Vad förvånar såhär långt?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Vad tycker ni förvånar/överraskar mest i tabellen nedan?

Själv tycker jag namnet överst på listan med tio poäng tillgodo till tvåan är en sensation. Edwards före Hayden efter tre race är ju också snudd på sensation med tanke på att Hayden inte har kraschat. Inte ens varit utanför banan. Han är en ynka poäng före Barros. Capirossi inte ens topp tio efter tre race men Elias på fjärde - före Melandri. Det är bra att det inte är sig alldeles likt, tycker jag. Men resultaten förbryllar en hel del.

Bifogat

• standing.jpg
    standing.jpg
    42.3 KB · Visningar: 198
Last edited:

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Hmm måste kontra dig, Att stoner ligger där är ju inget konstigt?
När han fick ordning på sin maskin förra året var han snabbast.
Och han fick ju ofta ordning på sin maskin förra året, Och körde snabbt som fan ofta! (Bara att han la hojjen sin lika väl ofta : )
Annars så tycker jag det är kul att både Suzuki förarna finns med på top 10 listan
om än lågnt ner!
Annars så är det för tidigt efter tre race säga vem som är oväntad där..

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hopkins har kört mycket bättre än jag väntat mig, särskilt med tanke på hans skada, men det har bara gett honom en 9:e plats p g a diverse orsaker.

sandstream

Guest
Jag tycker också, inte helt oväntat, att det är kul att Suzuki hänger med hyfsat men de skulle behöva prestera ännu lite bättre för att jag ska känna mig nöjd. Om CV kan kvala lite bättre tror jag helt klart han kan vara med på pallen. För Hoppers del känns det mest som en tidsfråga innan han står på pallen.

Att Stoner är bra kan inte komma som någon överraskning. Det som gör att han ligger i topp beror dock delvis på Ducatis GP7 som verkar gå som ett skållat troll.

Det som förvånar mig mest är att Honda går så dåligt. Trodde bytet till 800 skulle gynna dem mer men där hade man fel.
Haydens resultat är lite av en besvikelse men i går såg han ut att vara på rätt väg iaf. Lite mer arbete så kanske det blir en pallplacering något av de kommande racen. Något försvar av titeln ser dock ut att vara långt borta.

Hoppas Elias kan hålla formen och stressa toppnamnen, en fröjd att se honom backa in hojen i kurvorna och knuffas med de stora pojkarna.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Hopkins har kört mycket bättre än jag väntat mig, särskilt med tanke på hans skada, men det har bara gett honom en 9:e plats p g a diverse orsaker.
Hopkins ser mycket bra ut i år och förtjänar (bör locka Valmers att svara) att ligga på plats 3-5. Inte 10. Att han tar sin första pallplats i år ser jag som givet. Och att han i och med den lyckade Turk-helgen börjar klättra i tabellen och slutar topp tre.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Tycker årets inledning är riktigt rolig, inte alls särskilt given tycker jag.
Stoner överraskar faktiskt, trodde Pedrosa skulle vara lite giftigare i inledningen av säsongen. Ducatin verkar gå överjävligt iaf, så visst har Stoner lite hjälp av det.
Hondorna verkar fungera fint för pedrosa och elias, och melandri är inte långt efter, men trodde inte resten skulle gå så illa.
Ducati är de enda som ser ut att ha ett övertag, resten av hojarna ser riktigt jämna ut.
Elias börjar bli mer och mer underhållande, kan ju erkänna att jag inte trodde elias skulle bli långlivad i stora klassen ens, utan försvinna som Rolfo ganska obermärkt.
Tycker också det är kul att få se rossi slåss om vinsterna, även om han fortfarande ser ut som vassaste föraren.
Hayden förvånar väl inte särskilt mycket, det såg bra ut ett tag i helgen, fast o andra sidan blev han väl bästa michelinförare..

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Det hade inte förvånat om Stoner legat på Capirossis plats i tabellen och tvärtom. Stoners goda placering och Capirossis dåliga dito förvånar storligen, i synnerhet den senares. Men han kommer...
Elias tabellplacering är definitivt en positiv överraskning. Tydligen var fantomkörningen i Portugal inte en engångsgrej.
Hayden är givetvis en negativ överraskning. Han borde stått på pallen i vart fall någon gång på tre race. Att han inte är högst upp förvånar dock inte.

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
Jag tycker inte att namnen på top 10 är jättekonstiga, att Stoner leder har väl dock överraskat mig mest...trodde kanske att Nakano skulle åka lite fortare iår. Tycker det är jättekul att se Elias däruppe! Att Hayden inte kör snabbare gör bara det faktum att han vann ifjol ännu mer sorgligt. Hoppas Stoner håller stilen hela året, vore kul!

/I

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Största besvikelsen: Capirex
Största besvikelsen på listan: Hayden
Största positiva överraskningen: Elias. Har visat prov på kompetens innan, men nu verkar han dessutom besitta lite jämnhet också. Hoppas det varar
Största come-back:en: Barros. Trodde jag aldrig. Kanske är det så att han gynnas av att de i år inte kan köra på fjorårshojarna och därför är materialet mer likvärdigt - men ändå.

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Att Hondan är så ojämn och bitvis rejält efter de andra, utom Kawasakin då.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Elias tappa nog en hel säck hjärnspöken 2006 på Estoril då han efter underbar körning "snodde" 5p för Valentino o resten vet ni .. :tummenupp

Vad som e trist blir ju såklart att Nicky ännu inte levererat vad vi alla önskar..!!

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2903854 Elias tappa nog en hel säck hjärnspöken 2006 på Estoril då han efter underbar körning "snodde" 5p för Valentino o resten vet ni .. :tummenupp

Vad som e trist blir ju såklart att Nicky ännu inte levererat vad vi alla önskar..!!
Nicky har ju levererat lite mer än vad vi önskar. :D

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Trodde Pedrosa o Rossi skulle turas om att vinna de första loppen.....
Positivt att suzuki är så pass snabba. Tony Elias är min nya favorit att följa.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Håller med föregående talare (plural), men vad som INTE är överraskande är att Nakano inte är med i toppen. Återigen visar det sig att en förare åker så fort som han åker, oavsätt märke på hojen. I Nakanos fall till och med sämre efter bytet...

Att kawa inte gör bättre ifrån sig tror jag mest beror på förarmaterialet... OJ och RdP känns inte som dom skarpaste i fältet.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
- att Stoner inte kraschat i ett enda race!

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
+ Över förväntan
Hopkins
Elias

- Under förväntan
Melandri
Hayden (topp 5 kan man väl i alla fall förvänta sig av en regerande världsmästare?)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln