CB_tobbe skrev:Utan att vara negativ, så måste nog ts verksamhet ligga inom försäljning och /eller service.
Vissa av förslagen rör tillverkning av produkter som kräver stora startkostnader iform av produktutveckling , produktionsverktyg och olika certifieringar. Det är knappast realistiskt för enbart svenska marknaden.
CB_tobbe skrev:När det gäller föreslagna modifieringar av elsystem och ecu' er, då måste man vara medveten om att produkterna inte är lagliga utanför rr banorna om dom inte genomgår mycket kostsamma certifieringar. Det gäller särskilt heltypgodkända mc som uppfyller euro 3 krav eller högre.
När det gäller föreslagna modifieringar av elsystem och ecu' er, då måste man vara medveten om att produkterna inte är lagliga utanför rr banorna om dom inte genomgår mycket kostsamma certifieringar. Det gäller särskilt heltypgodkända mc som uppfyller euro 3 krav eller högre.
Vinterförvaring verkar vara ett jätteproblem för stockholmare, folk betalar ganska stora summor för usel vinterförvaring. I resten av landet verkar inte problemet förekomma.
Jag hade svetsat ihop ett gäng transportboxar för MC typ den på bilden. Ägaren kommer och spänner fast cykeln i boxen på hösten. Boxen stängs och körs iväg till en lagerlokal där man plockar ut den på våren. För att förenkla så kan man till ordinarie pris enbart hämta/lämna cykeln under ett begränsat antal dagar. Lagerlokaler som är torra och håller + grader är ganska billiga....
View attachment 405211
Visst är all modifiering som förändrar fordonet från det helfordonsgodkända otillåtet men det är ju absolut ingen som bryr sig.
En mindre pengar krävande ide är att handla på dig ett brett sortiment av mc kläder (dock bara en varje) och sen ta betalt av folk att prova mckläder, som dom sen kan beställa billigt på nätet. när dom vet vilken storlek och typ av jacka som passar dom bäst.
Någon som är skitduktig på sitt område är vad jag söker. Någon som kan mer än vad jag kan lära mig efter 5min på google. Att sälja prylar från de vanliga grossisterna och inte ha mer koll än att man kan läsa produktbeskrivningen innantill har vi redan folk som kan och de utnyttjar jag inte utan beställer från utländska webshoppar.
*Elektronikexpert
Strulande immobilizers, programmering av nycklar, ommappning i ECU (många cyklar stödjer det efter lite hackande), felsökning av elsystem osv.
Du bara MÅSTE kolla upp kruger-dunning.
Det här är fan humor.
Försäkringsbolag ser nog gärna att de har kunniga skadeutredare...
Konsulta som specialist..
www.proservice.se
DE kan hacka orginal ECU:rna stänga av/på lambda ,ändra mappar , flyby wire utväxling osv , som normalt beter 10 ggr bättre än en hoj med tilläggs elektroni , typ rapidbike , osv
Och här kan du köpa prylar för att göra samma sak själv:
http://www.veloxracing.com/
http://www.flash-tune.com/
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |