Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När jag parkerade hojen utanför jobbet imorse stannade en herre och synade mig. När jag fått av mig hjälmen uttryckte han en viss beundran över att jag var tillräckligt mycket hojåkare för att fortfarande inte ha gett upp säsongen, han själv hade ju slutat köra för en månad sen.
Det fick mig att le lite smått...
Sedan kom man in till sitt team på jobbet och fick i vanlig ordning höra att man är smått tokig som fortfarande kör. Bah!

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Jag såg en blind kille yra runt med käppen på gymmet, så jag gick fram till han och frågade vart han skulle. Visade sig att han var utbytesstudent och jag ledde han till power racket för att köra knäböj. De är fan kämparglöd :tummenupp :yoparty

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Har träningsvärk. En värk jag omfamnar, gillar och vill ha mer av.

Håller med dig broder, körde premiär på vintersäsongens inomhusfys med MSK Hammaren (lokala crossklubben med en del totalt störda elitåkare och en och annan kåsaräv/triathlondåre).

Det var i måndags, idag är jag jävligt öm och stel mest överallt och det är en härlig känsla. :D Bring it!

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Håller med dig broder, körde premiär på vintersäsongens inomhusfys med MSK Hammaren (lokala crossklubben med en del totalt störda elitåkare och en och annan kåsaräv/triathlondåre).

Det var i måndags, idag är jag jävligt öm och stel mest överallt och det är en härlig känsla. :D Bring it!

Försäsongsträning i god tid till 2012 :tungan, bålstabilitet och ben. Även om det är arm, axel samt bröst som blir mest estetiskt tilltalande resultat...

Hmmm. Kanske skulle drista till litet konditionsträning också? Nä, det är så jävla tråkigt!

Som sagt, BRING IT ON!!! :yoparty

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Försäsongsträning i god tid till 2012 :tungan, bålstabilitet och ben. Även om det är arm, axel samt bröst som blir mest estetiskt tilltalande resultat...

Hmmm. Kanske skulle drista till litet konditionsträning också? Nä, det är så jävla tråkigt!

Som sagt, BRING IT ON!!! :yoparty

Mina läderbrallor som jag har på mig vid vinterhojspendlingen tog jag på i morse. Jag slank ner direkt, trots storlek small. Diet och promenader har hjälp. MC-2012 är nära nu! :D

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
http://www.blocket.se/alvsborg/Suzuki_M_1800_R___ONE_OFF_A_KIND___33651457.htm?ca=11&w=3
M1800R's frontkåpa är ful som den är men denna är Xkjellmässig.

9569418677.jpg

Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vinterpendlarhojen är en gris att starta när den inte gått på ett halvår, och cylindern krympt i fryskylan. Har gammal bensin i, har glömt byta tändstift och stödet är halvpaj.

Speciellt stödet är en irritation att det inte är stadigt. Jag är så kort att jag föredrar att stå på fotpinnarna när jag kickar. Det enda som håller både mig och Edwin uppe då är det rackliga stödet. Dvs stödet som glappar 25 grader uppåt och neråt...

Tog mig tio minuter att kicka i gång fanskapet i morse. Viffern fick stå idag. :gnissla

Luta aset mot en vägg/stolpe istället. Med bromsen ser du till att den inte rullar iväg.

Bit av kaka

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Det är ju jävligt konstigt att när dom ska kopiera Harley så kopierar dom även sånt som ser fördjävligt ut, dessutom har dom lyckats göra det ännu fulare...

Lustigt, men fronten ser ut som en tangatrosa där snoppen hänger ut i gylfen. :D

Luta aset mot en vägg/stolpe istället. Med bromsen ser du till att den inte rullar iväg.

Bit av kaka

Ska prova det i morgon. Tack för huvuduppen! Hemma står den iofs mot en vägg och kommer att bli lite bökigt att mickla ut den sen ut att den slocknar, men väl värt ett försök. Uppsalahem kommer att älska mig när putsen faller ner... :rolleyes: På jobbet finns pelare man ställa sig mot.

När jag tankade i dag ställde jag härket lutandes på spegeln mot ett bensinhandtag. Den gled undan efter en stund förstås, men funkar om man är snabb. Dessutom står bensinpumpen på en upphöjd sockel, som man kan ha vänsterbenet på medan man kicka med höger.

Är man inte lång, får man tänka lite utanför boxen så gott det går. :D

Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Trodde jag skulle ha grymma problem med stigande svets med pinne men det går över förväntan, lite finslipning på det imorgon så klarar jag provet :D
Lite suddig bild då den är tagen med mobilen.

Bifogat

• 317646_126483224120967_100002778711954_99311_1346537553_n.jpg
    317646_126483224120967_100002778711954_99311_1346537553_n.jpg
    38.7 KB · Visningar: 70

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Skickar upp en på en vanlig i L-profil också, blev så nöjd med resultatet och resultatet på provbiten var ännu bättre så då blev dom nöjd ;)

Bifogat

• 310773_126343680801588_100002778711954_99173_346949608_n.jpg
    310773_126343680801588_100002778711954_99173_346949608_n.jpg
    51.7 KB · Visningar: 62

R5+1

Guest
Trodde jag skulle ha grymma problem med stigande svets med pinne men det går över förväntan, lite finslipning på det imorgon så klarar jag provet :D
Lite suddig bild då den är tagen med mobilen.

Som en rad liggande mynt. Snyggt!:tummenupp

Funtat en stund på i vilken tråd jag skulle göra detta inlägg.
* Är förbannad för att jag måste meka så mycket med bilen.
* Väl liggande på horan under bilen idag kom jag på mig själv med att le för att jag trivdes där.
* Ställer mig frågande till varför jag inte kan va som normala tjejer och i stället måla tånaglarna medan jag tittar på nån fånig dokusåpa som "jag bara måste se!". Eller vad nu normala brudar gör.:confused:

Bifogat

• Sjukt störd.jpg
    Sjukt störd.jpg
    184.6 KB · Visningar: 90

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
* Ställer mig frågande till varför jag inte kan va som normala tjejer och i stället måla tånaglarna medan jag tittar på nån fånig dokusåpa som "jag bara måste se!". Eller vad nu normala brudar gör.:confused:

Det finns inte en så dålig dokusåpa eller ett så gräsligt nagellack att jag inte väljer det före att skruva bruksbil...

Hobbybil kanske skulle vara roligare, men jag tvivlar

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Som en rad liggande mynt. Snyggt!:tummenupp

Funtat en stund på i vilken tråd jag skulle göra detta inlägg.
* Är förbannad för att jag måste meka så mycket med bilen.
* Väl liggande på horan under bilen idag kom jag på mig själv med att le för att jag trivdes där.

Fuck that. Finns tillräckligt mycket bimbos. :)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA