Sätt igång bara
Redan gjort, och med god funktion dessutom...
Men att göra affärsverksamhet av det...? Nja. Kundunderlaget är inte gigantiskt och marknaden med liknande "gör det själv" delar expanderar.
Sätt igång bara
En "körskola", men bara öva själv. Dvs man hyr ut risiga hojar på avlyst plats så folk kan övningsköra där?
Inga handledare och sånt som kostar pengar.
Har inte det sin grund i att det busats en hel del med skoter där de kört utanför leder i naturreservat med mera. Jag vet att det var en del klagan om det i vinter, och ett sätt att slå tillbaka på är att "trakassera" de som kör ej godkända fordon.Jag vet inte om det är läge att börja bli orolig när det gäller sporthojar, men faktum är att den blå-vita myndigheten har börjat terrorisera snöskoteråkare här uppe i mina trakter.
Trots helfordonsgodkännande är det i Sverige godkänt att ändra mycket på ett fordon. I princip kan man ändra allt som inte påverkar skatteklass, effekt, miljö eller trafiksäkerhet utan registreringsbesiktning.Jag bävar för den dag man tar till samma metoder mot sporthojar. 90% av allt som monteras på en normal hoj lär ju bryta mot helfordonsgodkännandet. Däck. Ljuddämpare. Power Commanders. Broms- och kopplingsgrepp. Bromsslangar. Fotpinnar. Blinkers. Fjädringskomponenter. You name it. Då kommer nedtecknade regnummer att te sig som lindrigt...
Har inte det sin grund i att det busats en hel del med skoter där de kört utanför leder i naturreservat med mera. Jag vet att det var en del klagan om det i vinter, och ett sätt att slå tillbaka på är att "trakassera" de som kör ej godkända fordon.
Tror att en ren MC-butik/verkstad blir knivigt i dagens läge.
Jag vet inte om det är läge att börja bli orolig när det gäller sporthojar, men faktum är att den blå-vita myndigheten har börjat terrorisera snöskoteråkare här uppe i mina trakter. Det är inte helt ovanligt att speciella lössnömodeller med fyrtaktsmotor utrustas med eftermarknadsturbo. Tydligen har någon illvillig själ informerat polisledningen i Västerbotten om att detta minsann bryter mot helfordonsgodkännandet. Polisen vill naturligtvis göra sitt jobb och ta krafttag mot detta enorma samhällsproblem. Därför har man under påsken flugit runt fjällvärlden med helikopter för att dela ut körförbud till höger och vänster. Att det sedan finns statistik som visar att inte en enda sådan snöskoter varit involverad i en olycka som krävt skador eller liv, det spelar ingen som helst roll. De bryter ju mot helfordonsgodkännandet och måste därför lagföras...!
Jag bävar för den dag man tar till samma metoder mot sporthojar. 90% av allt som monteras på en normal hoj lär ju bryta mot helfordonsgodkännandet. Däck. Ljuddämpare. Power Commanders. Broms- och kopplingsgrepp. Bromsslangar. Fotpinnar. Blinkers. Fjädringskomponenter. You name it. Då kommer nedtecknade regnummer att te sig som lindrigt...
Dom flesta poliserna förstår sig inte på sånt som turbo och dylikt. Jag blev stoppad med min båge utan kåpor(dvs utan blinkers/backspeglar fram) och det sitter en väldigt synlig laddtrycksmätare. Jag sa bara att hojen vält och kåporna är på lack sen blev det inget mer..
Stötdämparjusteringsservice...
Rulla in med hojen, 500 spänn, så har du lite bättre justerade stötdämpare sen. Tror det är många rettor- och gixxörägare där ute som rullar runt med fullständigt kalabalikinställda hojar i förhållande till deras vikt m.m. Bjud på kaffe, bullar o skitsnack under tiden.
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |