Vad fick dig att le idag?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Fick förmånen att instruera en 14 årig tjej i skytte med luftvapen idag. Gick förvånansvärt snabbt att få henne att komma till rätta med vapnen. Rätt andning, inte skotträdd och lugnt kramande på avtryckaren.

Att sen en tävlingsskytt kanske haft åsikter på hur jag lärde ut exempelvis skjutställning är en annan sak. Jag har ju haft övningsförutsättningen för att mina mål inte ska hinna skjuta tillbaka när jag övat olika typer av skytte.
Fem minuter för fem skott... Vem orkar liksom. Så långtråkigt. det går att få till guldserier på 20s utan problem

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Vildcampade på ett ställe i veckan o strosa runt med en öl i näven i mörkret o hitta en öde kyrkogård bredvid me läskiga järnkors o ännu äldre dödsplåtar eller vad dom kallas

Inte detta men ruskigare o stulen bild från nätet som exempel

Man borde hittat bättre vildcamp

Gött o ligga bredvid 1400 tals övergiven gravplatsScreenshot_20230815_213611_Gallery.jpg

Jag var inte nöjd

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Vildcampade på ett ställe i veckan o strosa runt med en öl i näven i mörkret o hitta en öde kyrkogård bredvid me läskiga järnkors o ännu äldre dödsplåtar eller vad dom kallas

Gött o ligga bredvid 1400 tals övergiven gravplatsView attachment 488417

Jag var inte nöjd
Var var det?

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
20230816-164354.jpg

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Känslan med nya kolfiberhjälmen på skulten - vilken lättnad, bokstavligen :banana
(o inte immar visiret heller, trots flämtande sensommarvärme)

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Var var det?

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk

Nånstans norgegränsen långt uppåt , var inte denna på bild utan exempel från nätet- tog ingen bild för tänkte mer på knotiga benrangel som skulle dra ned en i underjorden under natten.

Man skall alltid scouta stället innan innan man lägger sig.

Nu stod man där bland liggande runda stenar,platta rostiga plåtskivor,kors o nått stenkors.

Typ medeltidstämmning innan moderna gravstenar...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Humor på jobbet, viktigt det :rofl

-Hej, ställde den där borta.
-Topp tack, får du..
*Rrringgg*
-Hej på dig, saknar du min beställning?
-Ja, bilen lär väl vara framme nu.
-Absolut, jag skicka med en fraktsedel så det löste sig så men jag kikar om portalen kvicknat till.
-Bra.
-Nr 2 är här o härjar btw.
-Säg åt han att åka o hämta den där saxen så får du höra något kul.
-? Hämta den där saxen säger han.
-Ha, jävla dårar.
-?
-Jag har en kopp kaffe till han här när han kommer in.
-Meddelar och lägger in körningen bums, efter saxen.
.Gört.
-Saxen?
-Ja någon som ringde och hade bråttom, fråga om jag kunde hämta deras 35m sax.
-Ok.. saxlift?
-Visste knappt själv men så var det.
"-Vilken höjd har du på flaket?"
-Jadu kanske 1100-1200 svara jag.
-"Ja men det fungerar, behöver ha upp den på lastkajen kan du fixa det?"
-Om du börjar med att ringa rätt person så får vi se om jag kan ta den körningen, hej på dig.
*Rrringgg*
-Transportledningen.
-Hej, behöver ha 35m saxlift på lastkajen när kan ni fixa det?
-35m?
-Mm.
-Men va f.. den väger ju 31 ton, är du säker att den ska på kajen?
-Dom körde sådana både inne och ute när dom byggde men nu är maskinen på plats så, ja det går inte att köra in längre.
-... varför beställde ni inte rätt från början för?
-Trodde den gick att köra in.
-En månad försent? Vi bokar men kan ta en stund.

Sen fick jag undervisning i automatiserade lager, säkert skitbra när det är intrimmat men satfläsk vilka megaerror dom haft på vägen.

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Gött o ligga bredvid 1400 tals övergiven gravplatsView attachment 488417

Jag var inte nöjd
Äh... Vi ställde husbilen vid kyrkogården i Mariehamn en gång när vi kom med sista färjan runt 23-tiden. Lugnare plats får man leta efter att campa på och gratis parkering. Hade mormor och morfar bara en hundra meter in, att hälsa på.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Äh... Vi ställde husbilen vid kyrkogården i Mariehamn en gång när vi kom med sista färjan runt 23-tiden. Lugnare plats får man leta efter att campa på och gratis parkering. Hade mormor och morfar bara en hundra meter in, att hälsa på.

Ja vanliga kyrkogårdar är lungt men såna här öde knappt röjda eller minnesplatser är ju lite ruggiga.

Låg en gång många km in i en skog under en vandring till fiskesjö ,flumma där hela helgen o åt grillad öring o drack sprit.

3km från närmaste hus

Världens coolaste plats me grundgående insjö/bäcköring i grunda vikar mot en bäck

Iaf så upptäckte jag ett tempel med barnleksaker,ljus o nått urblekt porträtt en bit ifrån - va i helv - bakom en gammal rotvälta vid en traktorväg

Mitt i höstnatten me pannlampa

Fick då dagen efter höra att nån tjej för 25 år sen stuckit ut i skogen o tatt sitt liv där efter nått olyckligt kärleksdrama

TomK

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja vanliga kyrkogårdar är lungt men såna här öde knappt röjda eller minnesplatser är ju lite ruggiga.

Låg en gång många km in i en skog under en vandring till fiskesjö ,flumma där hela helgen o åt grillad öring o drack sprit.

3km från närmaste hus

Världens coolaste plats me grundgående insjö/bäcköring i grunda vikar mot en bäck

Iaf så upptäckte jag ett tempel med barnleksaker,ljus o nått urblekt porträtt en bit ifrån - va i helv - bakom en gammal rotvälta vid en traktorväg

Mitt i höstnatten me pannlampa

Fick då dagen efter höra att nån tjej för 25 år sen stuckit ut i skogen o tatt sitt liv där efter nått olyckligt kärleksdrama
Mysigt... . Vi har tydligen haft någon form av avgudadyrkan och hedniska riter i trakten för jag bor (någon mil bort). En kollega som bor en bra bit bort, har sett och hört en del mysko grejer tidigare.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Mysigt... . Vi har tydligen haft någon form av avgudadyrkan och hedniska riter i trakten för jag bor (någon mil bort). En kollega som bor en bra bit bort, har sett och hört en del mysko grejer tidigare.

Finns inget sånt , bara fasan av platsen när man visste om den - efteråt när man upptäckt den

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år