Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag köpte en moppe och blev moppefucko för en stund, en annan moppe svängde in bakom mig och skulle kappköra, jag vann1!!!

Bägge mopparna var dock helt standard så det var en seeeg kamp i 47km/h, min tröst är att min moppe ska trimmas :D

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag köpte en moppe och blev moppefucko för en stund, en annan moppe svängde in bakom mig och skulle kappköra, jag vann1!!!

Bägge mopparna var dock helt standard så det var en seeeg kamp i 47km/h, min tröst är att min moppe ska trimmas :D

Moppar är som tjocka tjejer, kul att leka med till kompisarna ser en med en.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Last edited:

sportbike

Guest
Kund: -Jag har blivit påkörd vänster bak.
-Ok, på bakskärmen?
Kund: -Nä, på lacken.
-Mmmm, är stötfångaren skadad?
Kund: -Min bil har ingen stötfångare, det är bara som en bula liksom....

osv, osv :)

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Kund: -Jag har blivit påkörd vänster bak.
-Ok, på bakskärmen?
Kund: -Nä, på lacken.
-Mmmm, är stötfångaren skadad?
Kund: -Min bil har ingen stötfångare, det är bara som en bula liksom....

osv, osv :)

Hehe det var ju sådant som förgyllde vardagen (i viss mån) när man skruvade lite..

Plingplong, kund kommer in

-Jo du.. varje gång jag kopplar in motorvärmaren så går säkringen.

-Mjaha, får väl hissa upp och kolla hur det ser ut då.

In med bilen och medans jag hissar upp den funderar jag i mitt stilla sinne, det sitter ju för farao ingen säkring för motor/kupévärmaruttaget...? Vänder mig till kunden när bilen nästan är uppe:

-Vilken säkring är det du pratar om förevadhetereresten?

-Ja säkring o säkring, proppen menar jag, proppen i huset.

-Såklart...

Hinner inte mer än att stoppa in skallen under bilen innan jag börjar garva.

-He.. ja hur f-n tänkte du här då? Vem har installerat detta?

Kunden får taggarna utåt direCkt!

-Det är monterat PRECIS enligt instruktionerna, installationen är det inget fel på det måste vara något med delarna.

Suckar djupt inombords... KAN SJÄLV!! fortfarande i tankarna dock.

-Ok men om du kommer under här så ska vi på titta vad som blivit lite tokigt.

Kunden kommer under och ser lite vilsen ut tills även han ser felorsaken och blir förmodligen lite förbryllad över hur nästa försvarstal ska låta. Jag pekar och förklarar att här, här och här fäster man upp och inte där. Vill minnas att kunden fortfarande hävdade att det var gjort by the book och att det stod att den skulle fästas där.

-Vet du vad det här är?

Inget svar

-Det är en drivaxel och det är lite fart på den, förklarar jag och snurrar på hjulet lite demonstrativt, det finns inte en instruktion i världen som ritar upp att du ska fästa en motor/kupévärmarkabel i den.

Kunden muttrar för fel har han inte så jag ger upp, frågar om jag ska demontera trasslet så han vet vilken del denne behöver vilket dock uppskattas. Tar någon symbolisk summa betalt bara så att jag får friskriva mig på kvitto från denna förmodade anhängare till Bosse bilddoktorn. Dubbelkollar om budskapet gått in ang installationen och det verkar iaf så, avslutar med att han kan ju vara nöjd med att det inte blev någon Majbrasa hemma på parkeringen istället.

:tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vaknade efter första natten i min egen säng sedan SRF, hittar ett sms från verkstaden om att min hoj är servad, knallar omgående dit och sätter mig på hojen. Fan, jag är kär i hojåkning all over igen... En hel vecka utan hoj lixom.
(Lämnade in den på tisdagsmorgonen och sa åt dem att det inte var så himla bråttom eftersom att jag skulle på sweden rock.)

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Vaknade efter första natten i min egen säng sedan SRF, hittar ett sms från verkstaden om att min hoj är servad, knallar omgående dit och sätter mig på hojen. Fan, jag är kär i hojåkning all over igen... En hel vecka utan hoj lixom.
(Lämnade in den på tisdagsmorgonen och sa åt dem att det inte var så himla bråttom eftersom att jag skulle på sweden rock.)

Underbart! Så där känns det varje gång viffern kommer fram på vårkanten.

:banana

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Grattis som fasen!

Var det på importpipan som du renoverade, eller är den mera en prydnads grej?

Tack så mycket!:)

Importpipan har tyvärr spruckit på två ställen (gammalt trä tenderar att göra det, men tråkigt oavsett), så i väntan på reparation (något jag inte ska göra själv då det kräver en erfaren hantverkare, och jag hade dessutom tänkt be dem utföra diverse andra små reparationer som att räta upp pipan invändigt och sådär) använder jag en modern pipa. Hade varit kul att visa upp gammelpipan, men det får väl bli till nästa tävling det:)

Hur går tavlingen till? Bästa solot vinner? :confused:

Ungefär så. Du väljer en låt att spela, och sedan ska du framföra den för domarna på bästa sätt på den bäst stämda säckpipan med den bästa tekniken och så vidare. Min mor jämförde det hela med konståkning, och det kan jag väl till viss del hålla med om:hihi

Är väl en klass per deltagare? ;)

Nästan så ja:gnissla Fast vi var ändå en 8-10 pers i min grupp. I en av grupperna var det bara två stycken som tävlade och de kom ju därmed på första och andra plats:D

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...