Vad fan hände med höstpriset?

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
På vilket sätt är en fyra år gammal gixxer ultramodern? På vilket sätt är en 10 år gammal Mille R hopplöst omodern?
Handlar det om antal cylindrar? Fränaste instrumentering? Kanske rentav flashigast färger?

Gixxern är ultramodern i jämförelse med millen..

Förstår du inte skillnaden på en k7a och en mille -01 så googla lite om dom :tummenupp

Eller så struntar du i det här och fortsätter dundra runt på din bmw :tummenupp

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Se'n kallar du en fullservad hoj som gått 2600 mil häck och gixxern som har gått 2200 mil, blir den en häck när den passerar 2500 mil, eller?

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Hojen är 10 år gammal, visst, men det är fortfarande en potent hoj, som inte finns i mängder i det skick som framställs av bilderna.
Priset är ett utgångspris, vilket säkert är diskutabelt.

Sen nämnde någon tidigare att en del hojar har själ, andra inte, i slutändan är det alltid upp till den presumtiva köparen.

Du kommer aldrig få veta hur folk tänker, och du kommer aldrig kunna påverka folks prissättningar, tyvärr.

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj

Förstår du inte skillnaden på en k7a och en mille -01 så googla lite om dom :tummenupp

Jag har nog tillräckligt bra koll på det, din nedlåtande jävla översittare. Jag sålde just en KTM Superduke 07a och jag har inte suttit i nå'n grotta de senaste femton åren.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
Se'n kallar du en fullservad hoj som gått 2600 mil häck och gixxern som har gått 2200 mil, blir den en häck när den passerar 2500 mil, eller?

Men vad är det du inte förstår? Sätt dig på något som är nyare än din bmw från 91 så kommer du märka vad som är en häck.. Oavsett miltal

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
knappt så man vågar köpa annat än själlöst japanskt nu. Kraschar man en hoj med själ blir man väll fan klassad som mördare!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja för dom komponenterna förbättrar ju den där häcken avsevärt. Tänk om Rossis hoj hade den utrustningen, då skulle stoner få hålla i sig....

Men allvarligt, det är en 10 år gammal hoj, delarna lina så.. men den kostar nästan lika mkt som en ultramodern gixxer...

Läser du ens vad du svarar på?

Ja, 60kkr kommer han inte få för den hojen men lika förbannat så har du undanhållit information som motiverar i runda slängar 15kkr högre pris.

Men vad är det du inte förstår? Sätt dig på något som är nyare än din bmw från 91 så kommer du märka vad som är en häck.. Oavsett miltal

Har du kört en mille R?

Last edited:

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
Jag företar mig rätten att dra mig ur det här, jag tycker du har bevisat vad du går för nu.
Att döma folk efter vad de kör för hoj och häva ur sig nedlåtande kommentarer säger en hel del!
Sitt du på blocket och dröm om ultramoderniteter!

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
Läser du ens vad du svarar på?

Ja, 60kkr kommer han inte få för den hojen men lika förbannat så har du undanhållit information som motiverar i runda slängar 15kkr högre pris.

Har du kört en mille R?

10 år gamla öhlinsgrejjer och ett par fälgar skulle aldrig i min värld vara värda 15 k..

Och japp jag har kört en mille r.. Som att köra farsans gamla volvo 740 ungefär..

sen sätter jag mig på min cbr 1000 -08 och märker en jävla skillnad..

Men nej, tydligen så har jag fel.. En mille R från 2001 är det värsta du kan köpa idag, och med tanke på delarna ska den värderas till hälften av va mc varuhuset säljer ut sina Ri -09 för nu, spruttans nya.. Men det är klart, en mille är alltid en mille.. Man kanske ska köpa upp sig på ett par stycken. Om 10 år är dom väl värda det tredubbla..

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Mjo, min japanare har också själ.

Krävs ett jäkla flörtande för att hon ska gå igång på alla cylindrar :mad:

Vem vill ha en brud som vägrar släppa till om man inte flirtar som fan med henne. ;)

Däremot kan jag förstå dom som inte vill ha en Harley, dom brudarna är snarare som en 40 åring som brölar innan hon våldtar en.

