Där var jag och tältade i lördags! Då var de vågor kan jag säga
Solen får mig att le idag!
WOOOHO!
Vi hade nyss ett jordskalv, tydligen ovanligt kraftigt för att vara i sverige!!!!
Säker att det inte var nån ljudlig granne då?
Säker att det inte var nån ljudlig granne då?
Det kändes även i finland har jag fått rapport om, vart epicentrum låg vet dom inte riktigt än, men en gissning jag såg var mellan skellefteå och luleå, vilket jag tycker låter konstigt då det var så kraftig i Umeå
Jordbävning i Västerbotten
Uppdaterat i dag. 23:39. Publicerat i dag. 23:07
En jordbävning drabbade på tisdagskvällen delar av Västerbotten.
De första preliminära uppgifterna visar att skalvets centrum låg någonstans i området mellan Skellefteå och Luleå, uppger Reynir Bödvarsson. Magnituden var runt 3,0.
– Det förekommer ungefär ett sådant starkt per år någonstans i Sverige. Och detta området är ett av de som har mest jordskalv i Sverige, säger han till TT.
WOOOHO!
Vi hade nyss ett jordskalv, tydligen ovanligt kraftigt för att vara i sverige!!!!
Min p-plats för bågen på jobbet är precis utanför ett kontor med glasväggar.
Idag satt det två småtjejer i ca 6-7års-åldern och ritade och pillade med sina bärbara datorer, när jag dundrade upp nån meter från fönstret (jepp, fönstrena brukar skallra lite när jag parkerar där...). I vilket fall, det var fågelholkar hela vägen om man säger så. När jag inser att jag blir fånstirrad på, vinkar jag till dem och deras leenden gick från öra till öra, och fick mig att le brett också. Barnaleenden, ack, ack...
Man gör vad man kan för att indoktrinera folk att alla motorcyklister inte är med i HA et al.
Härligt!
Jag tar alla chanser att tuta och heja på småttingar och deras föräldrar, alltid kan det bli en till hojåkare av'et!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|