Gillas också av ffa kattägande släkt och vänner. Tog mig friheten att låna den.
Gillas också av ffa kattägande släkt och vänner. Tog mig friheten att låna den.
Jaha, så nu är jag inte bara en tjuv som har stulit bilden, jag har dessutom blivit en hälare.Gillas också av ffa kattägande släkt och vänner. Tog mig friheten att låna den.
Ta bara loss dom och sätt tillbaka.Först tog recondaren extra tid för att polera. Gör inget, blev bra. Nu har reklamfirman som ska montera självläkande film på tanken övertrasserat den angivna tiden. Gör absolut inget. Kommer mest an på vädret när hojen ska köras hem 1 mil. Tror helt klart på ett jättebra resultat.
Vad fick mig att le då? Jo, jag körde inom och konstaterade vilket kolossalt lyft det blivit så långt. Blir lite taggad på att gnutta på lite andra skavanker bl a till följd av att den förvarats utomhus under inte alltid optimala förhållanden. Lite angrepp på ramen och fula skruvskallar ffa.
Tips på hur man fräschar upp skruvskallar utsn att avlägsna dem? Gäller främst okens torxskruvar och har inte tänkt demontera dessa. Linolja?
Jag talar om skruvarna som håller ihop oket, inte de som fäster oket i gaffeln.Ta bara loss dom och sätt tillbaka.
Passa på att rengöra och smörja oken och kolla beläggen när du ändå är på gång.
You filthy! Tur jag bara lånade.Jaha, så nu är jag inte bara en tjuv som har stulit bilden, jag har dessutom blivit en hälare.
OK, men mitt svar är fortsättningsvis det samma.Jag talar om skruvarna som håller ihop oket, inte de som fäster oket i gaffeln.
Will do, ska bytas däck och ev lager också så oken åker av i vilket fall som helst. Beläggen är prima. Check.
Bara att fylla med vätskan och pumpen som finns i bilenDet blev ett uppgivet leende för en stund sen. En kollega ringde och frågade om det går att besikta bilen fast man har punktering. Min fråga var om det satt ett sommardäck eller nödhjul på bilen, men det gjorde det inte.
"Jag hör att det låter trasigt och bilen varnar för lågt tryck."
Mitt råd blev att stanna direkt, avboka besiktningen och ringa försäkringsbolaget.
Det senaste jag hörde var fyra nya däck på grund av fyrhjulsdrift.Bara att fylla med vätskan och pumpen som finns i bilen
View attachment 507002
Japp, fyrhjulsdrift gillar lika omkrets, minns falkens 850/v70 med 4hjulsdrift och viskokardan som jag har ett vagt minne om att viskokardanen byttes pga förra ägarens ovetskap om rullomkretsen. Men det är ju länge sen och lightzeimers rocks.Det senaste jag hörde var fyra nya däck på grund av fyrhjulsdrift.
Bara ett problem med avgasbilar.Japp, fyrhjulsdrift gillar lika omkrets, minns falkens 850/v70 med 4hjulsdrift och viskokardan som jag har ett vagt minne om att viskokardanen byttes pga förra ägarens ovetskap om rullomkretsen. Men det är ju länge sen och lightzeimers rocks.
Han/Hon går alltså inte ut och gör en okulär kontroll ens?Det blev ett uppgivet leende för en stund sen. En kollega ringde och frågade om det går att besikta bilen fast man har punktering. Min fråga var om det satt ett sommardäck eller nödhjul på bilen, men det gjorde det inte.
"Jag hör att det låter trasigt och bilen varnar för lågt tryck."
Mitt råd blev att stanna direkt, avboka besiktningen och ringa försäkringsbolaget.
Det kanske vas cyklisten som satt fast under?Han/Hon går alltså inte ut och gör en okulär kontroll ens?
Å andra sidan skulle min Mor till ett tidsbokat möte igår och det är regel att man kör så absolut sent som möjligt. Ingen framförhållning får finnas, parkering, hinder i trafik eller liknande.
”Gick bra men bilen lät illa på vägen dit. Var tyst när jag skulle hem.”
Alltså inget problem…
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras