Old Badger
SportHojsentusiast
50 mil i sadeln!
10 mil på bana, resten på krokiga vägar!
10 mil på bana, resten på krokiga vägar!
Provade en RD350 - 84 idag. Förstår varför de var populära i forntiden.
Denna gäller väl alla i PK-landet
En fråga som jag funderat på och som absolut inte bara är riktad till dig; När blev det något negativt att vara politiskt korrekt?
En fråga som jag funderat på och som absolut inte bara är riktad till dig; När blev det något negativt att vara politiskt korrekt?
När Palme började med jeans i riksdagen och mer än nynnade bordellmammans visor.
PK är att tycka som de flesta som har lyssnat på en visionär/stark ledare och negligerar andra synsätt. PK är att förmedla och förstärka ett budskap utan att tänka varför eller ifrågasätta. PK (RK) kan vara ett sätt att styra en mängd människor, religion, politik, ensaksfrågor. PK i Kina är inte som att vara PK i Sverige (eller), PK i Tyskland på trettiotalet är inte PK idag, PK i Sovjet.........., PK/RK i Iran/mellanöstern....................
Tänk lösningsorienterat och humanistiskt, analysera andras åsikter för i de flesta fall så finns det någonting som kan föra utvecklingen vidare.
Kom framförallt ihåg att ha kul och skratta med andra (inte åt andra).
Nu lär vi väl få plocka fram popcorn men det verkar lite som det finns VänsterPK resp HögerPK och aldrig mötas de två.
Fundera gärna på vad som är VäPK resp HöPK att tycka kring:
Miljö i allmänhet och Greta i Synnerhet.
HBTQ
Feminism
Invandring och integration
Jämlikhet
Skatter
EU
Brott&Straff
Det är avgrundslika klyftor mellan de två sidornas resp PK och direkt sprängstoff om det diskuteras på jobbet, mellan vänner och tom inom familjen.
Flåt för OT som kanske tom borde varit i OT2...
Det blir negativt när man inte längre är mottaglig för att diskutera nåt saklig och resonera sig fram mellan logiska argument.
När man håller för ögonen och öronen samtidigt som man utropar ord som vänsterbliven, rasist, MSM etc
Jag är helt överens om vad du skriver.
Det jag inte riktigt förstår är nog snarare att det du beskriver benämns som att vara "korrekt", något som jag alltid förknippat med något positivt. Jag skulle hellre se att man kallade det att vara förblindad av sina politiska åsikter, eller helt enkelt bara oemottaglig för objektiva fakta.
Som Kratoz är inne på så finns det risk att det strax blir läge att plocka fram popcornen, men jag tycker att det är en intressant fråga.
När behovet av att vara politiskt korrekt översteg behovet av att se sanningen i vitögat hur obekväm den än är så blev det negativt. Är man så extremistiskt PK att man istället tar på skygglapparna, stoppar huvudet i sanden och låtsas som om det regnar hellre än att ta tag i aktuella och högst verkliga problem, då är det i allra högsta grad en negativ form av PK om du frågar mig.
Det här med att oroa sig mer över hur andra uppfattar dig än över huruvida du faktiskt bevittnar eller skildrar verkligheten. Är man PK så trippar man jävligt försiktigt på tå i syfte att inte kränka någon (utom vita heterosexuella män såklart, för de är ju så okränkbara att det går hur bra som helst att kränka skiten ur dem), och det spelar ingen större roll hur skevt du förvrider sanningen så länge du inte upprör en stackars minoritet någonstans.
Exempel: Det är inte PK att säga "barnlajvare", det är inte PK att tycka att man bör ålderstesta så kallade "ensamkommande barn" och komma tillrätta med åldersfusket trots att det är bevisat bortom alla rimliga tvivel att det fuskas något alldeles kopiöst med det där. Tycker man det så är man rasist. Då är det betydligt mycket mer PK att blunda för problemen, vråla "DET HANDLAR OM BAAAAAARN!!!11" och peka finger åt SD som ju alla sensibla PK-människor VET utgör de verkliga problemen i Sverige idag.
Negativ, och direkt skadlig, politisk korrekthet. Ungefär så.
This site can’t be reached www.facebook.com’s server IP address could not be found.
Try:
Checking the connection
Checking the proxy, firewall, and DNS configuration
Running Windows Network Diagnostics
ERR_NAME_NOT_RESOLVED
Min router har blivit instruerad att ignorera subversiva element på nätet.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|