Vad fan hände med höstpriset?

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Nu har ju visserligen TS redan bevisat att han är en jävla pajas som tycker att hojåkande handlar om att posera för finniga fjortisar vid Donken.

Men jag måste ändå få säga att jag skulle köpa den Millen 10 gånger om innan jag ens funderade på att lägga slantarna på en trist jävla dussinhoj som Gixxer.

Att du sedan inte kan förstå det är tyvärr inget jag kan ändra på. Troligtvis är du ensambarn och uppväxt i villa med både mamma och pappa. Inget vidare bra förutsättningar att odla en personlighet, men det är inte ditt fel.

Haha, så fel du har Bonzo.. Om vi ska snacka om min familj och min uppväxt så pma mig gärna så tar vi det där, tror inte SH kollektivet är intresserade av det..

Att du väljer en 10 år gammal mille före en k7a (för ungefär lika mycket pengar, som den här tråden handlade om från början )bevisar ju bara din erfarenhet, kört ngt annat än din touno?

Det var alltså detta jag blev förbannad på.

Hur fan kna du bli förbannad på det?? Det är ju tom två glada smiliesgubbar där...

Det var alltså detta jag blev förbannad på.

Hur fan kan du bli förbannad på det?? Det är ju tom två glada smiliesgubbar där...

Last edited:

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Obvious troll is obvious, men okej då.
En tummenuppsmiley efter en totalt diskvalificerande och nedlåtande kommentar tolkar jag som en förstärkning av det nedlåtande.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
En tummenuppsmiley efter en totalt diskvalificerande och nedlåtande kommentar tolkar jag som en förstärkning av det nedlåtande.

Jag skulle också ta det personligt om nån påstod att jag körde BMW ;)

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj

Ja om du tolkar det så kan jag tyvärr inte göra ngt åt det..

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Haha =) Den bjuder jag på!
Jag kanske bara är lättstött, men jag tolkade TS kommentar som att han tyckte jag skulle hålla mig utanför diskussioner på grund av att jag kör en 20 år gammal hoj. Vad vet jag, jag kanske inte borde vara kvar på forumet om jag inte inhandlar en ultramodern hoj för minst 64999 kr!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag kanske bara är lättstött, men jag tolkade TS kommentar som att han tyckte jag skulle hålla mig utanför diskussioner på grund av att jag kör en 20 år gammal hoj. Vad vet jag, jag kanske inte borde vara kvar på forumet om jag inte inhandlar en ultramodern hoj för minst 64999 kr!

Köp en Hyosung 650 så får du nog vara med och snacka med grabbarna som åker hypermodernt!

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Haha, så fel du har Bonzo.. Om vi ska snacka om min familj och min uppväxt så pma mig gärna så tar vi det där, tror inte SH kollektivet är intresserade av det..

Att du väljer en 10 år gammal mille före en k7a (för ungefär lika mycket pengar, som den här tråden handlade om från början )bevisar ju bara din erfarenhet, kört ngt annat än din touno?

Hur fan kna du bli förbannad på det?? Det är ju tom två glada smiliesgubbar där...

Hur fan kan du bli förbannad på det?? Det är ju tom två glada smiliesgubbar där...

Jag är mest förvånad varför du tar fram en aprilia rsv-r som har lagts ut med lite för högt pris? Jag hade min RSV-R 2006 ute för 65k(öhlins fram och bak + bigbore kitad)... är det överpris?

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
Jag är mest förvånad varför du tar fram en aprilia rsv-r som har lagts ut med lite för högt pris? Jag hade min RSV-R 2006 ute för 65k(öhlins fram och bak + bigbore kitad)... är det överpris?

Förstår du inte skillnaden?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
...

kört ngt annat än din touno?

Jepp, körde Mille i 6 säsonger.

(En smula partisk kanske. :D )

Kanske var lite i överkant att gå till teorier om uppväxt och liknande. Jag tycker bara att en del ibland verkar glömma bort vissa aspekter när de kollar på hoj. Man kan ju inte läsa sig till vilken hoj man kommer trivas bäst med, och en nyare hoj är inte alltid bättre än en äldre precis som en mer effektstark hoj inte nödvändigtvis är bättre än en klenare. Sedan behöver ju inte alla köpa det mest ovanliga bara för att visa att de minsann skiljer sig från mängden.

Att priserna på Blocket är en smula skeva är väl rätt så vedertaget vid det här laget.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
Det verkar ju uppenbarligen ok med dessa priser...

Någon som vill köpa en Röd Cbr 1000 -08 med nya racetech fram och bak, nytt drivpkt, fullservad med bok, 980 mil, inte en skråma..
Låt säga 149000:- vsa..

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R

No one escapes.

ledsen2.jpg

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hahaha...

Skönaste tråden!

Ha det bra i höstrusket folks and pajasar. Jag drar till solen en vecka!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Förstår inte vad du menar med Engels själ Jörgen.
Kör en Triumph och jag förmodar utt du syftar på det märket. Den går i vått och tort! :yoparty
Buellen jag hade däremot den hojen hade själ den!!!
Jaha bara 15 grader varmt idag. Då ska jag fan inte starta!!! :D

//Andreas

Ja du ser, de metriska trajjorna har inte mycket till själ. Plikttroget och pålitligt leverar de alla samma effekt tills bensinen är slut.

En hoj med högt andrahandsvärde ska vara krävande och divig. Som tumtrajjorna. Ngt HISS eller annat elektroniskt startspärrsystem är helt överflödigt, endast ägaren kan få igång hojen....en bra dag. Toppeffekt ska tarva nyjusterad motor, minst 98 oktan och en perfekt sensommarkväll med sval, syrerik luft och inga vittnen.

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Trodde alla visste att höstpriserna börjar i slutet av juli o forts in i augusti.
Svårt att sälja då de som velat ha hoj det året köpte sin direkt på våren. Sedan är folk borta på semester o har allmänt ont om pengar då man spenderar mer på sommaren. Även har aktiviteterna ökat med 100% då man spenderar mer tid ute på sommaren o sitter betydligt mindre framför datorn så det är ett helvete att hitta köpare till sin bil/båt/mc.
Varje år ser man flera hojar ute vid dessa tider att man funderat mer än 1 gång på att ta ett lån o köpa pga det låga priset.
För att inte nämna att de som försöker sälja sin hoj är nervös för att hösten närmar sig och är oroliga att de måste behålla hojen ett helt år till innan de kan sälja så de sänker priset konstant jämfört med likvärdiga hojar ute.

Så vill ni ha billiga hojar...försök hålla tillbaka suget att köpa på våren så lovar jag att ni hittar ett betydligt billigare alternativ då det börjar närma sig juni

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...