Vad fick dig att le idag?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Invinkad med bil vid hastighetskontroll, Såg för sent killen med laser i slutet av raka på bred fin 70-väg och killen som dom stoppat före mig fick en fet böteslapp så jag räknade med att skiljas från några tusenlappar, men dom nöjde sig med att kolla körkort och nykterhet och sen fick jag åka, utan vare sig böter eller förmaningar. :banana

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
8HmK0.gif

:crash

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Och det värsta av allt var att han dog levande...

no_shit....png

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
På väg hem från jobbet i dag plockade jag upp ett par liftare från Barcelona (vid 6tiden) för dom stod förjävla illa till.

Dom var på väg söderut så dom fick åka hem till mig där det finns en bra bussficka och stå och lifta precis utanför på E4.

Jag kikade ut lite då och då för att se om dom var kvar, men helt plötsligt var dom borta.

En liten stund senare knackar dom på min dörr, då har dom smällt up sitt tält på andra sidan vägen i en skogsdunge och har tänkt sova där i natt.

Det är - 11 grader ute, så jag bjuder dom på Thé och mackor, dom ville inte sova inomhus, men dom satt här tills för en liten stund sedan, när jag ska städa bort fikat efter dom har dom satt i sig en hel nynäslimpa, en halv ost och all smörgåsskinka jag hade, en liter thé vardera, två läsk, en påse chips och ett halvkilo vindruvor.
Dom laddade batterierna i sin telefon och ännu viktigare till kameran och fick nya batterier till sina pannlampor.

Dom hade bara käkat färdiga mackor efter vägen eftersom dom inte hade någon möjlighet att laga mat, så jag gav dom mitt nyinköpta militär-trangia, två kåsor och en mylarfilt och alla varma-koppen soppor jag hade hemma.
En av dom var dock vegetarian, lyckligtvis hade jag ost och broccolisoppa hemma.

När dom skulle gå kramade dom om mig och frågade om dom fick knacka på i natt om det blev outhärdligt, vilket jag lovade.

Dom luktade inte liljekonvaljer...

Det var skittrevliga människor och det gjorde mig glad att kunna hjälpa dom lite på vägen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fick hem mina nya datordelar igår. :D
Vilket gör att jag inte sovit så värst mycket inatt.
Och imorse var det en halv plusgrad ute, bara att dra på sig stället och ta hojen till jobbet, weehaa! :D Blir spännande att se om det är körbart när jag ska hem från jobbet vid 8-9-tiden ikväll.

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Jag hade ett stort leende på läpparna hela vägen till jobbet idag! Inte för att jag skulle till jobbet precis.
Utan för att jag tog hojen dit. Trots -7 grader!!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
ett par liftare från Barcelona

När dom skulle gå kramade dom om mig och frågade om dom fick knacka på i natt om det blev outhärdligt, vilket jag lovade.

Dom luktade inte liljekonvaljer...

Det var skittrevliga människor och det gjorde mig glad att kunna hjälpa dom lite på vägen.

Vilket lysande sätt att paja din "grumpy-ol' manimage".:rolleyes:

Var det någon/några av dessa?

http://www.youtube.com/watch?v=Pj9sMxrFHZs

Last edited:

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
På väg hem från jobbet i dag plockade jag upp ett par liftare från Barcelona (vid 6tiden) för dom stod förjävla illa till.

Jag har sett Barcelonaborna ta på sig hela vinterutstyrseln med täckjacka och mössa när termometern sjunker neråt femton plusgrader. Det blev en del stirranden när jag och fru kom gående i shorts och t-shirt... :D

Hoppas de klarade natten. ;-)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...