Vad fick dig att le idag?

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
:rofl

Detta är veckans skratt för mig! Trodde inte att det fanns människor kvar som hade en så förlegad och mossig kvinnosyn! :rolleyes:
Det är en empirisk sanning.
Senast igår såg jag en förvirrad tjugoåring i en röd VW Polo som slängde i backen utan att titta bakåt. Hon fick upp bra fart på tre meter, sedan tog det stopp i en ny leasing-vobblo.
Jag har ALDRIG sett en man göra så. De dummaste tilltagen i trafiken är 9/10 gånger utförda av kvinns och jävligt gamla gubbar.

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Det är en empirisk sanning.
Senast igår såg jag en förvirrad tjugoåring i en röd VW Polo som slängde i backen utan att titta bakåt. Hon fick upp bra fart på tre meter, sedan tog det stopp i en ny leasing-vobblo.
Jag har ALDRIG sett en man göra så. De dummaste tilltagen i trafiken är 9/10 gånger utförda av kvinns och jävligt gamla gubbar.

Lustigt att du nämner åldern. Tror att det har mer med saken att göra än vilket kön föraren har.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
När fullvuxnavorstehfarbrorn skulle skita bakom vinbärsbuskarna och skaren brast.
Bara huvudet stack upp.
Det tyckte jag var roligt.

BTW: Min hustru kör bättre än mig.
Är jag ghej då?

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Lustigt att du nämner åldern. Tror att det har mer med saken att göra än vilket kön föraren har.
Den VITA VV Polon (nu kan vi snart konstatera att ägare till VW Polo i allmänhet är kassa bilförare) som "parkerade" över halva vägen är kvinna. 40-50 år.
Min andra granne som planterade V70n i snövallen utanför är kvinna, ~30 år.
Min mormor som försökte köra ett släp utan att koppla på det är (förhoppningsvis?) kvinna. ~70 år.
Jag kan fortsätta, men just nu skall jag ut och skotta gatan.
Förresten, mitt ex, som alltid polerade fälgarna emot trottoarkanten, var också kvinna (japp :tummenupp) ~25 år. Samma lika med alla andra damer som har lånat mina bilar eller som jag har haft oäran att åka med. Det är något med huvud-hand-motoriken och rumsuppfattningen.

Det är självklart möjligt att jag av någon osannolik slump har stött på den enda lilla skaran av odugliga kvinnliga förare, men jag håller det som sagt för osannolikt.

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Tydligen kan extrem kyla (> -25gC under natten) göra att kicken på järnstaketet inte "tar". Den funkade iaf när jag kollade efter jobbet. Jag blev väldigt glad åt detta och också väldigt glad åt att jag slipper den jäkla bussen imorgon... :yoparty

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är i ramundbergen och åker skidor, och här är kallt... Så idag hade flickvännen fått is i ansiktshåren, ett par små prickar på varje kind:D Påpekade detta för henne varpå hon replikerade: "jag är en katt, det är mina morrhår".
Jag borstade då bort isen från den ena kinden, och fick då höra att: "Jag ska minsann presentera dig som 'han som rycker morrhåren av små katter!' inför alla vi träffar!:mad:"
Tanken på hur illa accepterat något sådant skulle vara i sociala kretsar fick mig att le ett tag:D

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Är i ramundbergen och åker skidor, och här är kallt...

Räcker att skriva sådär. Finns inget skidområde i Sverige som jag gillar lika mycket som just Ramundberget. Lätt ett område som jag kan tänka mig att bo i.

Själv sitter man och letar snöskoter till en resa med polarna om några veckor :fyllisar

CurlySue

Never Look Back
Gick med
10 Jul 2009
Hoj
Sv650 -00 Kawa z750 -08
Det fick mig definitivt att le igår!
På köpcentret sitter en kille och fikar och han har en
Sporthoj.com-tröja på sig...
Det lilla gjorde min dag. Våren ÄR på gång, snart..:banana

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Taxigubben som så fint hade ställt upp sin Prius på plogvallen på Götgatan. Antar att den vanliga U-svängen inte fungerade lika bra med en plogvall som fått frysa.

Vitvaran som fortfarande står på gatan utanför. (Nej jag ser inte vad det är). Var två flyttgubbar här tidigare, men de måste ha åkt igen. Blev det väl tungt att lyfta? :tummenupp

Skadeglädje är den bästa glädjen :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Stockholmare.
Jag hörde nyss på radion att man inte skulle ge sig ut under dom extrema väderförhållanden som råder..
Minus 9 och en dm snö rapporterades.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...