Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Min bror kommer ner från SheLeftYou (Skellefteå). Har inte träffat den lilla muppen sedan januari.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Att efter tre års saknad ha flyttat hem till varmgaraget igen.
Konstaterade när jag flyttade in att jag inte hade någon tvbänk. En bokhylla fattigare och fem minuter senare hade jag en helt funktionsduglig tvbänk!
Verktyg, (relativt)stort oömt golv... det är alldeles alldeles underbart!
För att inte tala om svetsen :drool

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
WOOOHO!

Vi hade nyss ett jordskalv, tydligen ovanligt kraftigt för att vara i sverige!!!!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Säker att det inte var nån ljudlig granne då? ;)

Det kändes även i finland har jag fått rapport om, vart epicentrum låg vet dom inte riktigt än, men en gissning jag såg var mellan skellefteå och luleå, vilket jag tycker låter konstigt då det var så kraftig i Umeå

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det kändes även i finland har jag fått rapport om, vart epicentrum låg vet dom inte riktigt än, men en gissning jag såg var mellan skellefteå och luleå, vilket jag tycker låter konstigt då det var så kraftig i Umeå

http://www.dn.se/nyheter/sverige/jordbavning-i-vasterbotten-1.1122744
Jordbävning i Västerbotten

Uppdaterat i dag. 23:39. Publicerat i dag. 23:07

En jordbävning drabbade på tisdagskvällen delar av Västerbotten.

De första preliminära uppgifterna visar att skalvets centrum låg någonstans i området mellan Skellefteå och Luleå, uppger Reynir Bödvarsson. Magnituden var runt 3,0.

– Det förekommer ungefär ett sådant starkt per år någonstans i Sverige. Och detta området är ett av de som har mest jordskalv i Sverige, säger han till TT.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vafan, när vi äntligen har jordskalv i vanliga sketatråkiga sverige så märks det inte här nere:gråta Förra gången däremot, då skakades man om rejält där man låg och sov så gott i sin säng:D Minns att jag vaknade straxt innan skalvet, ruskades lite fram och tillbaka, tänkte "stor lastbil?" och somnade om:hihi

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Mötte en bil, mitt ibland en jävla massa andra bilar, som såg i stort sett exakt likadan ut som min gamla balja.
När jag såg att den andre föraren tittade på samma sätt på min som jag tittade på hans, utan nån som helst ögonkontakt, insåg jag det patetiska i det hela och började asgarva.

Nötter...

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Min p-plats för bågen på jobbet är precis utanför ett kontor med glasväggar.

Idag satt det två småtjejer i ca 6-7års-åldern och ritade och pillade med sina bärbara datorer, när jag dundrade upp nån meter från fönstret (jepp, fönstrena brukar skallra lite när jag parkerar där...). I vilket fall, det var fågelholkar hela vägen om man säger så. När jag inser att jag blir fånstirrad på, vinkar jag till dem och deras leenden gick från öra till öra, och fick mig att le brett också. Barnaleenden, ack, ack... :)

Man gör vad man kan för att indoktrinera folk att alla motorcyklister inte är med i HA et al. :rolleyes:

Myzan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
Yamaha RD -85
Det som fick mej att le var när jag fick höra om min lilla vovve som har tagit sig an en pipleksak som om den vore hennes egna valp :D

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
WOOOHO!

Vi hade nyss ett jordskalv, tydligen ovanligt kraftigt för att vara i sverige!!!!

hade ett kraftigt i s-svall för ca 4-5 år sen. mäktigt. katten börja vart orolig och ca 5 sek senare fundera man vart de sprängdes. rykten gick hejvilt på bara nåra minuter.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Min p-plats för bågen på jobbet är precis utanför ett kontor med glasväggar.

Idag satt det två småtjejer i ca 6-7års-åldern och ritade och pillade med sina bärbara datorer, när jag dundrade upp nån meter från fönstret (jepp, fönstrena brukar skallra lite när jag parkerar där...). I vilket fall, det var fågelholkar hela vägen om man säger så. När jag inser att jag blir fånstirrad på, vinkar jag till dem och deras leenden gick från öra till öra, och fick mig att le brett också. Barnaleenden, ack, ack... :)

Man gör vad man kan för att indoktrinera folk att alla motorcyklister inte är med i HA et al. :rolleyes:

Härligt!

Jag tar alla chanser att tuta och heja på småttingar och deras föräldrar, alltid kan det bli en till hojåkare av'et!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag blev fodervärd på prov åt en katt i dag, vi får se hur det går, men det är en rolig krabat!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati