Str3 R
Guest
Fick se min tenta idag, det var nästan fullpoängare.
Det låg en brosch i guld med i försändelsen. *stolt*
Det låg en brosch i guld med i försändelsen. *stolt*
Svenska
Vid runt halv åtta började jag skruva med pendlingshojen för att klämma dit ett USB-uttag lite snyggt. Och för att vara smart så passade jag på att sätta dit ett relä som styrs av baklyset och drar ström rakt från batteriet, vars ström jag sedan drog fram till styret för att ha en rejäl strömkälla därframme som kan driva USB-uttag och i framtiden när jag sätter dit det, även handtagsvärme.
Det var bara väldigt ont om jordpunkter där på styret på hojen. Så det var ju bara att dra en jord också, till framtidens extra el.
Men jävlarns vad glad man blir när man skruvat ihop allt, och sätter mobilen i mobilhållaren och slår på tändningen och den börjar ladda.
Min kära sambo var inte alls lika imponerad däremot. Hon tyckte att jag varit därute i flera timmar!
Och joo.. Två timmar har jag ju hållit på.
Laddningsuttag skall väl för helvete inte vara switchade?
Största felet på moderna bilar bortsett från det jävulska egr-systemet som ser till att kväva skiten ur motorn för att sedan haverera och leverera obesiktningsbara felkoder.... Är ju att man pluggar i telefon på laddning när man kör på jobb, och när man går och plockar den ur bilen på kafferasten har aset dött för att cigguttaget är mörkt när bilen är parkerad.
Elektronisk parkeringsbroms är också ett ollon förstås, assegt och inte går det att sladda med skiten heller.
Motlutsassistent, ja jävlar.Hill Hold eller vad det nu kallas (start-i-backe-hjälp).
Varför har du baddräkten på regskylten?Det här är fint det.
Varför har du baddräkten på regskylten?
Glöm inte kombinationen av elektronisk parkeringsbroms och Hill Hold eller vad det nu kallas (start-i-backe-hjälp). Det blev onödigt spännande när jag backat ner och parkerat bilen i sluttningen ner mot garaget där jag har mina hojar. Det är helt hopplös att hitta dragläge innan Hill Hold'en släpper, och står man då i en kraftig sluttning så är det lätt att man rullar någon meter bakåt innan man hinner fånga upp ekipaget.
Laddningsuttag skall väl för helvete inte vara switchade?
Största felet på moderna bilar bortsett från det jävulska egr-systemet som ser till att kväva skiten ur motorn för att sedan haverera och leverera obesiktningsbara felkoder.... Är ju att man pluggar i telefon på laddning när man kör på jobb, och när man går och plockar den ur bilen på kafferasten har aset dött för att cigguttaget är mörkt när bilen är parkerad.
Elektronisk parkeringsbroms är också ett ollon förstås, assegt och inte går det att sladda med skiten heller.
Jag lämnar inget som kan behöva laddning på hojen när jag lämnar hojen, så det är ju inte ett problem på något sätt alls där.
En fördel med att ha skiten switchad är att USButtagets elektronik inte långsamt tjuvdrar ström när hojen står, så man får dött batteri helt plötsligt.
Brukar lägga telefonen under cutsen på laddning, funkar skitbra.
Usb drar såpass lite ström, även i användning, att är hojen död av det är batteriet redan slut.
Jag hade satt en strömbrytare i så fall.
Jag har inte plats för mobilen under sadeln, och där gör ju mobilen ingen nytta. Den sitter på styret och agerar GPS och musikspelare.
Ja, fast jag använder hojen för att ta mig till ställen.
Ibland ställen där jag inte har tillgång till eluttag. Och du vet ju hur häv batteritid saker och ting har idag. Men det finns ju i hojen.
Kan du berätta lite mer om dom här "ställena" du brukar besöka
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |