Kratoz
Gudomlig sporthojare
Mycket! Nu är ju bara frågan, vad fan är det för fel egentligen??...
Nu vet du iaf vad det inte är.
Bara att kämpa vidare för att få en diagnos.
Jobbigt men nödvändigt.
Mycket! Nu är ju bara frågan, vad fan är det för fel egentligen??...
Nu vet du iaf vad det inte är.
Bara att kämpa vidare för att få en diagnos.
Jobbigt men nödvändigt.
Fick svar från skiktröntgen på hjärnan idag, allt såg normalt ut. Inga hjärntumörer alltså (troligtvis), skönt det
Att ha med Raid insektspray - ovärdeligt att kunna dra en dusch i tältet innan läggdags.
Fästingar dör direkct o man slipper leta efter dom.
P.s
Man skall dra detta inne tältet när man är där inne - inte farligt om man inte är insekt
Det var tomt på motorvägen fram till Bålsta idag. Det gick fort. Jag hade min pendlarhjälm med skärm på. Det ryckte till rätt bra i nacken när jag lyfte upp huvudet i fartvinden.
Fick mig att tänka på när en polare åkte med bakpå med en crosshjälm och fartvinden sög tag i skärmen på den i 180 och han inte kunde vika ner huvudet igen.
Har en kompis som varit hos frisören och snaggat nacken. När han åkte därifrån och fartvinden sög tag i skärmen så åkte hjälmen bakåt på huvudet så att hakpartiet blockerade stora delar av synfältet, och eftersom han var nysnaggad kunde han inte bryta tillbaka hjälmen då inredningen fastnade i nackhåren.
Som tur var hade han inte hunnit ut på någon större väg så han kunde vingla in till vägkanten och ta av sig hjälmen och rätta till situationen.
Det vi kan lära oss av detta är att det är livsfarligt att vara korthårig, så det borde förbjudas.
Hade han afrokrull grande innan
Har en kompis som varit hos frisören och snaggat nacken. När han åkte därifrån och fartvinden sög tag i skärmen så åkte hjälmen bakåt på huvudet så att hakpartiet blockerade stora delar av synfältet, och eftersom han var nysnaggad kunde han inte bryta tillbaka hjälmen då inredningen fastnade i nackhåren.
Som tur var hade han inte hunnit ut på någon större väg så han kunde vingla in till vägkanten och ta av sig hjälmen och rätta till situationen.
Det vi kan lära oss av detta är att det är livsfarligt att vara korthårig, så det borde förbjudas.
Det vi lär oss av detta är väl att det är livsfarligt med för små hjälmar.
Eller för stora. Hade hjälmen varit av rätt storlek borde väl risken att den rör på sig minska?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|