Därför kör man på en perfekta Italienska bruden! Släpper till när man vill och skramlar på rätt ställen.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
Stig jag håller med dig, det är sjukt vad folk tror de ska få för sina hojar. Antingen köpte de för dyrt och köpt en massa lull lull och tror de ska få tillbaks allt o ibland lite till. Eller så köpte de bara för dyrt och vägrar inse att de gjorde inte sin hemläxa rätt och blev grundlurade.

Ja listan kan göras lång men det du kan göra är att ringa eller maila personen och förklara hur du ser saken och ge dem ett bud. Vill de verkligen sälja så tar de ditt bud och inser att de kanske tagit i lite väl mycket eller så får de behålla skiten.

Tack för att det är en som förstår vad jag menar...

Nu är inte jag intreserad av den gamla millen, jag blir bara så fundersam över hur folk tänker..

Men med tanke på att denna tråd växte till 3 sidor på en dag så är det många som är intresserade av hojpriser.. Fast av majoriteten att dömma så ska vi övervärdera hojjarna när vi lägger ut dom.. Tänk på detta när ni letar hoj nästa gång INNAN ni skickar iväg era jävla skambudsmail...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
10 år gamla öhlinsgrejjer och ett par fälgar skulle aldrig i min värld vara värda 15 k..

Och japp jag har kört en mille r.. Som att köra farsans gamla volvo 740 ungefär..

sen sätter jag mig på min cbr 1000 -08 och märker en jävla skillnad..

Men nej, tydligen så har jag fel.. En mille R från 2001 är det värsta du kan köpa idag, och med tanke på delarna ska den värderas till hälften av va mc varuhuset säljer ut sina Ri -09 för nu, spruttans nya.. Men det är klart, en mille är alltid en mille.. Man kanske ska köpa upp sig på ett par stycken. Om 10 år är dom väl värda det tredubbla..

Helt korrekt! Monterar du de prylarna på en basic mille ska du väl vara djäkligt glad om du för 5kkr extra för hojen. Men nu är det inte en sådan hoj som diskuteras.

Ok, förvånar mig att du tycker det för jag tycker chassit på den är bland det bättre hojar jag kört. Gillar dock inte motorkaraktären.

Varför betalar någon mer pengar för en gammal RD500 från 85 än vad en r6a kostar? R6an har mer effekt, lägre vikt, stadigare chassi, bättre fjädring, bättre bromsar?

Last edited:

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
Jag har nog tillräckligt bra koll på det, din nedlåtande jävla översittare. Jag sålde just en KTM Superduke 07a och jag har inte suttit i nå'n grotta de senaste femton åren.

Bra om du nu har sånn koll på skillnaden mellan dessa hojjar förstår jag inte varför du fortsätter tjafsa

Btw märkte du ingen skillnad på Superduken och din BMW?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Gått charmkurs? :arsele

Jag företar mig rätten att dra mig ur det här, jag tycker du har bevisat vad du går för nu.
Att döma folk efter vad de kör för hoj och häva ur sig nedlåtande kommentarer säger en hel del!
Sitt du på blocket och dröm om ultramoderniteter!

WTF?

Men med tanke på att denna tråd växte till 3 sidor på en dag så är det många som är intresserade av hojpriser.. Fast av majoriteten att dömma så ska vi övervärdera hojjarna när vi lägger ut dom.. Tänk på detta när ni letar hoj nästa gång INNAN ni skickar iväg era jävla skambudsmail...

Du får tänka på att det startas 50talet sånnahäringa trådar varje höst så några är bittra.

Sen sitter nog hälften av dessa bittra nissar och är tvärbittra över att ingen velat köpa just deras pärla nu under hösten.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gått charmkurs? :arsele

Jag gillar inte att bli nedtryckt av nedlåtande formuleringar. Han hade lika gärna kunnat klappa mig på huvudet och sagt "Sååja lilla gubben, det blir nog bra ska du se!" med ett tonfall som till en femåring.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Nu har ju visserligen TS redan bevisat att han är en jävla pajas som tycker att hojåkande handlar om att posera för finniga fjortisar vid Donken.

Men jag måste ändå få säga att jag skulle köpa den Millen 10 gånger om innan jag ens funderade på att lägga slantarna på en trist jävla dussinhoj som Gixxer.

Att du sedan inte kan förstå det är tyvärr inget jag kan ändra på. Troligtvis är du ensambarn och uppväxt i villa med både mamma och pappa. Inget vidare bra förutsättningar att odla en personlighet, men det är inte ditt fel.

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj

Det var alltså detta jag blev förbannad på.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept