54-Årsracet. Att puttra runt med en hoj som inte gått i Sviestad sen 30-årsracet.
Puttra betyder 700 varv under rödstrecket.
Att vakna i dag o veta att detta är min 6 semestervecka pa raken
Jag har varit ute på backpackning/vandringsunda sen midsommar - 44 dygn nått och 6 kvar.
Långsemestrar e fan king vandringsleder,lite hotell,campingar,vindskydd och party längs Sotenäs.
Bara och börja gå hemmåt från mellersta Bohuslän nått
Relaterat till inlägget ovan så går de nya solcellerna på netto-export även en mulen kväll som denna.
40 st FuturaSun 300Wp paneler. 9 sitter på västliga taket och tar mitt på dagen till solnedgång, 5 st på uterummet som tar förmiddag till eftermiddag och resten på östliga taket som tar soluppgången till tidig eftermiddag. Optimerare på allt, matat in i en solaredge växelriktare. Har inte fått tillgång till övervakningstjänsten än, men där ska jag kunna se i realtid vad systemet producerar.Hur ser din anläggning ut? Vad fabrikat o dyligt?
40 st FuturaSun 300Wp paneler. 9 sitter på västliga taket och tar mitt på dagen till solnedgång, 5 st på uterummet som tar förmiddag till eftermiddag och resten på östliga taket som tar soluppgången till tidig eftermiddag. Optimerare på allt, matat in i en solaredge växelriktare. Har inte fått tillgång till övervakningstjänsten än, men där ska jag kunna se i realtid vad systemet producerar.
Optimerare verkar vara en väldigt bra lösning för att kunna nyttja alla soltimmar oavsett ev skuggning..
Wath du har alltså inte kört hoj på 50 dagarw o jag som både får abstines o skäms när jag har haft svårt att få åka åtminstone 2-3 dagar i veckan, nästa vecka börjar pendlingen igen o det bli ca 100 mil i veckan. Skönt
Jag fångade en shiny Rayquaza i Pokemon Go igår, det log jag åt precis.
Har säkert 20 raider utan nån shiny.
Tog med en tjej från kontoret idag på hennes första RayQ-raid = shiny förstås.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|