Vad fick dig att le idag?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ah fast inte HANS sprit. Det är ju som att du tar med dig någon annans bästa vän på semester liksom, säkert en trevlig kille men ändå inte samma sak :gnissla

Näe, det är som att ta med sig någon annans kvinna på en romantisk semester; Helt fantastiskt! :yoparty

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Trots att klimathotet är årets fråga på World Economic Forum väntas antalet privatjet till konferensen slå alla rekord. Världens miljardärer, företagsledare och höga politiker väntas i år flyga till Davos, en och en, i 1700 privata jetflygplan. Zürich flygplats varnar dessutom för parkeringskaos – var ska alla planen parkeras?

[...]

De flesta av världens mäktigaste verkar inte heller dela flyg utan flyger var sitt. Att det är så många som 1700 privatplan innebär att Zürich flygplats inte längre räcker till, utan schweiziska armén har tvingats öppnat den militära flygbasen Düberndorf, nordost om Zürich.

[...]

Ett ytterligare dilemma är att många av världens rikaste och mäktigaste vägrar ta sig med bil eller buss mellan flygplatsen och Davos, utan hellre väljer helikopter. Förra året flög 500 delegater helikopter mellan Zürich och Davos.

Felplacerad ironi på högsta möjliga nivå... :3freak :hihi

Last edited:

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Hörde någon gång för länge sedan att o-ringen förbrukar mer bränsle än all motorsport i sverige gör under 1 år, när man räknar in alla resor, följebilar m.m.
Vet inte hur sant det är men det skulle inte förvåna ett dugg.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det går rykten om en fantastisk lakritskladdkaka här på sjukhuset fick jag höra precis. Kom fram en sjukgymnast som jag aldrig träffat och frågade om det var jag som bakat den ryktesomspunna lakritskakan. Tydligen hade hon träffat flera stycken som sagt att det var den godaste kakan de ätit.
:banana

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Läste på min närmaste IKEA´s hemsida. Där står att utanför varuhuset finns minst 2 parkeringar avsedda för miljöfordon.

Som miljöfordon räknas hybrider och bilar som drar max 0,65 liter/mil.

Behöver jag säga att jag är i Nordamerika?

Kan inte vara många ställen i Europa där 0,65l/mil räknas som miljöfordon.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Läste på min närmaste IKEA´s hemsida. Där står att utanför varuhuset finns minst 2 parkeringar avsedda för miljöfordon.

Haha, och carpool lanes för 2pers eller fler.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj

Ja, vafan kör man jänkare för man ju räkna med att den drar goda 4 gånger så mycket såatte... :banana

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Blev godkänd för en olycksfallsförsäkring. Tog ett bra tag och växlades papper mellan mig, sjukhuset och trygg-hansa innan ljuset skiftade från gult till grönt.

Plus att jag på mässan kom i ett helställ en storlek mindre än det i klädkammaren. :)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Blev godkänd för en olycksfallsförsäkring. Tog ett bra tag och växlades papper mellan mig, sjukhuset och trygg-hansa innan ljuset skiftade från gult till grönt.

Plus att jag på mässan kom i ett helställ en storlek mindre än det i klädkammaren. :)

Låter dyrt att banta, lika bra att stanna fet. :crash

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Fika hos polare med fam. de har köpt en vallhundsvalp! Sööööötis.. Men vallhund..

Log hela vägen hem (på väg till våra bulldoggs) som inte kräver 10% tid och aktivering som den börjar kräva:)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring