bmwjohan
För farlig för allmänheten
Jag börjar närma mig vansinne snart. Jag får punktering var och varannan gång jag kör på crossbanan. Ibland så exploderar slangarna men oftast är det ventilerna som slits loss från slangen.
Vad ska man ha för tryck egentligen? Jag kör med på hårda torra lerbanor. I manualen till hojen står det att man ska ha 1 bar i men jag brukar köra på 1.2-1.3 enligt rekommendation från lokala crossbutiken.
Jag kör med ett däckstopp.
Vad ska man göra? Ska man köra två däckstopp för att hindra slangen från att rotera så att ventilen lossnar eller ska jag köra ännu högre däcktryck. Om man kör för högt blir det väl större chans att man har sönder fälgen samt att man får sämre grepp.
Några tips?
Vad ska man ha för tryck egentligen? Jag kör med på hårda torra lerbanor. I manualen till hojen står det att man ska ha 1 bar i men jag brukar köra på 1.2-1.3 enligt rekommendation från lokala crossbutiken.
Jag kör med ett däckstopp.
Vad ska man göra? Ska man köra två däckstopp för att hindra slangen från att rotera så att ventilen lossnar eller ska jag köra ännu högre däcktryck. Om man kör för högt blir det väl större chans att man har sönder fälgen samt att man får sämre grepp.
Några tips?