Vad fick dig att le idag?

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Kikade också via insplanet när jag köpte bil, mest på kul bara.
Men naturligtvis så ringer en tjej upp (fast man inte bett om det) och erbjuder ditten och datten. Lite störande, eftersom bilen inte var köpt då.

Men hon skulle återkomma om några dagar utifall jag köpte den och så fick jag ett sms med hennes namn och jobb.nr. Som jag googlade såklart. :hihi

JvDeu.jpg


Den högra.

Hur såg din ut? :brynad

Google is the shit. Hur som helst så kvalade min telefonist bort sig genom att tillhöra det manliga könet.
Men din såg helt ok ut.
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Kollade lite försäkringar på en hoj idag. Kikade via insplanet bla och de var tvungna att kolla det manuellt och skulle återkomma på telefon. Ringde nyss. "Ja, jag tror nog att Svedea är billigast för dig. Men ser nu att de inte har öppnat sin nättjänst än, jag får återkomma till dig."
Kanske ha koll på sånt innan man ringer upp en kund...

Angående försäkringar så har jag skickat ut en prisförfrågan på ~10hojar till de bolag som försäkrar mc.

Fick som svar från Dina Försäkringar:
"Vi brukar vara dyra på motorcyklar, speciellt dessa typer. Se bifogade offerter."

Ska man maila tillbaka och säga att de ligger bland de billigaste. :D
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Angående försäkringar så har jag skickat ut en prisförfrågan på ~10hojar till de bolag som försäkrar mc.

Fick som svar från Dina Försäkringar:
"Vi brukar vara dyra på motorcyklar, speciellt dessa typer. Se bifogade offerter."

Ska man maila tillbaka och säga att de ligger bland de billigaste. :D

Var de bland de billigaste?
Rätt många bolag som enbart vill försäkra en viss typ av hojar (läs: vill inte försäkra sporthojar). Enligt lag måste de erbjuda minst trafikförsäkring inom de fordonsslag de övrigt försäkrar men kommer runt det genom att ge löjligt höga premier så de i realiteten slipper den typen av cyklar.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tog en tjejkompis på sitt livs första hojtur idag. Hon sken som en sol efteråt och konstaterade att det inte skulle bli den sista.

Kan ju inte låta bli att bli glad av leende tjejer när jag fått dem att le...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kikade också via insplanet när jag köpte bil, mest på kul bara.

Jag kollade också med Insplanet när jag skulle köpa bil (innan jag hade köpt den) och fick veta att Salus Ansvar skulle vara klart billigast, sedan ringde jag till det bolag jag har haft tidigare och frågade på samma bil, dom var en tusenlapp/år billigare.

När jag sen talade om mitt personnummer så visade det sig att jag fick ytterligare rabatt eftersom jag hade andra försäkringar där.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det var inte pga din aktningsvärda ålder då? ;)

Näe, den talade jag om innan...

Men just då hade jag ju två andra bilar och en hemförsäkring hos dom, sen att en bil redan var såld så att försäkringen skulle upphöra upplyste jag ju inte om när dom räknade ut mängdrabatten :D

Dessutom kommer jag inte att fortsätta hemförsäkringen hos de bolaget.
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Tog en tjejkompis på sitt livs första hojtur idag. Hon sken som en sol efteråt och konstaterade att det inte skulle bli den sista.

Kan ju inte låta bli att bli glad av leende tjejer när jag fått dem att le...

Efter en längre tur med en kollega bakpå (tjej) så frågade jag lite skämtsamt om hon var kissnödig eftersom MC-åkning brukar vara lite urindrivande (för mig iallafall).
Fick till svar -Ja det också.

Svårtolkat. :gnissla

Fick mig att le iallafall. :tummenupp
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Efter en längre tur med en kollega bakpå (tjej) så frågade jag lite skämtsamt om hon var kissnödig eftersom MC-åkning brukar vara lite urindrivande (för mig iallafall).
Fick till svar -Ja det också.

Svårtolkat. :gnissla

Fick mig att le iallafall. :tummenupp

Våga ställ motfråga om du inte förstår vad hon menar...

Om inte annat kanske du har dagens största bensindrivna vibrator. :yoparty
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Var de bland de billigaste?
Rätt många bolag som enbart vill försäkra en viss typ av hojar (läs: vill inte försäkra sporthojar). Enligt lag måste de erbjuda minst trafikförsäkring inom de fordonsslag de övrigt försäkrar men kommer runt det genom att ge löjligt höga premier så de i realiteten slipper den typen av cyklar.

Ja, det var de.
Gällde mest motarder KTM 625/640/660 osv...
Halvförsäkring för ~4k för mig som är 22.

Eller närmare 100k för en halvförsäkring på en z750, som hittat :D
(Kommer inte ihåg vilket av bolagen det var.)



Sjukt bra :D
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lönne höjning e alltid trevligt specielt när dem är på 20% :tungan Eller dubblar det man har kvar efter räkningarna :D
 

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Sitter och småler lite över att jag lyckats hyra ut mig själv som konsult till ett annat företag i ett halvår och därigenom slipper jag att dagligen vara förbannad över alla idiotpåhitt som vår "nya" sthlmsbaserade ledning kommer med!
 

Snarret

Guest
Jag ler åt skillnaderna mellan sporthoj.com och ett annat forum jag brukar hänga lite i, som domineras av kvinnor.
Här lägger män upp bilder på kvinnors bröst, där lägger cheyerna upp bilder på sina egna bröst. Hehe :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top