Vad får ni i julklapp av er arbetsgivare och vad hade ni helst fått?

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Företaget skänkte gåva till Rädda barnen, helt ok tycker jag då mitt hus och alla tillhörande byggnader redan är full av saker jag vid något tillfälle fått för mig att jag behövt.
Jag vet också att gåvan var betydande så då gjorde den säkert nytta.

En historia som inte är en julklapp men relaterat till julen
För 2 år sedan så fick jag ett mail från ett stort svenskt företag med omsättning på ca 2 miljarder, dom hade bifogat fel pdf i sitt julmail och istället för gåvobeviset så var ett kvitto på insättningen med....300 spänn!
mailet förklarade att man istället för julkort donerat en gåva.
bara den insparade frimärkskostnaden istället för julkort måste varit säkert 40000kr.
alldeles uppenbart att det enda dom ville åt var gåvobeviset för att skicka ut till sina kunder.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
:va

Farsgubben hade en arbetsgivare som delade upp 10% av nettoresultatet på personalen. Bra anledning att jobba för att det skall gå bra för företaget.
Bästa jag fått var nog en korg med mat till jul, men jag hade hellre haft en lön där jag kunnat köpa mig vettig mat varje månad själv istället.

Jobbar man år Monitor i Hudiksvall har man ju chans att få ett par kronor om man sköter sig. Inte en julklapp egentligen men det smäller nog högre än en bit gravad lax och ett par grytvantar.

Nu är det dags för årets vinstutdelning för Hudiksvallsföretaget Monitors anställda. Nästan 34 miljoner kronor fördelas bland 99 av företagets anställda.

Det är femte året i rad som anställda på Monitor får del av företagets vinst enligt grundaren Åke Perssons unika system. Genom att premiera närvaro, arbetsinsats och höga poäng från sina kolleger får medarbetare som har varit anställda i minst ett och ett halvt år utdelning i form av en rejäl slant.

I år handlar det om 33 969 000 kronor.

Hittills har Monitor fördelat över 116 miljoner på fem år bland sina anställda. Tre år med systemet återstår.

http://www.helahalsingland.se/halsingland/hudiksvall/miljoner-till-monitoranstallda-1/

Själv får man inga julklappar från jobbet. Har fått en del småsaker förr men det är sådan man lika gärna kan klara sig utan.

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Får ingenting och ingenting skänks. Hade hellre sett att det skänktes pengar till något bra, men statliga företag är inte så generösa...

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Får ingenting och ingenting skänks. Hade hellre sett att det skänktes pengar till något bra, men statliga företag är inte så generösa...

Statliga företag brukar däremot vara generösa med andra saker typ slappa på arbetstid, extremt flexibel flex samt betala för hög lön i förhållande till atbetsinsats.

Detta vet jag för jag har varit anställd i det offentliga tidigare i livet

Tillbaks till topic

sedition

Medlem
Gick med
9 Jul 2015
Hoj
FXSTBI 06
Dom senaste fem åren har vi fått en låda från Leif mannerström med tex, kökskniv, grillbestick, osv osv.. Sen så är det med ett häfte där man även får välja något ur hans sortiment, kan tex vara en stekpanna, knivblock, skärbräda.
Jävligt bra och uppskattad julklapp enligt mig.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Statliga företag brukar däremot vara generösa med andra saker typ slappa på arbetstid, extremt flexibel flex samt betala för hög lön i förhållande till atbetsinsats.

Detta vet jag för jag har varit anställd i det offentliga tidigare i livet

Tillbaks till topic

Jag jobbar tydligen för helt fel statliga verk.

Men jag fick fyra nummer av Allt om historia. :tummenupp

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vi fick en munkjacka med tryck på inför den stundande seglatsen i Kroatien som vi ska på i juni på arbetstid med lön allt betalt. Ganska nöjd kan man säga.
Junilönen ska tydligen innehålla en årsbonus på minst dubbel lön också.
Mitt bästa beslut år 2015 var att säga upp mig från mitt gamla jobb.
Sämsta är från mitt förra jobb där vi fick exakt samma julklapp varje år. Elva år fick jag den där jävla UPS-muggen och samma förbannade choklad. Uäk.
Hade hellre sett att de skänkte pengarna till rädda barnen.

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Jag fick en telefonladdare av sämre kvalitet. Ingen höjdare men det gör inget. Jag är glad att jag har ett jobb.

Lönebonus har vi här också men det är ju ingen julklapp.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år