Farsgubben hade en arbetsgivare som delade upp 10% av nettoresultatet på personalen. Bra anledning att jobba för att det skall gå bra för företaget.
Bästa jag fått var nog en korg med mat till jul, men jag hade hellre haft en lön där jag kunnat köpa mig vettig mat varje månad själv istället.
Nu är det dags för årets vinstutdelning för Hudiksvallsföretaget Monitors anställda. Nästan 34 miljoner kronor fördelas bland 99 av företagets anställda.
Det är femte året i rad som anställda på Monitor får del av företagets vinst enligt grundaren Åke Perssons unika system. Genom att premiera närvaro, arbetsinsats och höga poäng från sina kolleger får medarbetare som har varit anställda i minst ett och ett halvt år utdelning i form av en rejäl slant.
I år handlar det om 33 969 000 kronor.
Hittills har Monitor fördelat över 116 miljoner på fem år bland sina anställda. Tre år med systemet återstår.
http://www.helahalsingland.se/halsingland/hudiksvall/miljoner-till-monitoranstallda-1/
Får ingenting och ingenting skänks. Hade hellre sett att det skänktes pengar till något bra, men statliga företag är inte så generösa...
Statliga företag brukar däremot vara generösa med andra saker typ slappa på arbetstid, extremt flexibel flex samt betala för hög lön i förhållande till atbetsinsats.
Detta vet jag för jag har varit anställd i det offentliga tidigare i livet
Tillbaks till topic
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO