CB_tobbe skrev:Utan att vara negativ, så måste nog ts verksamhet ligga inom försäljning och /eller service.
Vissa av förslagen rör tillverkning av produkter som kräver stora startkostnader iform av produktutveckling , produktionsverktyg och olika certifieringar. Det är knappast realistiskt för enbart svenska marknaden.
CB_tobbe skrev:När det gäller föreslagna modifieringar av elsystem och ecu' er, då måste man vara medveten om att produkterna inte är lagliga utanför rr banorna om dom inte genomgår mycket kostsamma certifieringar. Det gäller särskilt heltypgodkända mc som uppfyller euro 3 krav eller högre.
När det gäller föreslagna modifieringar av elsystem och ecu' er, då måste man vara medveten om att produkterna inte är lagliga utanför rr banorna om dom inte genomgår mycket kostsamma certifieringar. Det gäller särskilt heltypgodkända mc som uppfyller euro 3 krav eller högre.
Vinterförvaring verkar vara ett jätteproblem för stockholmare, folk betalar ganska stora summor för usel vinterförvaring. I resten av landet verkar inte problemet förekomma.
Jag hade svetsat ihop ett gäng transportboxar för MC typ den på bilden. Ägaren kommer och spänner fast cykeln i boxen på hösten. Boxen stängs och körs iväg till en lagerlokal där man plockar ut den på våren. För att förenkla så kan man till ordinarie pris enbart hämta/lämna cykeln under ett begränsat antal dagar. Lagerlokaler som är torra och håller + grader är ganska billiga....
View attachment 405211
Visst är all modifiering som förändrar fordonet från det helfordonsgodkända otillåtet men det är ju absolut ingen som bryr sig.
En mindre pengar krävande ide är att handla på dig ett brett sortiment av mc kläder (dock bara en varje) och sen ta betalt av folk att prova mckläder, som dom sen kan beställa billigt på nätet. när dom vet vilken storlek och typ av jacka som passar dom bäst.
Någon som är skitduktig på sitt område är vad jag söker. Någon som kan mer än vad jag kan lära mig efter 5min på google. Att sälja prylar från de vanliga grossisterna och inte ha mer koll än att man kan läsa produktbeskrivningen innantill har vi redan folk som kan och de utnyttjar jag inte utan beställer från utländska webshoppar.
*Elektronikexpert
Strulande immobilizers, programmering av nycklar, ommappning i ECU (många cyklar stödjer det efter lite hackande), felsökning av elsystem osv.
Du bara MÅSTE kolla upp kruger-dunning.
Det här är fan humor.
Försäkringsbolag ser nog gärna att de har kunniga skadeutredare...
Konsulta som specialist..
www.proservice.se
DE kan hacka orginal ECU:rna stänga av/på lambda ,ändra mappar , flyby wire utväxling osv , som normalt beter 10 ggr bättre än en hoj med tilläggs elektroni , typ rapidbike , osv
Och här kan du köpa prylar för att göra samma sak själv:
http://www.veloxracing.com/
http://www.flash-tune.com/
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |