Vad fick dig att le idag?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Körde Pinuppa till flygplatsen imorse, det blev lite bråttom, ni vet hur tjejer är :gnissla:hihi Men vi hann precis och hon kom ombord på planet. Det fick mig att le :):hihi

EmiliosFantomen

Guest
En granne (70+gubbe) kom ut och snackade med mig när jag kom hem från jobbet idag.

Gubbe: Jäklar vad härligt den låter den där (pekar på bajken), jag köpte min första motorcykel när jag var 16, det var en husqvarna osv. Jo, du skulle inte kunna vara schysst och rulla bort 20-30 meter innan du startar den på morgonarna (jag åker till jobbet 06.15).

Visst kan jag göra det, sa jag.

Blev positivt överaskad av hans goda bemötande, han var genuint trevlig och glad.

Mer glada pensionärer åt folket!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Klev upp tidigt, åt frukost, tog en sväng på hojen (19 mil), hem och pissade och tog en macka, då ville dottern ut och åka motorcykel så det blev en sväng till (5mil).

Kom hem, softade i soffan en stund, då kom sonen förbi och surfade blocket och köpte sig en Golf GTI 16, åkte och hämtade den, hamburgare på MAX på hemvägen och sitter nu med en kopp kaffe....

Min trädgård är fortfarande okrattad!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Farsan kan inte hålla en hemlis ....

Blev faster när jag var sex år och sedan blivit det igen x antal gånger till men inte trodde jag att brosan skulle bli farsa igen vid 53 års ålder. Detta får min nyliga 30 års kris(?)fullkomligt att försvinna:tungan

Farsan som åter blir farfar vid 73 års ålder är frisk som en nätkärna men muttrar över oss ungar som "jämt ställer till det" men den här gången var :notme

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...framhjulsres ur böj på gräsprovet idag (sextimmars lagenduro i etuna), med lätt nedlägg fortfarande, på 4:an - full mutter och i med 5:an - över 100 blås på en åker, herrejösses så fort det går egentligen... :yoparty

Betydligt mer bus, adrenalin och ståpäls än vad Millen gett mig hittills... :va

/J

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
...framhjulsres ur böj på gräsprovet idag (sextimmars lagenduro i etuna), med lätt nedlägg fortfarande, på 4:an - full mutter och i med 5:an - över 100 blås på en åker, herrejösses så fort det går egentligen... :yoparty

Betydligt mer bus, adrenalin och ståpäls än vad Millen gett mig hittills... :va

/J

Fan vad sugen jag blev!

När jag var ung och vacker brukade vi klippa en "grass-track" på lämplig stubbåker och tävla med endurohojjarna.
Skitkul!
Kopierade banprofiler från kända RR-banor.

Dr.Bike

Guest
Fråga Arne

Fråga:

Kära Arne,
jag hoppas att du kan hjälpa mig. Härom dagen när jag åkte iväg till jobbet, lämnade jag min man i huset tittandes på TV, som vanligt.
Jag hade inte hunnit långt när motorn la av och stannade.

Jag promenerade hem och bad min man om hjälp. När jag kom hem kunde jag inte tro mina ögon! Han var i vårt sovrum med vår grannes dotter. Jag är 32 år, min man 34 och grannens dotter 22. Jag och min man har varit gifta i 15 år.
När jag konfronterade honom bröt han ihop och erkände att de hade haft ett förhållande de senaste sex månaderna. Jag ställde ett ultimatum: Bryt med henne eller så lämnar jag honom. Han har blivit av med jobbet för sex månader sedan och säger att han har känt sig deprimerad och värdelös sedan dess.

Jag älskar honom väldigt mycket, men sedan jag gav honom mitt ulitmatum har han hållit sig på sin kant. Han vill inte gå på familjeterapi och jag känner att jag inte når fram till honom. Var snäll och hjälp mig!

Vänliga hälsningar
Linda

Svar:

Kära Linda
En bil som stannar efter att ha körts en så kort sträcka kan bero på en massa olika fel i motorn.

Börja med att kontrollera att det inte är några stopp för bränslet. Om det är okej, kolla insprutningen och att det inte finns lösa kablar.

Om inget av detta är fel, kan det bero på bränslepumpen, att det är för lågt tryck till motorn.

Hoppas att detta hjälper,
Arne

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Fråga Arne

Fråga:

Kära Arne,
jag hoppas att du kan hjälpa mig. Härom dagen när jag åkte iväg till jobbet, lämnade jag min man i huset tittandes på TV, som vanligt.

Jag promenerade hem och bad min man om hjälp. När jag kom hem kunde jag inte tro mina ögon! Han var i vårt sovrum med vår grannes dotter. Jag är 32 år, min man 34 och grannens dotter 22. Jag och min man har varit gifta i 15 år.
När jag konfronterade honom bröt han ihop och erkände att de hade haft ett förhållande de senaste sex månaderna. Jag ställde ett ultimatum: Bryt med henne eller så lämnar jag honom. Han har blivit av med jobbet för sex månader sedan och säger att han har känt sig deprimerad och värdelös sedan dess.

Jag älskar honom väldigt mycket, men sedan jag gav honom mitt ulitmatum har han hållit sig på sin kant. Han vill inte gå på familjeterapi och jag känner att jag inte når fram till honom. Var snäll och hjälp mig!

Vänliga hälsningar
Linda

Svar:

Kära Linda
En bil som stannar efter att ha körts en så kort sträcka kan bero på en massa olika fel i motorn.

Börja med att kontrollera att det inte är några stopp för bränslet. Om det är okej, kolla insprutningen och att det inte finns lösa kablar.

Om inget av detta är fel, kan det bero på bränslepumpen, att det är för lågt tryck till motorn.

Arne

Han glömde ju en vital faktor, tändningen! :fakta

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fråga Arne

Fråga:

Kära Arne,

Vänliga hälsningar
Linda

Svar:

Kära Linda

Arne

Den där historien stämmer inte.

Då måste hon har gift sig när hon var 17. :ajjabajja

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Den där historien stämmer inte.

Då måste hon har gift sig när hon var 17. :ajjabajja

Hon kanske kom från Irak?!

Enligt Irakisk lag får man gifta sig från man är 15 år eller yngre om man har föräldrarnas tillstånd.

:tummenupp

Limez

Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Och i Sverige får man också gifta sig när man är under 18 om man har föräldrarnas samtycke. :blah

Precis vad jag skrev i mitt borttagna inlägg innan iraklagar-inlägget, men sen fick någon halvkass journalist mig att tveka:mad::huvet

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept