Limez
Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Körde Pinuppa till flygplatsen imorse, det blev lite bråttom, ni vet hur tjejer är Men vi hann precis och hon kom ombord på planet. Det fick mig att le
En kompis hjälpte mig att serva hojen idag, jisses vad glad jag är...vad gjorde man utan vänner...
...framhjulsres ur böj på gräsprovet idag (sextimmars lagenduro i etuna), med lätt nedlägg fortfarande, på 4:an - full mutter och i med 5:an - över 100 blås på en åker, herrejösses så fort det går egentligen...
Betydligt mer bus, adrenalin och ståpäls än vad Millen gett mig hittills...
/J
Fråga Arne
Fråga:
Kära Arne,
jag hoppas att du kan hjälpa mig. Härom dagen när jag åkte iväg till jobbet, lämnade jag min man i huset tittandes på TV, som vanligt.
Jag hade inte hunnit långt när motorn la av och stannade.
Jag promenerade hem och bad min man om hjälp. När jag kom hem kunde jag inte tro mina ögon! Han var i vårt sovrum med vår grannes dotter. Jag är 32 år, min man 34 och grannens dotter 22. Jag och min man har varit gifta i 15 år.
När jag konfronterade honom bröt han ihop och erkände att de hade haft ett förhållande de senaste sex månaderna. Jag ställde ett ultimatum: Bryt med henne eller så lämnar jag honom. Han har blivit av med jobbet för sex månader sedan och säger att han har känt sig deprimerad och värdelös sedan dess.
Jag älskar honom väldigt mycket, men sedan jag gav honom mitt ulitmatum har han hållit sig på sin kant. Han vill inte gå på familjeterapi och jag känner att jag inte når fram till honom. Var snäll och hjälp mig!
Vänliga hälsningar
Linda
Svar:
Kära Linda
En bil som stannar efter att ha körts en så kort sträcka kan bero på en massa olika fel i motorn.
Börja med att kontrollera att det inte är några stopp för bränslet. Om det är okej, kolla insprutningen och att det inte finns lösa kablar.
Om inget av detta är fel, kan det bero på bränslepumpen, att det är för lågt tryck till motorn.
Hoppas att detta hjälper,
Arne
Fråga Arne
Fråga:
Kära Arne,
jag hoppas att du kan hjälpa mig. Härom dagen när jag åkte iväg till jobbet, lämnade jag min man i huset tittandes på TV, som vanligt.
Jag hade inte hunnit långt när motorn la av och stannade.
Jag promenerade hem och bad min man om hjälp. När jag kom hem kunde jag inte tro mina ögon! Han var i vårt sovrum med vår grannes dotter. Jag är 32 år, min man 34 och grannens dotter 22. Jag och min man har varit gifta i 15 år.
När jag konfronterade honom bröt han ihop och erkände att de hade haft ett förhållande de senaste sex månaderna. Jag ställde ett ultimatum: Bryt med henne eller så lämnar jag honom. Han har blivit av med jobbet för sex månader sedan och säger att han har känt sig deprimerad och värdelös sedan dess.
Jag älskar honom väldigt mycket, men sedan jag gav honom mitt ulitmatum har han hållit sig på sin kant. Han vill inte gå på familjeterapi och jag känner att jag inte når fram till honom. Var snäll och hjälp mig!
Vänliga hälsningar
Linda
Svar:
Kära Linda
En bil som stannar efter att ha körts en så kort sträcka kan bero på en massa olika fel i motorn.
Börja med att kontrollera att det inte är några stopp för bränslet. Om det är okej, kolla insprutningen och att det inte finns lösa kablar.
Om inget av detta är fel, kan det bero på bränslepumpen, att det är för lågt tryck till motorn.
Hoppas att detta hjälper,
Arne
Den där historien stämmer inte.
Då måste hon har gift sig när hon var 17.
Hon kanske kom från Irak?!
Enligt Irakisk lag får man gifta sig från man är 15 år eller yngre om man har föräldrarnas tillstånd.
Grattis!
Iofs, och i indien gifts man bort runt 11års åldern, men ändå... Hade ju svenskt namn iaf!
Och i Sverige får man också gifta sig när man är under 18 om man har föräldrarnas samtycke.
Köpte ett skinnställ idag o sen blev det 12 härliga mil med hojen
Tack
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati