någon 50-dels bittsats som är sådan, bitsen passar inte i skruven, och efter två stycken är det bara flisor ändå.
Synd även om det inte är egen produktion så urholkar det tilltron till varumärket...
Teng har jag aldrig upplevt att ha varit någon såndär vidare kvalitet, så där ska väl inte jag säga att det har blivit sämre.
De enda hylsorna som jag har dragit sönder är Teng, då har jag ändå haft en del Biltema och annat billigt kina.
Kanske jag är för ung för Teng?