Vad fick dig att le idag?

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)

Haha kör du Dark RP ??...

Har inte kört på 7 mån sedan jag flyttade och inte har ett stabilt internet ( läs : jag kan inte ladda den här sidan på under 10 sec )

Roligt klipp som tar tillbaka minnena :)

------- Vad fick mig att le idag?

jag kom att tänka på när man var ute och körde hoj , fy tusan vilken fantastisk känsla... är i ett litet dilemma nu.. har tagit alla de där riskutbildningarna förra året och har gjort allt utom att lyckas med uppkörningen för medelklass, och dessutom passar det bättre med bil just nu så jag kan åka året runt, men vill så gärna kunna köra hoj i framtiden, har en 650 stående i garaget och man bara vill köra den !! så mycket... när man minns tillbaka på alla de där semestrarna i Norge, Trollstigen och Geiranger och långturer och Motorcykelns dag...

Men då kommer jag att tänka på att säljer jag hojjen nu och köper en nyare bil så har jag tills jag är 23 på mig att uppgradera kortet och då får jag köra obegränsat istället.. Så det får mig att le att jag kanske en dag får köra maskinen jag redan har bevisat att jag kan köra...
( Input : ibland önskar man att man bodde i USA där man kan ta körkort på 10 min ;) )

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Le och le vet jag inte, mera en jävligt nervös känsla.

La precis ett bud på ett hus, mitt första nånsin.

Det känns jäkligt konstigt att säga att man ensam är beredd att betala 800k för något man sett i en halvtimme. :gnissla

:nerv

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
KTM 950 SM

Det känns jäkligt konstigt att säga att man ensam är beredd att betala 800k för något man sett i en halvtimme. :gnissla

Äh, det är lugnt.

Vårt första hus köpte jag utan att hustrun hade sett det.:D
Drygt en miljon.

Men det gick bra. Tack vare en del eget arbete och en god marknadsutveckling fick vi det dubbla efter 5 år. :tummenupp

I praktiken bodde vi gratis de åren, även när man räknar in uppvärmning, drift och räntor.

EDIT:
Hoppsan!
Sålt igen
http://v2.lokus.se/Exp_searchBostad...ngAreaFrom=-1&Area=&FreeText=&bShowThumb=True

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Äsch, det är ju bara bankens pengar du sätter på spel så det är ju skitsamma :D Det hade varit värre om det hade varit dina egna...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Äsch, det är ju bara bankens pengar du sätter på spel så det är ju skitsamma :D Det hade varit värre om det hade varit dina egna...

Hah, ja det är ju visserligen sant.

Jag är dock helt själv på det här huset, och det är väl det som är lite spooky. Men jag har naturligtvis undersökt saken noga innan och fått löfte om lån på 1M utan någon större fara, så det är ju lugnt.

Men det är mera grejen som sådan liCksom. :gnissla

Det är dock helt jäkla sjukt vilken efterfrågan det verkar vara.
Ett litet hus (~80 kvm) och 4 små byggnader till varav ett hyfsat normalstort garage som ligger mitt ute i skogen 1,7 mil utanför Tierp.

35 familjer (!) hade varit på visningen och fem bud hade redan lagts och visningen var i helgen. :död

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
KTM 950 SM
Hah, ja det är ju visserligen sant.

Jag är dock helt själv på det här huset, och det är väl det som är lite spooky. Men jag har naturligtvis undersökt saken noga innan och fått löfte om lån på 1M utan någon större fara, så det är ju lugnt.

Men det är mera grejen som sådan liCksom. :gnissla

Det är dock helt jäkla sjukt vilken efterfrågan det verkar vara.
Ett litet hus (~80 kvm) och 4 små byggnader till varav ett hyfsat normalstort garage som ligger mitt ute i skogen 1,7 mil utanför Tierp.

35 familjer (!) hade varit på visningen och fem bud hade redan lagts och visningen var i helgen. :död

Hur mycket gick det upp från utgångsbudet?

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Hur mycket gick det upp från utgångsbudet?

Det har bara gått upp ca 100k från grundpriset, så det är ju ingenting i bostadssammanhang egentligen.

Det jag mest reagerade på var det stora intresset på ett pyttehus mitt ute i ingenstans.

Edit:

Jahopp, det löste sig själv med ett skapligt motbud från en annan.
Mot nya objekt!

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Klockan 03.38 i morse fick jag ett SMS från dottern, då hade dom nyss fått tillgång till sitt hotellrum i Miami, och det första hon tänker på är att sms'a god natt till sin pappa...

Det är sött med barn.

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Fick hjälp av Polisen att fixera det slappa sidostödet på vinterhojen. Polisen i Uppsala rockar fett.

:yoparty

D_J

Specialmedlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
KTM 950 SM
Dagens besök hos en leverantör!

De har tillverkat en del fin hårdvara...

Det fanns ännu häftigare prylar, men jag kan ju inte fota inne i själva företaget. Det de har på display får räcka.

Tyvärr är det inte MC-prylar de tillverkar åt oss, utan annat. :(

Bifogat

• IMG_0546.jpg
    IMG_0546.jpg
    168 KB · Visningar: 87
  • IMG_0547.jpg
    IMG_0547.jpg
    212.4 KB · Visningar: 75
  • IMG_0548.jpg
    IMG_0548.jpg
    120.5 KB · Visningar: 75
  • IMG_0549.jpg