RedBaron
Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Inte när de läcker olja.Two stroke man skrev:2136946Föstod väl att det var nåt som inte hörde hemma i den här tråden... Är inte alla sånna sexiga...
Inte när de läcker olja.Two stroke man skrev:2136946Föstod väl att det var nåt som inte hörde hemma i den här tråden... Är inte alla sånna sexiga...
RedBaron skrev:2136956Inte när de läcker olja.
Nursey skrev:2136417TRIUMPH är ett BEHÅÅÅÅÅ märke ...inte ens sexiga sådana
Som Ducati-fan borde du kanske känna till att Ducati och Suzuki började i mc-branschen på samma sätt, dvs med påhångsmotorer.elwe skrev:2132080Varför sådana motorcyklar? Jo, det var det närmsta han kunde komma symaskiner
Men nu glömde du ju Kawasaki som betyder "vi räcker aldrig hela vägen fram i tävlingssammahang nu för tiden men vi brukar trycka i ett par extra cc i vår sexhundra så den kan få fina omdömen i tester".RedBaron skrev:Suzuki betyder "långsam ljusblå rökbomb", Honda betyder "Vi skiter i vad andra tycker" och Yamaha betyder "Köp den lille italienaren NU !"
Nope, Kawasaki ska associera till helt andra saker tydligen...sandstream skrev:2137016Men nu glömde du ju Kawasaki som betyder "vi räcker aldrig hela vägen fram i tävlingssammahang nu för tiden men vi brukar trycka i ett par extra cc i vår sexhundra så den kan få fina omdömen i tester".
goodspeed skrev:2137006Jag har för mig att jag läst någonstans att de även har mc-tillverkning, rätta mig om jag har fel.
edit: För att undvika missförstånd så innehåller detta inlägg dubbelironi.
Min första hoj var också en Suzuki T20!! Fast -68:a, helkåpa och grejer...=))NickeN skrev:2132138I operan Madame Butterfly av Puccini heter Butterflys tjänarinna Suzuki. Det är i den svenska versionen översatt till "Det lätta aftonmolnet" - det kallade jag min första hoj - Suzuki T20-69, f.ö. troligen den första hojen med 6 växlar för gatan!
NickeN
sandstream skrev:2137016Som Ducati-fan borde du kanske känna till att Ducati och Suzuki började i mc-branschen på samma sätt, dvs med påhångsmotorer.
Men Suzukis saknade väl själ eller nåt sånt
Men nu glömde du ju Kawasaki som betyder "vi räcker aldrig hela vägen fram i tävlingssammahang nu för tiden men vi brukar trycka i ett par extra cc i vår sexhundra så den kan få fina omdömen i tester".
Suzuki med själsandstream skrev:2137016Som Ducati-fan borde du kanske känna till att Ducati och Suzuki började i mc-branschen på samma sätt, dvs med påhångsmotorer.
Men Suzukis saknade väl själ eller nåt sånt
Men nu glömde du ju Kawasaki som betyder "vi räcker aldrig hela vägen fram i tävlingssammahang nu för tiden men vi brukar trycka i ett par extra cc i vår sexhundra så den kan få fina omdömen i tester".
TrädolmeMaverick_ou812 skrev:2137040Nope, Kawasaki ska associera till helt andra saker tydligen...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,803969,00.html
Mc är nog Kawas minsta division.Maverick_ou812 skrev:2137040Nope, Kawasaki ska associera till helt andra saker tydligen...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,803969,00.html
Nypan83 skrev:2132011Ja som rubriken lyder... är det någon som har koll på om Suzuki betyder någonting eller är det bara ett företagsnamn?
Har aldrig provat... Bara... Ööh... läst manualerna. Och instruktionsfilmerna... Jag lovarNursey skrev:2136297Komsi komsi skicka PM då
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|