Gårdagens äventyr:
Jag och en polare åker från Halmstad ner till Ystad kl 06,00 för att surfa. Svinkul men åker hem trötta så få ca kl 12.
Båda "småsover" i bilen och lyssnar på radion, tills vi upptäcker att bensinen tar slut! Vi rullar och rullar, det går att gasa lite ibland och vi lyckas t oss till en obemannad Preem-mack mitt ute i ingenstans. Tur!
Men, då ligger ALLA Preem-mackar ner i södra Sverige vad gäller betalning med Visa-kort och vi är fucked. Bredvid ligger en liten livsmedelsaffär som ABSOLUT inte kan hjälpa oss. Vi funderar och klurar, men vi känner ingen på 6mils radie.
Inga kontanter har vi heller och kan inte få ut på Livsmedelsaffären heller.
Vi ringer en taxi som vi tänkte försöka få hjälp av med att komma därifrån och fixa bensin på annat håll. Taxin kommer på 2 min. Samtidigt som taxin rullar in, kommer en korv-gubbe som jobbade inne på livsmedelsaffären och skäller ut polaren, för att vi stått där så länge o försökt få kortet att funka. Han skriker, citat:
"Du är helt jävla oduglig"
"Tankat har du då aldrig gjort innan det märks!"
"Och läsa kan du fan inte heller göra, TRYCK PIN KODEN fattaru väl!"
Taxi-chaffisen vägrar hjälpa oss utan kontanter, allt göras undet bordet enligt han själv.
I samma ögonblick har vi alltså en taxi-gubbe, korvgubbe och två trötta surfare som inte förstår vad som händer.
Heeelt plötsligt funkar pump-jäveln och vi kan tanka. Vi sticker illa kvickt och efter 15 min i bilen, börjar vi skratta som fan åt alltihopa.
Vilken soppa