Skrotnisse
What would Shervin do?
Efter vad de sa på radionyheterna nyss så är 200 spänn skitbilligt.
Så går det när man missköter jordbruket.
Efter vad de sa på radionyheterna nyss så är 200 spänn skitbilligt.
Så går det när man missköter jordbruket.
Jag fattar inte hur ett helt land kan få smörbrist????
Efterfrågan borde vara rimligt jämn över året med en liten topp runt jul kanske.
Det är ju inte direkt raketforskning att göra smör, jag har ett vagt minne av att vi fick göra det i skolan.
Sverige har ingen smörbrist, någonsin, vi kanske skulle skicka lite bistånd, en lastbil borde avhjälpa bristen i hela landet?
Jag vet IAF vad jag ska ge alla norrmänn jag känner i julklapp, ett 5g restaurangpaket med smör...
Jo... vi hade smörbrist för några månader sedan när alla djävlar skulle gå över till lågkalorifettkosten...
Höjt priset har de gjort också.
Inget jag har märkt eller hört talas om IAF.
Men allvarligt, hur svårt kan det vara att skumma av lite mera grädde och kärna lite mera smör om det blir ökad efterfrågan?
Det borde ju gå att styra upp så fort man märker en ökad efterfrågan.
korvgubbe får minus för Royalölen
Jag la tom märke till 'KTM' !
Fin förövrigt.
Jag fattar inte hur ett helt land kan få smörbrist????
Efterfrågan borde vara rimligt jämn över året med en liten topp runt jul kanske.
Det är ju inte direkt raketforskning att göra smör, jag har ett vagt minne av att vi fick göra det i skolan.
Sverige har ingen smörbrist, någonsin, vi kanske skulle skicka lite bistånd, en lastbil borde avhjälpa bristen i hela landet?
Jag vet IAF vad jag ska ge alla norrmänn jag känner i julklapp, ett 5g restaurangpaket med smör...
Det sades ju vara smörbrist i Sverige också för några månader sedan och smörpriset hade ökat rejält. Jag märkte inget när jag köpte smör från Tyskland på Lidl för 40:-/kilot till skillnad från att köpa svensktillverkat för 65:-/kilo. Jag har svårt att se att kossorna i Tyskland skulle göra sämre smör än kossorna här hemma.
Vi är ju sämre på att tillverka bilar så då lär vi vara sämre på att tillverka smör och kött också
Fan va kass humor jag har. Men...
View attachment 349958
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring