Vad fick dig att le idag?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Efter en mycket nervös, till gränsen på diarréframkallande, väntan på trafikverkets anläggning i Tullinge på förmiddagen så blev det tillslut så att jag inte har någon att handleda i motorcyklandets ädla konst längre. :banana

Av de sex jag varit handledare för sedan 2009 har fem tagit körkort på max två uppkörningar. Den sjätte blev gravid... Känner mig klar med handlederiet för en stund.

Kunde du inte väntat till efter hon tagit kortet med att göra henne gravid? :hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Var förbi Västerås med sambon, hade lurat med hennes ungar under föresättning att det skulle badas HeLVetE!!! på nåt nytt (för oss) bad i mälaren söder om Västerås. Själva egentliga utflyktsmålet var såklart att se några race MiniGP. Ungarna var inte alls intresserade av det, iaf inte förrän starten gick, då blev de plötsligt väldigt intresserade och inlevelsen var stor.
Och jävlar vad de små ungarna kan köra. :yoparty

byxlös.jpg

Edit;
Btw, alla som inte varit och kollat när de kör, gör det nån gång när det går lite race i närheten. Det var underhållande att se dem köra. :D

Last edited:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Vid 05:30-tiden i morse gick jag ut ur min port på väg till garaget.
50 meter längre bort såg jag två skummisar försöka ta sig in i en port, båda hade huvan på och ryggsäck, ett välbekant kännetecken för pundare där jag bor.
Eftersom jag har ett par sprillans Fred Perry på mig så hör dom mig inte, så jag går tyst fram och ställer mig tre decimeter bakom och säger med låg röst: -"Går det bra?"

Jävar i havet vad dom hoppar till, vänder sig vettskrämda om och svarar: "ehh, näe"
Kom tillbaka när ni har rätt nyckel så går det säkert bättre.
Det höll dom med om och lommade iväg, gjorde min dag iaf :tummenupp

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Kalla-mig-k%C3%A4rring.jpg

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Att ACn fungerar även när det är varmt, inte bara när det är kallt. Tänk att ett par brickor kan göra sån skillnad.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Polarens (JIEN) grabb i minimoto-race idag på Hälla. Jävlar vilken puls det gav att se lillgrabben kriga sig förbi betydligt motorstarkare hojar. SKITFRÄNT! :yoparty

Pajret

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2011
Hoj
Ducati Monster 696 -11
Blev så jäkla nöjd med ljudet på hojen nu när jag idag fick bytt ut original ljuddämparen mot ett Scorpion Oval slip-on.
Det var exakt det som saknades på hojen. Den har farten, den har utseendet men jag saknade ett gott ljud.
Nu har hojen blivit komplett och jag älskar den ännu mer. <3

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
I helgen var de dags för årets första badkrukande, där stod jag o veva, ojjjade mig i goda 20 min när jag kom till insikt och meddelade åskådarna på bryggan som redan avverkat premiärdoppen...

-Fy satan, nä räddningstjänsten är nog inget för mig.

-Hehe nä de kanske inte riktigt passar hörs de från bryggan. "Brute Force ryckte ut, tre dog.. en var i nöd"

Jag garva så jag höll på att trilla i plurret, sen åkte våtdräkten på och så fick sagan ett lyckligt slut *plums*.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Slipper se chefen på åtta veckor. Han har fyra veckors semester, därefter har jag min semster på fyra veckor. "Ha en bra semester, vi ses till hösten" sa jag innan jag stack hem i fredags :)

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha